Mijn peuter luisterde weer eens niet dus ik zeg geïrriteerd: het is altijd hetzelfde liedje met jou!
Peuter: welk liedje?
Haha!
Hier ook vandaag.
Ik: ‘Je haalt het bloed onder mn nagels vandaan.’
Dochter: ‘Oh sorry, moet ik even een pleister halen?’
We zijn op vakantie met opa en oma. Kind, vanuit het zwembad, tegen m’n moeder: “Oma, doe je broek uit en kom erin!”
Mijn nichtje van 8 tegen haar zusje van 6 nadat ze vroeg:
‘Weet jij hoe ik heet?’
‘Ja tuurlijk weet ik dat!’
‘Hoe dan?’
‘Lelijkerd’
Ik verslikte me bijna in mijn drinken. Kinderen…
Zoontje van 3 leert nu meervoud van dieren, we hebben: honten, paarten, koe-en, maar een varken is nu ineens een vark
Haha herkenbaar. Zijn naam eindigt ook op een S dus die haalt hij nu ook weg.
We hadden het erover dat we niet naar het bos kunnen vanwege de wolf. Fietsen we even later door het park waar ook wat bomen staan, zegt hij ‘zijn hier ook wolven?’.
Haha ja een kussen is nu ook een kus!
Mijn dochter van 2 (ik noem haar even Anna) heeft iets te vaak Roxy Dekker gehoord. M’n man liet haar een foto zien van haar eerste verjaardag, zegt ze: Anna huisfeestje!
Ik was boven bezig met de baby. Peuter komt de trap opgelopen en roept mij.
Peuter: mama! Ik wil drinken!
Ik: even wachten. Ik ben bezig!
Peuter: bezig? Met wat? Met niks zeker!
Er kwam vandaag een oud-collega van mijn vriend op de koffie dus ik had tegen de peuter gezegd dat Hennie kwam koffiedrinken. Kind was mega enthousiast maar dat is hij wel vaker dus ik zocht er niks achter.
Nou de bel ging en hij rende als een gek naar de deur. Hij deed open en toen klonk er heel teleurgesteld “Oh… jij bent niet Hennie de Heks.”
Hij is groot fan van die boekjes dus had dit eigenlijk moeten zien aankomen .
Haha iets vergelijkbaars hebben we eens gehad met mijn nichtje die helemaal zenuwachtig en hyper was omdat piet op haar verjaardag zou komen. De teleurstelling was vrij groot toen dat niet piet van sinterklaas bleek te zijn maar gewoon een vriend van een van haar ouders
Zoon van 2 wanneer hij iets niets wil (no drama) op een heel schattige toon: ’ Ik wil dat graag niet’.
Haha dat doet mijn dochter van 2 ook! Dan vraag ik of ze iets wil en dat zegt ze: ‘heel graag niet’
Peuter zag vanmiddag mijn man een broodje paté eten. Peuter: mag ik ook smeervlees op mijn brood?
Ze heeft het uiteindelijk niet opgegeten want ze vond het toch niet zo lekker
Even later was ze een koekje aan het eten, zegt ze opeens: ‘hey, er zit een poesje op mijn koekje. What the hell?’
Het was overigens zo’n Verkade koekje met van die dierenfiguren erop
Mijn dochter praat nederlands en duits, soms door elkaar. Laatst zei ze: Mama haren mooi (pauze, ik blij)…nicht (niet).
Bedankt kind
Context: wij wonen in een plaats waar men “vorruk” of “harruk” zeggen, maar zelf niet zo uitspreken.
Mijn peuter van bijna 3 wil graag dat we slaap kindje slaap zingen voor het slapengaan.
Ik: “Slaap kindje slaap, …. Die drinkt zijn meeeelk zooo zoetjes.”
Peuter: “nee mama, zo zingen met melluk”
Ik zing de zin opnieuw, met iets aangepaste uitspraak.
Peuter heel serieus: “neehee, zo mama: meeeluuuk”
Ik zei tegen kleuter dat we even naar het gemeentehuis gingen om nieuwe paspoorten aan te vragen. Zij: 'Gemeentehuis? Is iedereen daar gemeen? ’
Ik had het ooit eens met een kind over Engeland en vervolgens keek ze me bang aan en vroeg of daar dan ook spoken zijn. Duurde even voordat ik het snapte, maar het woord eng zit erin haha.
Mijn peuter van 2.5 keek me vandaag heel serieus aan en vroeg toen…
“Aan welke boom hangen tosti’s?”
Hahaha ahwww 🥹
Omg stel je voor… en dan in de zomer iedereen onder die boom staan, happend naar alle gesmolten kaas