Grappige uitspraken van kinderen

Ik was boven bezig met de baby. Peuter komt de trap opgelopen en roept mij.
Peuter: mama! Ik wil drinken!
Ik: even wachten. Ik ben bezig!
Peuter: bezig? Met wat? Met niks zeker!

:unamused:

29 likes

Er kwam vandaag een oud-collega van mijn vriend op de koffie dus ik had tegen de peuter gezegd dat Hennie kwam koffiedrinken. Kind was mega enthousiast maar dat is hij wel vaker dus ik zocht er niks achter.
Nou de bel ging en hij rende als een gek naar de deur. Hij deed open en toen klonk er heel teleurgesteld “Oh… jij bent niet Hennie de Heks.”
Hij is groot fan van die boekjes dus had dit eigenlijk moeten zien aankomen :sweat_smile:.

42 likes

Haha iets vergelijkbaars hebben we eens gehad met mijn nichtje die helemaal zenuwachtig en hyper was omdat piet op haar verjaardag zou komen. De teleurstelling was vrij groot toen dat niet piet van sinterklaas bleek te zijn maar gewoon een vriend van een van haar ouders :joy:

19 likes

Zoon van 2 wanneer hij iets niets wil (no drama) op een heel schattige toon: ’ Ik wil dat graag niet’.

21 likes

Haha dat doet mijn dochter van 2 ook! Dan vraag ik of ze iets wil en dat zegt ze: ‘heel graag niet’ :joy:

19 likes

Peuter zag vanmiddag mijn man een broodje paté eten. Peuter: mag ik ook smeervlees op mijn brood?

Ze heeft het uiteindelijk niet opgegeten want ze vond het toch niet zo lekker :laughing:

Even later was ze een koekje aan het eten, zegt ze opeens: ‘hey, er zit een poesje op mijn koekje. What the hell?’ :joy:

Het was overigens zo’n Verkade koekje met van die dierenfiguren erop

13 likes

Mijn dochter praat nederlands en duits, soms door elkaar. Laatst zei ze: Mama haren mooi (pauze, ik blij)…nicht (niet).
Bedankt kind :laughing:

8 likes

Context: wij wonen in een plaats waar men “vorruk” of “harruk” zeggen, maar zelf niet zo uitspreken.

Mijn peuter van bijna 3 wil graag dat we slaap kindje slaap zingen voor het slapengaan.
Ik: “Slaap kindje slaap, …. Die drinkt zijn meeeelk zooo zoetjes.”
Peuter: “nee mama, zo zingen met melluk”
Ik zing de zin opnieuw, met iets aangepaste uitspraak.
Peuter heel serieus: “neehee, zo mama: meeeluuuk” :rofl:

18 likes

Ik zei tegen kleuter dat we even naar het gemeentehuis gingen om nieuwe paspoorten aan te vragen. Zij: 'Gemeentehuis? Is iedereen daar gemeen? :worried:

23 likes

Ik had het ooit eens met een kind over Engeland en vervolgens keek ze me bang aan en vroeg of daar dan ook spoken zijn. Duurde even voordat ik het snapte, maar het woord eng zit erin haha.

16 likes

Mijn peuter van 2.5 keek me vandaag heel serieus aan en vroeg toen…
“Aan welke boom hangen tosti’s?”

43 likes

Hahaha ahwww 🥹
Omg stel je voor… en dan in de zomer iedereen onder die boom staan, happend naar alle gesmolten kaas :drooling_face::joy:

8 likes

Hahaha ik zie het zo voor me :joy: Ik vond het ook wel een goed idee. Zo leuk hoe een peuterbrein werkt.

9 likes

Ik werkte gisteren thuis en kleuter was er ook. Hij zei:” Ja mama, ga jij maar veel veel veel werken, dan komen de centjes zometeen uit de computer”.

17 likes

Mijn zoontje noemt mais een smiley. Duurde even voor ik het doorhad maar het is wel heel leuk om langs een smiley veld te fietsen.
Denk omdat het dezelfde klank heeft.

11 likes

Dochter is helemaal in de ban van nijntje. Ze vindt de afleveringen met oom vliegenier het leukste. Die noemt ze ‘oom vliesnies’ :laughing:

8 likes

Mijn kind heeft de termen bank-moe en bed-moe uitgevonden. Dus of je gewoon een beetje moe bent en wilt relaxen op de bank of dat je echt moet slapen in je bed. Ik vond het best slim.

Al betekent bank-moe wel dat je iets moet kijken op tv, blijkbaar.

37 likes

Haha ja mijn dochter is ook zo’n grapjas. ‘Mama ik ben zo moe ik moet even op de bank uitrusten. Met een filmpje.’

13 likes

Altijd gezellig als m’n ouders op m’n nichtje moeten passen. Loop net naar beneden om even een knuffel te halen. Doe ik de deur van de huiskamer open en zeg vet enthousiast heeeeeeejjj, krijg ik als antwoord. ‘’ Ik ben even chippies aan het eten, dus ik heb geen tijd. ‘’

17 likes

M’n zoon van 5 kreeg laatst ergens zo’n klein blikje Sisi no bubbels en had het vervolgens de hele tijd over z’n ‘cola-biertje’

13 likes