Grappige uitspraken van kinderen

Hahaha ik zie het zo voor me :joy: Ik vond het ook wel een goed idee. Zo leuk hoe een peuterbrein werkt.

9 likes

Ik werkte gisteren thuis en kleuter was er ook. Hij zei:” Ja mama, ga jij maar veel veel veel werken, dan komen de centjes zometeen uit de computer”.

17 likes

Mijn zoontje noemt mais een smiley. Duurde even voor ik het doorhad maar het is wel heel leuk om langs een smiley veld te fietsen.
Denk omdat het dezelfde klank heeft.

11 likes

Dochter is helemaal in de ban van nijntje. Ze vindt de afleveringen met oom vliegenier het leukste. Die noemt ze ‘oom vliesnies’ :laughing:

8 likes

Mijn kind heeft de termen bank-moe en bed-moe uitgevonden. Dus of je gewoon een beetje moe bent en wilt relaxen op de bank of dat je echt moet slapen in je bed. Ik vond het best slim.

Al betekent bank-moe wel dat je iets moet kijken op tv, blijkbaar.

37 likes

Haha ja mijn dochter is ook zo’n grapjas. ‘Mama ik ben zo moe ik moet even op de bank uitrusten. Met een filmpje.’

13 likes

Altijd gezellig als m’n ouders op m’n nichtje moeten passen. Loop net naar beneden om even een knuffel te halen. Doe ik de deur van de huiskamer open en zeg vet enthousiast heeeeeeejjj, krijg ik als antwoord. ‘’ Ik ben even chippies aan het eten, dus ik heb geen tijd. ‘’

17 likes

M’n zoon van 5 kreeg laatst ergens zo’n klein blikje Sisi no bubbels en had het vervolgens de hele tijd over z’n ‘cola-biertje’

13 likes

Ik had voor de eerste schooldag van mijn dochter (4jr) vandaag in haar boterham zo’n prikkertje gedaan met een hartje erop. Ik kreeg er geen opmerking over na schooltijd dus vroeg net: “Had je nog gezien dat ik iets extra’s in je broodtrommel had gedaan?”
Zij: “Ja, maar waarom had je dat gedaan?”
Ik: “Zomaar, omdat ik dacht dat je dat leuk zou vinden.”
Zij: “Ik kan mijn boterham toch niet met zo’n prikker eten? Doe maar niet meer voortaan.”

:smiling_face_with_tear:

62 likes

Praktische meid hahaha

De jongste noemen we altijd bij een koosnaampje, laten we zeggen Borrie ipv Boris. Dus ik zeg tegen de peuter ‘je weet toch wel dat Borrie eigenlijk Boris heet?’
‘Nee, als Borrie groot is heet hij Boris’

Op zich wel logisch ja haha.

17 likes

Bovenstaande post doet me eraan denken dat mijn dochtertje dacht dat jongetjes later een meisje worden. Wij noemden haar vaak liefkozend bedoeld ‘grote meid’. Op een dag vroeg ze: ‘Duurt het nog lang voordat Gijs (fictieve naam) een meisje wordt?’ Ik vragen waarom ze dacht. ‘Ja, ik bedoel als hij een grote meid wordt!’ Ze wist op die leeftijd wel dat jongens vaak een piemel hebben. Maar ze dacht dat die er na verloop van tijd afvalt, ze was in de war met het navelstompje :joy:. Dus voor haar was het heel logisch. Je piemel valt eraf en dan ben je een grote meid.

30 likes

Hahaha zo cute

2 likes

Haha mijn zoon dacht andersom. Die was 2 ofzo toen hij vroeg wanneer er bij z’n zusje een piemeltje ging groeien :rofl:

4 likes

Hahah ahhwww :smiling_face_with_three_hearts: sorry vriend, gaat niet gebeuren

3 likes

Mijn zoon (5) vroeg aan mij laatst of mijn piemeltje dan niet ‘daartussen’ zat

8 likes

Haha mijn peuter ging een keer mee naar de wc en was helemaal in shock want hoe kan ik nou plassen zonder piemel??

4 likes

Wij leren onze kinderen dat meisjes een vulva hebben, maar mijn zoontje was even in de war dus die heeft het nu steeds over een snaveltje.

16 likes

Mijn dochter (2,4 jaar) zingt heel graag en heel veel.
Ik was “broeder Jacob” aan het zingen, ze hoort het en ze zegt “Broeder aapkop” :rofl:

4 likes

We gingen voor het eerst naar het strand, mn kind (2,5): wauw hele grote zandbak!

39 likes