Grappige uitspraken van kinderen

Ik zit met m’n peuter in een koffiezaakje, man is even boodschappen doen met dreumes. Komen ze terug, zegt peuter ‘heeey Jan van der Berg’, dus gewoon de volledige naam van mijn man :joy: echt hoe komt hij erbij.

41 likes

Ik gaf mijn peuter bij het avondeten haar bordje met onder andere een stukje vlees erop. Ze zat er een beetje mee te klunzen dus ik vroeg: ‘zal ik je vlees snijden?’ Zegt ze: ‘ja dat is aardig zeg!’
Even later bij het van tafel gaan, stoot ze haar been tegen de tafelpoot.
Ik: ‘gaat het?’ Peuter: ‘ja, ik heb een beetje pijn. Maar maakt niet uit!’ :laughing:

13 likes

Kind heeft nieuwe klasgenootjes en ik vraag ernaar. ‘Ja eentje praat…’ denkt even na, kijkt naar zijn elleboog, wijst die aan en zegt: ‘Pools’.

27 likes

Mijn nichtje (3) is weer eens hier logeren, heb net verstoppertje met haar gedaan. Ze begrijpt t concept alleen nog niet helemaal. ‘’ Ga jij maar achter het gordijn staan, dan ga ik tellen en niet spieken hé! ‘’

14 likes

“Ik wou dat ik een slak was.” (Context: ze kon zichzelf niet onder het tandenpoetsen uitkletsen en kennelijk hoeven slakken niet te poetsen.)

15 likes

Toen we in de supermarkt waren zei ons kind ineens: “Meneer bal shirt”.

Ik kijken, ik zie geen voetbal op het shirt staan. Dus ik zeg “waar zie je een voetbal?”

“Voetbal onder shirt mama” op een boze toon.

Die man had dus ook geen voetbal onder z’n shirt… maar het lampje begon wel bij me te branden. :joy: Ik ben heel blij dat die man het zelf niet heeft gehoord.

13 likes

Ooooh dit doet me denken aan mijn kind van wat zal het geweest zijn, zes hooguit, die keek, naar mij, naar de meneer, weer naar mij en zei
Hier mag ik van jou niks over zeggen hè?

41 likes

Ik weet niet of ze het bewust deed maar voel me toch een beetje voor de gek gehouden door mijn 3 jarige :sweat_smile:
Ze wilde op You Tube filmpjes kijken. Dat mocht niet van mij. Na lang zeuren vroeg ze of ze dan maar 1 filmpje mocht kijken. Ik moest nog wat dingen doen en dacht ach zo’n filmpje duurt misschien hooguit 10 minuten dus vooruit. Na lang zoeken eindelijk eentje gevonden die ze wilde zien. Het was zo’n filmpje van een hamster waar ze wel vaker met haar zus naar kijkt. Na 10 minuten zag ik dat het nog niet afgelopen was dus ik kijken hoelang het nog zou duren. Was het een filmpje van ruim een uur lang! Ik heb geprobeerd om het uit te doen maar toen werd ze natuurlijk boos want ‘nee mama, ik mocht toch 1 filmpje kijken en het is nog niet afgelopen!’
:unamused:

7 likes

Onze dochter (4) tegen m’n man/haar vader: “kom je me nog een kus brengen boven?”
Man: “ik geef je nu een kus”
Dochter: “Aah toe??” Trekt een sip snuitje
Man: “oke ik kom nog wel even”
Dochter fluisterend tegen mij: “sip zijn is mijn superkracht”

75 likes

Dat wordt nog wat in d’r puberteit :rofl:

9 likes

Ik ben er echt bang voor

4 likes

Oh die piemelverhalen doet mij ergens aan denken :joy:
Ik prikte laatst in de navel van mijn dochter (4) en ze zegt ineens: “HEY blijf van mn piemel af!!!”

7 likes

Hahaha herkenbaar. Dit soort dingen zegt mijn dochter ook. Dan vraag ik gaat het of heb je pijn? Is haar antwoord altijd, ja maar dat geeft niet :rofl:
Dus als haar broertje nu huilt als hij zich stoot (of ikzelf) zegt ze altijd dat geeft niet!

7 likes

Mijn dochter van 1,5 noemt een kip een pik. Erg leuk als je bij de kinderboerderij bent.

7 likes

He pik! He pikkieee!

3 likes

"Mama? Jouw echte naam is toch…‘lieverd’?

🥹

42 likes

Dat doet mijn dochter ook haha, en ze wil ook altijd pikkie eten. :sweat_smile:

Wij hebben een buurmeisje dat Puck heet, die werd de eerste weken ook Pik genoemd. Vond ze niet leuk haha

Edit: door mijn zoon van toen 4 trouwens, niet dat wij dat doen

4 likes

Wij hebben hier de sandoffels maar weer aan.

13 likes

Dochter: ik ga naar grootmoeder.
Ze loopt naar de woonkamer en komt weer terug.
‘Grootmoeder was niet thuis.’ ‘Oh, daar is ze’. Dan slaat ze op een random plek op de grond: ‘zo, die is dood’. :laughing:

12 likes