Onze dochter (4) tegen m’n man/haar vader: “kom je me nog een kus brengen boven?”
Man: “ik geef je nu een kus”
Dochter: “Aah toe??” Trekt een sip snuitje
Man: “oke ik kom nog wel even”
Dochter fluisterend tegen mij: “sip zijn is mijn superkracht”
Dat wordt nog wat in d’r puberteit
Ik ben er echt bang voor
Oh die piemelverhalen doet mij ergens aan denken
Ik prikte laatst in de navel van mijn dochter (4) en ze zegt ineens: “HEY blijf van mn piemel af!!!”
Hahaha herkenbaar. Dit soort dingen zegt mijn dochter ook. Dan vraag ik gaat het of heb je pijn? Is haar antwoord altijd, ja maar dat geeft niet
Dus als haar broertje nu huilt als hij zich stoot (of ikzelf) zegt ze altijd dat geeft niet!
Mijn dochter van 1,5 noemt een kip een pik. Erg leuk als je bij de kinderboerderij bent.
He pik! He pikkieee!
"Mama? Jouw echte naam is toch…‘lieverd’?
🥹
Dat doet mijn dochter ook haha, en ze wil ook altijd pikkie eten.
Wij hebben een buurmeisje dat Puck heet, die werd de eerste weken ook Pik genoemd. Vond ze niet leuk haha
Edit: door mijn zoon van toen 4 trouwens, niet dat wij dat doen
Wij hebben hier de sandoffels maar weer aan.
Dochter: ik ga naar grootmoeder.
Ze loopt naar de woonkamer en komt weer terug.
‘Grootmoeder was niet thuis.’ ‘Oh, daar is ze’. Dan slaat ze op een random plek op de grond: ‘zo, die is dood’.
Mijn dochter van 4 had een donkere (katten)haar onder haar neus zitten die een beetje vast zat geplakt, dus ik trok die weg.
Zij: “Au, wat doe je?”
Ik: “Sorry, daar zat een haartje.”
Zij: “Jij hebt heel veel haren in je neus, zal ik die er ook eens uit trekken?”
Vanmiddag in het zwembad met mijn dochter van bijna 3. (Context: ik ben zwanger maar het is nog niet echt zichtbaar. Beetje opgeblazen alleen)
Dochter: mama, jouw buik is heel erg veel te dik.
Als ze (4 jaar) met haar broertje in de tuin aan het spelen is en ik naar buiten kom.
“Pas op pas op! De volwassenen komen!”
Niet echt een uitspraak, maar m’n nichtje is soms zo grappig.
Op het moment is ze oma aan het voorlezen, of nja, ze kan niet lezen maar verzint gewoon een verhaal terwijl ze een boekje vast heeft. Ze zal het ooit wel bij iemand hebben gezien maar ze likt steeds aan haar vinger (voor grip op een blz) om vervolgens met haar andere hand de bladzijde om te slaan
Haha dit doet mijn dochter ook wel eens. En dan likt ze aan een vinger van haar linkerhand en slaat de bladzijde om met haar rechterhand
Jaa herkenbaar haha zoo lekker wijs. Bijna 3 hier en vind dit echt een gezellige leeftijd, veel interesses en lekker kletsen de hele dag met van die uitspraken waar ik regelmatig om moet lachen.
Maar ook wel pittig als ze iets in haar hoofd heeft zitten moet t ook gebeuren anders drama. En alles zelluf doen!
Mijn man en ik zijn voor onze zoon van vier nu ineens ‘jongens’.
Dus bijvoorbeeld ‘Jongens, jongens ik wil even iets laten zien.’
Dit doet de mijne van 2 ook.