Mijn zoon kan lezen en zijn zus is onder de indruk: ‘Mag ik dan je handtekening?’
Zij: “Mama ik wil ook nog een klein, schattig babytje in huis.”
Ik: “Een broertje of zusje bedoel je?”
Zij: “Ja want dat vind ik zo schattig.”
Ik: “Mama heeft daar niet meer zoveel zin in. Die baby moet dan eerst in mijn buik groeien, babytjes huilen veel, die slapen vaak slecht en …”
Zij: “Ja ja ik hoor het al. Laat maar.”
Mijn dochter (bijna 3) toen ik met haar mee wilde spelen met haar poppetjes: ‘nee, mama weg (inclusief zachte maar dwingende duw) ga jij maar opruimen ofzo.’
Mijn zoontje van bijna 3 zegt nu telkens: echt niet!! Als ik wat zeg of vraag haha.
En net in de auto toen ik even soort van vloekte op een auto (ik zei iets van nog pffff karren met die bak!) zei hij: niet zo zuchten mama…
Mijn nichtje van 6 logeert bij mij en ze mocht in bad: Tante, mag ik straks wel mijn haar los in bad want anders kan ik echt niet lekker chillen hoor!
Ja hoor kind, doe jij je haar maar los.
zoooo leuk ik had vroeger niet zo’n bijzondere band met m’n ooms en tantes dat ik daar ging logeren, maar hoop dat nu wel voor m’n neefje te zijn en dat op te bouwen. lijkt me heel fijn om een vertrouwd volwassen persoon dichtbij je te hebben buiten je eigen ouders om. mijn zusje zei vorige week dat ze denkt dat ik na haar en haar man de favoriete persoon van haar kind (1,5 jaar) ben en dat vond ik zo lief!
Herkenbaar! Ik ging ook nooit logeren bij mijn ooms en tantes want zo leuk waren ze niet. Ik geniet er ook echt van als ze er is want het is een echte knuffelkont die lekker bij je komt liggen als je een film kijkt en hele verhalen heeft ze. Mooi ook om te zien en te horen hoe een meisje van 6 alles ervaart.
M’n zoontje van 3 doet mij nu echt telkens na, bijvoorbeeld door ook te zuchten als hij iets moet doen en zegt ineens: echt wel, echt niet! Dat soort dingen
Kleuterdochter: ‘Ja, ik moet wel sokken aan als ik mijn laarzen aandoe, anders krijg ik bladeren aan mijn voet. Ja, zo heet dat, bladeren!’.
M’n zoon had 2 euro gekregen van de tandenfee. Dus ik vroeg: wat ga je ermee doen, sparen of iets kopen? Zegt hij: ik kan het ook beleggen
Als we bij oma op bezoek gaan dan doen we “belletje trek”. Zij belt aan, we verstoppen ons en oma doet alsof ze ons niet ziet.
Als we de straat inrijden zegt ze al “oma trek”
Als we vertrekken bij oma met de auto moet ik toeteren en oma moet dan doen alsof ze verschiet.
Dan zegt ze “oma schiet”
Mijn dochter tegen haar tweelingbroer over de grote broer van haar vriendinnetje: ‘En hij zeurt ook niet, want daar is hij te groot voor. Misschien gebeurt dat bij jou ook over een paar jaar’
Ooh ik blijf het zo schattig vinden dat de k een t wordt!
Hier hoor ik vaak: “It pat de trut!”
Ik moest vandaag oppassen op m’n neefje van 3 en hij keek de hele tijd naar een tattoo op m’n pols. Dus ik vroeg aan ‘m “Wat denk je dat daar staat geschreven?”. Hij keek er even serieus naar en zei toen uit t niets: ik denk “fuck you eigen naam”
Mijn moeder heeft het er nog steeds wel eens over dat ik als kind zei “tijt oma, daar tomt de tat aan” (kijk oma, daar komt de kat aan)
Heel boos: ‘Maar dit zijn 13 poten! Dat klopt helemaal niet!’
‘Wat is er aan de hand?’
‘Ze zeggen dat dit een duizendpoot is maar hij heeft helemaal geen duizend poten, ik heb ze geteld en het zijn er maar 13 ’
Ik gaf mijn dochter (4) een tuc.
“Weet je wat ik lekker vind? Koek met chocopasta. Vind jij dat ook lekker?”
“Ja, dat vind ik wel lekker.”
“Oh ik niet, maar het ziet er wel lekker uit.”
Dochter van 5 laat een portemonnee zien die ze van oma heeft gekregen. “Ja om geld in te doen later als ik groot ben”. Ik vraag aan dr wat ze dan gaat kopen. “Nou gewoon iets leuks, zoals de mazelen ziekte”.
Welke omgeving? Dan ga ik aan de andere kant van het land wonen
Superspreader in dop