Grappige uitspraken van kinderen

Die van mij riep superenthousiast iets dat nog het meest weg had van ‘KANKERHOER!’ als er een kangoeroe in beeld kwam, en hij is fan van Winnie de Poeh :smiling_face_with_tear:
Gelukkig heeft hij het snel goed leren zeggen :sweat_smile:

10 likes

Mijn kind zei vanochtend ‘ursula de zeeheks is toch een soort okselpus?’ Duurde me even om erachter te komen dat hij octopus bedoelde :sweat_smile:

9 likes

Mijn nichtje van 7 had een (nep) bos sleutels:
“Kan ik jou hiermee ook op stil draaien?”

:joy: thanks meid

11 likes

Wij hebben zo’n IKEA-octopus met de lieftallige naam Pus. ‘Waar is Pus nou? Pus nog in bedje? Dáár ben je! Gele Pus!’ :joy:

4 likes

Haha mijn kind vergist zich in de uitspraak van kip en husselt de letters… dus als ik hem vraag wat hij op zijn brood wil dan roept hij heel enthousiast “pik! pik” :sweat_smile::sweat_smile:

6 likes


Mijn dochter pakt deze vast en zegt “hier mama, een ijsje”.

15 likes

Hahahaha :joy::joy::joy:

3 likes

Er reed net een dhl busje voorbij en mijn dochter riep: kijk Mama, een brievenbusauto 🥹🤣

5 likes

Niet helemaal een uitspraak maar meer een situatie.

Ik was gister op weg naar buiten om te gaan hardlopen, maar ik werd even onderbroken.
Mijn nichtje van bijna 4 zei namelijk ‘’ Zal ik jou laten zien hoe je moet lopen als een prinses? ‘’
En ze liet daarop volgend dan expliciet zien hoe je van de trap af moest lopen als een prinses.
Die trap moest ik er wel even bijdenken. Vervolgens heb ik zelf ook nog een paar lesjes gehad, je moest voornamelijk je rokje wat gespreid vasthouden, maar in mijn situatie deed ik het even met m’n sportbroekje en vervolgens moest ik op de denkbeeldige balk lopen.

Ik vond het enig. Nu kan ik als prinses door het leven :rofl: :smiling_face_with_three_hearts:

20 likes

Als mn man en ik een ‘luxe’ toetje eten zoals tiramisu/pannacotta/chocolademousse en de kinderen ook willen maar we geen zin hebben om te delen zeggen we dat er alcohol in zit. (De kinderen eten dan zelf ook een ijsje oid dus ze zijn niet zielig.) Nu waren we laatst een ijsje aan het eten en toen zei mn kind op een vol terras van de ijssalon ‘Mag ik proeven? Of hebben jullie zoals altijd weer iets met alcohol?’ :joy::joy:

50 likes

Dit is wel echt een leugen die ik ga overnemen ahha

5 likes

Na het hardlopen haalde ik direct m’n dochter uit bed. Ze snuffelt aan me en zegt “mama, je ruikt naar dierentuin”

13 likes

Wij gaan op vakantie naar een natuur gebied waar ook beren leven. Dus we waren aan het opzoeken wat we moeten doen als we een beer zouden tegen komen. Mijn kind (5) “ik hoop dat we niet aangevallen worden anders moet ik opnieuw geboren worden en daar heb ik geen zin in”.

49 likes

Mijn kinderen eten vegetarisch en zijn Australisch, maar dat schept nog wel eens verwarring.

‘Ik eet geen kip want ik ben Australisch’

25 likes

hahaha
mijn neefje was toen hij klein was “mongolier” ipv “bourgondier”

12 likes

Woorden van m’n zoon (3,5) afgelopen tijd:
Parkeerplaats :x: Kampeerplaats :white_check_mark:
Waterpistool :x: Waterbidon :white_check_mark:
Domino :x: Dominon :white_check_mark:
Brandnetels :x: Brandstekels :white_check_mark:

11 likes

Mijn kind van 1,5 die regelmatig ‘oh jazeker!’ en ‘hoppakeeee!’ zegt :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::laughing:

15 likes

Mijn kind trekt als ie naar bed gaat altijd een piano aan :stuck_out_tongue:

15 likes

Mijn zoon van 2.5 is geobsedeerd door dino’s en kent veel verschillende soorten, maar wel met zijn eigen creatieve naam.

Brachiosaurus is dagdinosaurus
Tyrannosaurus Rex is Dinonosaurus rex

:smiling_face_with_three_hearts:

18 likes

Haha heerlijk :heart:

Hier zei kind al een hele tijd “oppelepop!” en dat is nu getransformeerd in “oppelepoppie” :smile:

(Edit: opperdepop dus)

8 likes