Grappige uitspraken van kinderen

Zij zegt wat we allemaal denken.

8 likes

Dochter (4) zingt:
“Daaar wordt aan de deur geklopt wie zou dat zijn? 'T is een tweeling zeker, die verdwaald is zeker…”

16 likes

:joy:

1 like

Mijn kind wilde vriend van mijn partner uitnodigen voor zijn verjaardag maar durfde het niet te vragen. Mijn partner vraagt het dus, vraagt de vriend van partner aan ons kind (4), wat wil je voor je verjaardag. Kind: dat jij komt. :smiling_face_with_three_hearts: Hij had niet door dat hij als cadeautje bedoelde.

41 likes

Mijn peuter zit in een nogal jaloerse fase. Gister zat ik met haar in de bus en toen een ander kindje de bus in liep struikelde dat kind en viel tegen mij aan. Mijn peuter gilde meteen boos tegen dat kind “Nee dat is MIJN MAMA! Niette jou mama” :laughing:

29 likes

Ik kom net in m’n pyjama naar beneden en m’n nichtje zit beneden te kleuren.
Net een heel gesprek met d’r gehad dat oude mensen geen pyjama’s mogen dragen want das gek.
Toen ik heel verbaasd vroeg of ze mij nu oud noemde switchte ze snel naar dat oude oma’s geen pyjama aan mogen. Omdat oma erachter zat, maar even extra nagevraagd of dat een oude oma was, of enkel een oma. Maar pfieuw, gelukkig kon mijn moeder ook nog gewoon een pyjama aan als ze wil :joy:

1 like

Mijn peuter komt telkens met nieuwe uitspraken om te zeggen dat hij nog wat wil eten (iets lekkers meestal :joy:). Vandaag: mama kom eens naar mijn buikje kijken? Ik zo: wat dan? “Nou, mijn buikje is helemaal niet groot!” :sweat_smile::joy:

8 likes

Mijn nichtje van 7 afgelopen weekend had ook wel weer parels.

Ik: wat vindt je eigenlijk het leukste vak op school?
Zij: de pauze.

Ik: nee blijf maar even hier want naam van mijn vriend is aan het douchen, ik ga je kam wel even halen
Zij: heb jij zijn voorkant dan wel eens gezien???

:joy:

16 likes

Mijn zoontje gisteren tijdens het eten; goed kauwen hè mama!!

Hij praat me echt in alles na, ook soms zo overdreven zuchten met z’n handen in z’n zij :joy: kinderen spiegelen je haha

6 likes

Mijn 2 jarige dochter zegt nu de laatste tijd tegen ons moeder en vader. Vanochtend: “MOEDER! IK BEN WAKKERRRR!” Klinkt echt voor geen meter haha… Ben liever mammie

16 likes

Mijn 2 jarige zegt steeds ‘niet eerlijk’ en dan zegt haar zus ‘het leven is niet eerlijk’. :rofl:

17 likes

Ze kan zo bij de familie Jelies intrekken :smile:

9 likes

Mijn dochter van 4 heeft op school net een beetje het verhaal rondom Kerstmis geleerd en het houdt haar erg bezig. Vandaag kregen we een kerstkaart binnen, dus ik vroeg haar wat erin stond (ze kan nog niet lezen uiteraard).

“Veel plezier. Hartelijke groeten, baby Jezus.”

51 likes

Haha, dat doet me denken aan een gesprek deze week. Ik zei tegen mijn kind dat we zijn babypop misschien maar moeten verkopen, omdat hij er nauwelijks meer mee speelt. Dus hij zegt: ‘oh ja, dan kan de pop naar iemand die zelf nog een baby is! Misschien baby Jezus? … Oh nee, want die natuurlijk is al dood!’

10 likes

Ik had ook een boekje van de bieb met het kerstverhaal erin. En we hebben een Playmobiel kerststalletje. We waren jezus kwijt en een tijdje later had mijn zoontje hem gevonden. ‘Ooh Christus mijn schatje, daar ben je!’

40 likes

Een vrij kleine verspreking, maar zo schattig. Mijn dochter van ruim 1,5 vraagt om ‘chocolala’ als ze een chocolaatje wil. Ze zegt het zo zoet met zo’n rollende ‘lala’.

8 likes

Zo lief he! Mijn zoontje noemde het heel lang colala en dan ‘mag… Colalaa?’
Geniet ervan zolang ze het zo noemt, voor je het weet zegt ze chocola :sweat_smile:.

5 likes

Mijn kinderen zijn heel hard aan het opgroeien. Dochter is nu een puber en ongesteld, nog niet helemaal klaar voor tampons dus blijft aan de kant met zwemmen.
Zoon van 9 leest zich alvast in voor de aankomende pubertijd.
Vraagt hij laatst serieus:
“Mama, wanneer ik zaadlozing heb; kan ik dan ook niet zwemmen?”

27 likes

En @Nivealover
Zo lief! :heart_eyes:
Hier maakt m’n dochter van 3 er ook een “ocoaatje” van. Zo cute 🥹

3 likes

Zo noemt m’n jongste koala’s, zo schattig.

3 likes