Mijn 2 jarige dochter zegt nu de laatste tijd tegen ons moeder en vader. Vanochtend: “MOEDER! IK BEN WAKKERRRR!” Klinkt echt voor geen meter haha… Ben liever mammie
Mijn 2 jarige zegt steeds ‘niet eerlijk’ en dan zegt haar zus ‘het leven is niet eerlijk’.
Ze kan zo bij de familie Jelies intrekken
Mijn dochter van 4 heeft op school net een beetje het verhaal rondom Kerstmis geleerd en het houdt haar erg bezig. Vandaag kregen we een kerstkaart binnen, dus ik vroeg haar wat erin stond (ze kan nog niet lezen uiteraard).
“Veel plezier. Hartelijke groeten, baby Jezus.”
Haha, dat doet me denken aan een gesprek deze week. Ik zei tegen mijn kind dat we zijn babypop misschien maar moeten verkopen, omdat hij er nauwelijks meer mee speelt. Dus hij zegt: ‘oh ja, dan kan de pop naar iemand die zelf nog een baby is! Misschien baby Jezus? … Oh nee, want die natuurlijk is al dood!’
Ik had ook een boekje van de bieb met het kerstverhaal erin. En we hebben een Playmobiel kerststalletje. We waren jezus kwijt en een tijdje later had mijn zoontje hem gevonden. ‘Ooh Christus mijn schatje, daar ben je!’
Een vrij kleine verspreking, maar zo schattig. Mijn dochter van ruim 1,5 vraagt om ‘chocolala’ als ze een chocolaatje wil. Ze zegt het zo zoet met zo’n rollende ‘lala’.
Zo lief he! Mijn zoontje noemde het heel lang colala en dan ‘mag… Colalaa?’
Geniet ervan zolang ze het zo noemt, voor je het weet zegt ze chocola .
Mijn kinderen zijn heel hard aan het opgroeien. Dochter is nu een puber en ongesteld, nog niet helemaal klaar voor tampons dus blijft aan de kant met zwemmen.
Zoon van 9 leest zich alvast in voor de aankomende pubertijd.
Vraagt hij laatst serieus:
“Mama, wanneer ik zaadlozing heb; kan ik dan ook niet zwemmen?”
Zo noemt m’n jongste koala’s, zo schattig.
Zojuist heeft mijn nichtje, het woord moedervlek omgetoverd tot omavlek
Mijn dochter zag me laatst naakt. Wees ze naar mn borsten en vroeg heel onschuldig: mama ben jij daar mee geboren?
We waren The Masked singer aan het kijken. Pegasus kwam voorbij. Dochter wees naar haar speelgoedpaard en zei: ‘wij hebben Pegabroer’.
M’n nichtje van 3 wilde net nog even met mij op m’n slaapkamer kletsen. Dus eenmaal op mijn bed vraag ik aan haar waarover ze het wilde hebben. Ze wilde mopjes vertellen, de eerste ging wat mis want die bleef bij er lopen twee bananen op straat. Maar de tweede begreep ik helemaal niks van, maar vond het wel grappig dat ze het zo goed probeerde.
‘’ Er zaten twee apen in bad, zegt de ene tegen de andere oe, oe, ah, ah. Zegt de andere, zal ik er nog even wat warm water bij doen ‘’
Besef van grap
Oke, ik deelde hem net met n vriend van mij want ik begreep er dus niks van. Maar door hem snap ik pas dat het meer in deze richting had moeten zijn Twee apen zitten in bad.* De ene aap zegt: “Oe-oe-oe!” Waarop de andere aap zucht: “Doe er dan wat koud water bij, flauwerik.
Soms maak ik de fout om om 1 van de zelfbedachte mopjes van mijn kind te lachen en dan zit ik minimaal 2 dagen vast aan een mini moppentapper.
“Kijk mama, de maan”
Dat is de zon.
“Neeeeeeee, niet de zon. De maan”. Hierna volgde er een lange discussie.
Ik snap het kind. Het is al zo lang geleden dat je dat ding had gezien.
Ik zit vast teveel in de poep/plasfase hier thuis maar ik dacht dat de ene aap in bad wilde plassen en dat het daardoor warm werd
Vanochtend lagen we in bed en de wekker ging dus ik zei “hè gadver moeten we weer op staan, echt geen zin.”
Zegt mijn kind (5 jaar) “nee mama, dan kun je beter hè godverdomme zeggen”
Zoon (5) zit op een christelijke school en vandaag kwam ter sprake dat zijn vader en ik atheïst zijn.
“Geloven jullie dan niet in Jezus?!!??”
Ben benieuwd of dit tot een existentiële crisis gaat leiden.