Zojuist heeft mijn nichtje, het woord moedervlek omgetoverd tot omavlek
Mijn dochter zag me laatst naakt. Wees ze naar mn borsten en vroeg heel onschuldig: mama ben jij daar mee geboren?
We waren The Masked singer aan het kijken. Pegasus kwam voorbij. Dochter wees naar haar speelgoedpaard en zei: âwij hebben Pegabroerâ.
Mân nichtje van 3 wilde net nog even met mij op mân slaapkamer kletsen. Dus eenmaal op mijn bed vraag ik aan haar waarover ze het wilde hebben. Ze wilde mopjes vertellen, de eerste ging wat mis want die bleef bij er lopen twee bananen op straat. Maar de tweede begreep ik helemaal niks van, maar vond het wel grappig dat ze het zo goed probeerde.
ââ Er zaten twee apen in bad, zegt de ene tegen de andere oe, oe, ah, ah. Zegt de andere, zal ik er nog even wat warm water bij doen ââ
Besef van grap
Oke, ik deelde hem net met n vriend van mij want ik begreep er dus niks van. Maar door hem snap ik pas dat het meer in deze richting had moeten zijn Twee apen zitten in bad.* De ene aap zegt: âOe-oe-oe!â Waarop de andere aap zucht: âDoe er dan wat koud water bij, flauwerik.
Soms maak ik de fout om om 1 van de zelfbedachte mopjes van mijn kind te lachen en dan zit ik minimaal 2 dagen vast aan een mini moppentapper.
âKijk mama, de maanâ
Dat is de zon.
âNeeeeeeee, niet de zon. De maanâ. Hierna volgde er een lange discussie.
Ik snap het kind. Het is al zo lang geleden dat je dat ding had gezien.
Ik zit vast teveel in de poep/plasfase hier thuis maar ik dacht dat de ene aap in bad wilde plassen en dat het daardoor warm werd
Vanochtend lagen we in bed en de wekker ging dus ik zei âhè gadver moeten we weer op staan, echt geen zin.â
Zegt mijn kind (5 jaar) ânee mama, dan kun je beter hè godverdomme zeggenâ
Zoon (5) zit op een christelijke school en vandaag kwam ter sprake dat zijn vader en ik atheĂŻst zijn.
âGeloven jullie dan niet in Jezus?!!??â
Ben benieuwd of dit tot een existentiĂŤle crisis gaat leiden.
Mijn kind zei âMaar hoe denk je dan dat de bijbel is geschreven?â.
Wij proberen wat minder eten te bestellen omdat ik wat kosten wil besparen en gezonder wil leven. Daarom zijn we in de kerstvakantie, 2 januari om precies te zijn, voor het laatst naar de snackbar geweest.
Dochter (4): âMama, gaan we óóit nog frietjes eten want dat is al een eeuwigheid geleden en ik hou dit niet vol.â
Ik ben wel gezwicht
âMoet de auto eerst nog energine?â (Benzine, maar ik vind energine eigenlijk wel een beter woord)
Ik snap haar wel
Hahahah heerlijk. Zo kwam mijn kind er laatst achter dat niet alle ouders van haar vriendinnen getrouwd zijn en ze was echt in shock. "Maar hoe krijg je dan kinderen?!"
Minn dochter van 4 heeft super veel moeite met inslapen en we moeten er altijd bij blijven maar de laatste week maakt ze er een spelletje van en vecht ze tegen de slaap waardoor het soms wel 45 minuten kan duren.
Ik was er helemaal klaar mee en had al een paar keer gewaarschuwd. Dus zonder iets te zeggen stond ik op en liep ik de kamer uit. Hoor ik heel dramatisch gehuil uit de kamer komen:
âNEE, mama, ga niet bij mij weg alsjeblieft, ik doe Ă lles voor jou, alsjeblieft mamaâ
Ze kan zo in Goede Tijden Slechte Tijden
Mijn man vroeg onze dochter gisteren wie er allemaal aanwezig was bij haar op de opvang. Ze noemde de namen van twee van haar leidsters en toen vertelde ze: en ânaam derde leidsterâ was dood. Mijn man keek verbaasd.
Dochter vervolgens: toen vroeg ik wat ânaam leidsterâ aan het doen was en toen zei ze âik poets de ramenâ.
Hoe ze nou op dat dood kwam het kwam er iig heel droog uit.
We hebben echt dubbel gelegen
Kind (3) krijgt een sapje. âIs dit geen sap met haren erin?â (Vruchtvlees)
Kijk mama, daar loopt een salami!
(Een lama)
Ik snap het niet
Ze zei dat haar leidster dood was en toen ze aan haar vroeg wat ze deed, zei de leidster dat ze de ramen aan het poetsen was.