Ben net aangekomen op de verjaardag van m’n nichtje. Ze is 4 geworden, cadeautjes gegeven en ze roept vervolgens. "Opaaaa!! Opaaaa!!! Jullie kind is hier!! "
Zoon (net 4)
Zuchtend - Mama deur moet dicht. Anders gaat poes ontploffen. (Ontsnappen)
3 jaar:
“Mamaaa ik wil een snoepjeee! Mama ik wil snoep”
Ik: nee
“Dat was een liedje hoor”
Half uur later: "Mama mag ik een peer?
Ik: nee je hebt de hele ochtend al gegeten
“Ik zing liedjes mam!”
(Ze is een snoepkont en zegt dit nu telkens als ik nee zeg) ![]()
Ik draai het nu om en zeg telkens als.ze het weer vraagt: jij zingt hele leuke liedjes, of ik ga dansen ![]()
Tijdens m’n zwangerschap smeerde ik elke ochtend en avond olie op m’n buik. Dochter (3) vroeg waar het voor was en ik zei voor de baby in m’n buik. Na de zwangerschap gestopt maar nu weer gestart met smeren van m’n buik. Dochter ziet de fles en vraagt: “oeeeh mama!!! Heb je weer een baby in je buik? Is het een meisje?”. Zo grappig dat ze de link legt met het flesje en m’n zwangerschap.
Kind probeerde ons te overtuigen dat hij echt echt echt een tweede ijsje nodig had. Inclusief argumenten als: ‘mijn buikje zegt dat dit moet’ en ‘ik kan onmogelijk slapen zonder extra ijsje’. Na een tijdje reageerde mijn vriend met ‘jij bent zeker de grappenmaker van de bingoclub’.
Kind zwaar verontwaardigd: Ja papa en jij bent de grappenmaker van de blueyclub!
Haha mijn kind zegt door bluey vaak “p.atat met mayo!!”
Haha mijn peuter (nog geeneens 3) is ook echt gaslighter in spe: “huh mama? Ik heb toch nog geen ijsje gehad? Nee echt nog ijsje nodig denk ik.” ![]()
Haha ja heerlijk die peuters. ‘Mijn buikje wil écht een ijsje…’
Herkenbaar, alleen heet hier iedereen of *naam dochter, of poepie ![]()
Ik zing altijd een liedje tijdens het tandenpoetsen, meestal zeg Roodkapje waar ga je hene. Ik moet nu alle namen e.d. door Poepie veranderen. Ze giert het altijd uit (lekker handig
)
Kemmesoes 🥹
Hier ´schildpad-in-nood´ en ´mijn-naam-is-Lars´ ![]()
Mijn kind-met-spraakgebrek heeft een vriendje die Otto heet en hij noemt m Otter ![]()
Hahaha hier heet zijn pop TIM ![]()
Hier een Barbie die Freggel heet ![]()
Ik dronk een glas spa rood en mijn kind wilde ook een slokje, maar bedacht zich op het laatste moment dat hij niet van mineraalwater houdt want “doet mijn mondje au” ![]()
![]()
Hier noemt hij het “pittig water” maar hij vindt het wel lekker tegenwoordig ![]()
Haha ja hier heet het “gek water”!
Mijn dochter haar knuffel heet Ade en de baby in mijn buik noemt ze Bolibiko.
Haar pop heet Popopo
Tweede naam Bolibiko staat vast dus
Haha als die regel opgaat zitten we hier straks met Poeptijger als tweede naam ![]()