Grappige uitspraken van kinderen

Snap het nog steeds niet maar zal wel aan mij liggen haha

19 likes

Blijkbaar gevalletje van ‘je had er bij moeten zijn’

3 likes

Heb mn wenkbrauwen laten doen (powderbrows, nogal heftig nu op dag 1), vroeg aan dochter (5) wat ze ervan vindt. 'Nou, je lijkt eigenlijk wel een beetje op de heks van Sneeuwwitje nu".
:sweat_smile:

26 likes

We waren kwartet aan het spelen met zijn 3en. (Partner, kind en ik)
Kind vraagt aan mij partner of hij kaart a heeft. Nee, ik zie dat ik hem ook niet hem, ala, weer verder.
Volgende ronde kind weer aan de beurt, vraagt aan mij of ik kaart a heb. Nee. Heb ik niet. Kind boos, ik vraag of hij hem zelf niet heeft. Eerst overtuigd nee zeggen, dan kijken en jahoor.
Volgende ronde weer precies hetzelfde met kaart b. Dus ik zeg meteen 'ik denk dat je hem zelf hebt. Hij kijkt, jahoor
 diepe zucht.
Volgende ronde dat hij aan de beurt is met een heel dramatische toon:

“Heeft iemand voor mij kaart c”.

Nu ik dit zo typ is het niet grappig meer volgens mij, maar ik plaste zowat in mn broek van het lachen.

7 likes

Met mn 9jarige in de auto

“Shit, ik had die afrit moeten hebben”

Een paar minuten later

“Oh we hadden hier linksaf moeten gaan”

Kind: “Mama, was het moeilijk om je rijbewijs te halen?”

76 likes

Mijn kind (4 jaar) praat en vraagt soms enorm veel waardoor ik er niet altijd helemaal bij ben en gewoon knik of hum zonder echt te luisteren. Vanmiddag was het weer zover en bleef ze maar vraag na vraag op me afvuren. Uiteindelijk ging het zo:
Zij: “Kijk mama wat een groot chipje.”
Ik: “hmmm.”
Zij: “is dit het grootste chipje wat je ooit hebt gezien?”
Ik zucht: “hmmm”
Zij: “Wat is hmmm”?’
Ik: “Jahaaa.”
Zij: “Je kan ook gewoon nee zeggen hoor. Met dat gezucht van je.”

37 likes

Zoontje (2) doet wat lomp met koprollen dus ik maan hem voorzichtig te doen omdat hij anders zn nek breekt.
Dochter (5): ‘Oh maar dan ga je gewoon even met papa vrijen en dan komt er weer een nieuwe’.

24 likes

Dochter (3): Mama jij bent net een koe, er komt melk uit jou!

1 like

Niet grappig maar wel lief. Mn dochter (5) stond naar me te kijken en ineens zei ze: ‘mama je ziet er prachtig uit met je haar zo vast’.

20 likes

Aaw, dat is fijn om te horen :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik laat een enorme boer en zeg ‘sorry meid. Mama is echt geen lady’.
En m’n dochter: maar je bent wel een hele mooie Mama
đŸ„č

17 likes

Oh ik heb er nog een.
Laatst hebben we een stukje van een balletvoorstelling op youtube bekeken en daarna hebben we een boek over een ballerina gelezen.
De volgende dag vraagt mijn dochter (in het Duits): darf ich Mandarina gucken?
Dus ik denk, wtf waarom wil ze een mandarijn bekijken. Totdat ze zei ‘op je telefoon’.
Ze bedoelde Ballerina :laughing:

6 likes

Dochter (5) zegt iets tegen me. Ik versta het niet en vraag of ze het nog eens wil zeggen.
Dochter: “Jij moet echt buisjes he”

17 likes

Onze dochter heeft een vogelboek met vogelgeluiden. Bij de koekoek ze ze ‘ding dong, ding dong’ (ze heeft ooit een koekoeksklok gezien) :laughing:

En toen laatst de kerkklokken luidden, zei ze: ‘Hey, Vader Jakob’.đŸ„č

7 likes

Gisteren was ik naar de rommelmarkt en ik wilde 2 kinderboeken kopen van een meisje van een jaar of 13/14 denk ik.
Dus ik vroeg wat kost het? Zei ze “2 voor €5?” Zei ik “Hmmm wel duur
” Zei ze “ja vind ik ook, maar ik wil echt nieuwe schoenen.” :joy:
Uiteindelijk had ik het voor €4 haha.

45 likes

Wij hebben in de tuin een grote, witte zwevende parasol boven de tuinset, en door het boek van Charlotte Dematons van de Gele Ballon kent mijn kind (1,5) het woord parasol ook.
Vanmiddag zat hij aan tafel te kijken naar de hele grote trouwfoto van mijn vriend en mij die daar aan de muur hangt. Je raadt het al, hij begint ernaar te wijzen en ‘parasol!’ te roepen naar mijn grote witte trouwjurk đŸ« đŸ˜†

12 likes

Aan- en uitkleden is hier soms nogal een worsteling. Als de pyjama van kind uit moet (of juist z’n gewone kleren) roept hij dat hij die aan wil houden, maar dat kan hij nog niet goed zeggen, dus dan roept hij “broek aanouwe”, wat in onze oren klinkt als “broek aan, ouwe!” Ik moet daar elke keer weer om lachen.

Daarnaast probeer hij nu “slippers” te zeggen en dat wordt “slipjes”, dus toen we na een warme middag in de speeltuin thuis waren en mijn zanderige slippers bij de voordeur waren blijven liggen zei hij “Mama’s slipjes nog buiten” :grimacing:

11 likes

Mijn kind kan prik nog niet goed uitspreken, dus toen mijn man laatst een spa rood bestelde op het terras werd het: “mijn papa houdt van pik!!” :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

12 likes

Top :smile:

1 like

aah ja m’n neefje is fan van woezel en pik :joy: hij heeft daar boekjes van en dan is het telkens “boek pik! pik!” te grappig haha

8 likes