Dit zijn de echte levenslessen haha
Helaas werkt rosebud en motherlode niet in de offline wereld
Ohhh die 9jarige is echt heerlijk momenteel, ze voelt en gedraagt zich helemaal een grote hippe meid.
Ik deed haar na en zei “Naam kind be like…” en zij “Wow mama je word steeds hipper. Eerst ga je al chatgpt gebruiken en nu gebruik je ook nog moderne woorden!”
Er hingen 2 vlaggen bij een huis, en ik had net van de week uitgelegd dat mensen de vlag uit hangen als ze geslaagd zijn.
“Wow! Hier zijn wel 2 kinderen geslagen!” (4jr)
Ik zit in de trein echt het meest lieve gesprek tussen twee random treinreizigers te volgen. De één is een jaar of 3, en de ander begin 20. Die jongen van 20 gaat er zo lief in mee 🥹
3 jarige: ik heb geen centjes om een hele grote tent te kopen
20-jarige: oh ja dat is wel lastig, misschien kan je wel auto’s gaan wassen voor centjes
3-jarige: oh ja…… maar dan moet ik wel eerst een CarWash maken want anders moet ik te veel doen
20-jarige: zodat je heel veel auto’s kan wassen maar eigenlijk niks hoeft te doen?
3-jarige: ja anders word ik moe
Ik zei tegen m’n 2-jarige dat we de spin boven de commode lekker laten zitten want die eet muggen en muggen bijten papa en mama en X en Y. Maar nu heeft ie er van gemaakt dat de spinnen ons opeten. Dus dan zegt hij ‘pin, pin! Papa, mama, X en Y eten! Auw auw auw’
Elke keer als ik (of partner) onze zoon (5) een kus geven veegt hij het snel weg want: “als je een kus niet wegveegt wordt je verliefd op diegene en ik wil niet verliefd worden op jou want jij bent al verliefd op papa”.
Moest laatst last minute een uurtje op mijn nichtje (3) passen, terwijl ik aan het thuiswerken was. En ze wilde graag een spelletje doen, maar ik moest nog iets afmaken, dus ik zei: “over 2 minuten goed?” Dus zij wachten. Ik kom na 2 minuten naar haar toe voor het spelletje en zij heeft als eerst de beurt, dus ik vraag daarna of ik aan de beurt ben. Zegt ze: “over 2 minuten ja?” ![]()
![]()
Hahaha die meid die komt er wel
Zo goed dat jij je kinderen hier echt in opvoedt en ze iets anders bij probeert te brengen dan het standaard dun=beter verhaal van (sociale) media! Zo anders dan vele van onze moeders dat deden destijds ![]()
Ik probeer dit ook maar helaas is mijn/onze invloed toch echt beperkt en krijgen ze door school en andere familieleden alsnog het standaard waardeoordeel mee. Sad wel
Ja ik kan me voorstellen dat het echt tegen de klippen op is. Maar wie weet wat je er op de lange termijn wel mee kunt bereiken!
Ben net aangekomen op de verjaardag van m’n nichtje. Ze is 4 geworden, cadeautjes gegeven en ze roept vervolgens. "Opaaaa!! Opaaaa!!! Jullie kind is hier!! "
Zoon (net 4)
Zuchtend - Mama deur moet dicht. Anders gaat poes ontploffen. (Ontsnappen)
3 jaar:
“Mamaaa ik wil een snoepjeee! Mama ik wil snoep”
Ik: nee
“Dat was een liedje hoor”
Half uur later: "Mama mag ik een peer?
Ik: nee je hebt de hele ochtend al gegeten
“Ik zing liedjes mam!”
(Ze is een snoepkont en zegt dit nu telkens als ik nee zeg) ![]()
Ik draai het nu om en zeg telkens als.ze het weer vraagt: jij zingt hele leuke liedjes, of ik ga dansen ![]()
Tijdens m’n zwangerschap smeerde ik elke ochtend en avond olie op m’n buik. Dochter (3) vroeg waar het voor was en ik zei voor de baby in m’n buik. Na de zwangerschap gestopt maar nu weer gestart met smeren van m’n buik. Dochter ziet de fles en vraagt: “oeeeh mama!!! Heb je weer een baby in je buik? Is het een meisje?”. Zo grappig dat ze de link legt met het flesje en m’n zwangerschap.
Kind probeerde ons te overtuigen dat hij echt echt echt een tweede ijsje nodig had. Inclusief argumenten als: ‘mijn buikje zegt dat dit moet’ en ‘ik kan onmogelijk slapen zonder extra ijsje’. Na een tijdje reageerde mijn vriend met ‘jij bent zeker de grappenmaker van de bingoclub’.
Kind zwaar verontwaardigd: Ja papa en jij bent de grappenmaker van de blueyclub!
Haha mijn kind zegt door bluey vaak “p.atat met mayo!!”
Haha mijn peuter (nog geeneens 3) is ook echt gaslighter in spe: “huh mama? Ik heb toch nog geen ijsje gehad? Nee echt nog ijsje nodig denk ik.” ![]()
Haha ja heerlijk die peuters. ‘Mijn buikje wil écht een ijsje…’