Haha schattig, afgeleid van Bollebuik?
Winnie de pooh heet: “poeperepoeh”
“Oma heeft een slabbetje om”(sjaal)
“Opa doet veel kauwen” (is verkouden)
Kiwi=“kwielie”
Haha schattig, afgeleid van Bollebuik?
Winnie de pooh heet: “poeperepoeh”
“Oma heeft een slabbetje om”(sjaal)
“Opa doet veel kauwen” (is verkouden)
Kiwi=“kwielie”
Mijn kind vroeg eergister tijdens het uit. Eten om een foezie thee. Fuze tea dus ![]()
Ennover knuffels met namen, hij heeft er een met de naam: rambam boelie
Ik heb echt geen idee waar de naam vandaan komt haha, maar bollebuik zou nog best eens kunnen!
Dochter heeft het de hele tijd over haar broertje (heeft ze niet en zal ze ook niet krijgen). En telkens als ik vraag hoe broertje heet, zegt ze ‘weet ik niet’.
Net aten we pasta en ik ging nog verse basilicum plukken. Ze zei: ik wil geen bawilibum.
Kort daarop: mijn broertje heet bawilikum ![]()
En een tijd later vroeg ik haar weer: hoe heet je broertje ook alweer. Antwoord: sla (ze wist het woord basilicum niet meer) ![]()
Dat is een hondje uit een prentenboekje! Hier heet een hondenknuffel ook zo
Mijn peuter vraagt steeds om ijsberen in zijn water. En ik kan hem echt niet verbeteren, het is zo schattig. Dus nu heten ijsblokjes ijsberen.
Wij zijn op vakantie in Tunesië, dus ik had verteld dat sommige vrouwen een hoofddoek dragen en dat er een ander geloof is ect. Zegt kind net heel droog, mama het geloof van die mevrouwen is toch Aladdin he?
Iemand die we kennen is binnenkort jarig en ik vroeg aan dochter: ‘wil je een tekening voor haar maken?’ Ja dat wilde ze wel. Ik zei: ‘mooi dan sturen we die straks op, hier heb je een blad papier en je kleurtjes.’ En dochter zo: ‘Mama, ik heb nog een blobje nodig.’ Ik zo: ![]()
‘Om het in te doen zodat het in de brievenbus kan.’ Ze bedoelde dus een envelopje 🥹
Bij ons in de buurt in het bos heb je Schotse Hooglanders. Mijn zoon was vergeten hoe ze heetten, en noemde ze Hoge Hollanders ![]()
We hebben een buurjongetje dat weinig Nederlands praat en vooral Engels. Mijn kind(5) is er van overtuigd dat hij heel goed Engels praat, dus dat levert sowieso al veel grappige zinnen op vanuit hem. Hij was gisteren aan het spelen met het buurjongetje en die wilde graag met hem fietsen, dus vroeg aan mijn kind ‘do you want to cycle with me’. Mijn kind knikt uitgebreid ja en gaat op de grond zoeken. Ik vraag wat hij aan het doen is ‘we zijn aan het recyclen mama’.
Vandaag had mijn zoontje 10 minuten lang een betoog over ‘zijn zusje’ (die gaat ie ook nooit krijgen). Mijn zusje mag dit, mijn zusje mag dat. Dus ik vraag: en hoe heet je zusje dan?.. Vanger!
Niet Vanger ‘achternaam papa’ of Vanger ‘achternaam mama’ maar gewoon Vanger.
Oke is goed, kind.
Mijn kind zegt ‘helibobter’ en het klinkt zo schattig ![]()
![]()
Mijn zoontje (2 jaar) zei net: ‘Aaah ijs zit vast aan mijn likkie.’
(Tong
)
Mijn dochter van 3 zegt “nee mag niet doen!” Als ik iets wil doen dat ze niet leuk vind.
Mega schattig ![]()
Met mijn neefje op pad. Liepen langs de kinderboerderij.
Ik: “kijk, ze hebben hier een ezel”
Neefje: “ah gezellig dat -naam zus- er ook is!”
Nou echt ik had het niet meer ![]()
M’n zoontje noemt stoepkrijten “snoepkrijten” 🥹😂
Mijn dochter van 2 vraagt elke keer om een kus en een ‘snuppel’. Een knuffel dus ![]()
Ik moet soms zo om m’n kind lachen omdat we dan volgens hem iets verkeerd uitspreken. Zo zegt mijn man volgens hem ‘verf’ verkeerd. Ik hoor het niet, volgens mij zegt hij het te netjes en m’n kind wil dat hij verruf zegt. Maar ook met namen van kinderen in z’n klas, die zijn niet allemaal Nederlands dus soms met een uitspraak die wij niet ‘gewend’ zijn, en ik hoor het verschil dan echt totaal niet maar hij wel. Maar dan zitten we echt in zo’n heen en weer van ‘verf’ ‘neehee verf’ ‘verf?’ 'nee verf! etc.
“Hapjeplies?”(alsjeblieft)
Mijn kleuter komt net in een panterprint bontjas de trap af met 4 knuffels in haar armen:
“Wij gaan naar Schiermonnikoog met het vliegtuig!” En dan met een vermoeide zucht: “Aap (knuffel) wil echt áltijd vliegen.”
Dus ik vraag: “Kan dat wel? Vliegen is wel heel duur, hè.”
“Oh ja hoor, want wij hebben echt té veel geld gespaard. Dat is van onze man, die geeft ons altijd al zijn geld.”
Golddigger in the making hier ![]()