Bij ons in de buurt in het bos heb je Schotse Hooglanders. Mijn zoon was vergeten hoe ze heetten, en noemde ze Hoge Hollanders ![]()
We hebben een buurjongetje dat weinig Nederlands praat en vooral Engels. Mijn kind(5) is er van overtuigd dat hij heel goed Engels praat, dus dat levert sowieso al veel grappige zinnen op vanuit hem. Hij was gisteren aan het spelen met het buurjongetje en die wilde graag met hem fietsen, dus vroeg aan mijn kind âdo you want to cycle with meâ. Mijn kind knikt uitgebreid ja en gaat op de grond zoeken. Ik vraag wat hij aan het doen is âwe zijn aan het recyclen mamaâ.
Vandaag had mijn zoontje 10 minuten lang een betoog over âzijn zusjeâ (die gaat ie ook nooit krijgen). Mijn zusje mag dit, mijn zusje mag dat. Dus ik vraag: en hoe heet je zusje dan?.. Vanger!
Niet Vanger âachternaam papaâ of Vanger âachternaam mamaâ maar gewoon Vanger.
Oke is goed, kind.
Mijn kind zegt âhelibobterâ en het klinkt zo schattig ![]()
![]()
Mijn zoontje (2 jaar) zei net: âAaah ijs zit vast aan mijn likkie.â
(Tong
)
Mijn dochter van 3 zegt ânee mag niet doen!â Als ik iets wil doen dat ze niet leuk vind.
Mega schattig ![]()
Met mijn neefje op pad. Liepen langs de kinderboerderij.
Ik: âkijk, ze hebben hier een ezelâ
Neefje: âah gezellig dat -naam zus- er ook is!â
Nou echt ik had het niet meer ![]()
Mân zoontje noemt stoepkrijten âsnoepkrijtenâ đ„čđ
Mijn dochter van 2 vraagt elke keer om een kus en een âsnuppelâ. Een knuffel dus ![]()
Ik moet soms zo om mân kind lachen omdat we dan volgens hem iets verkeerd uitspreken. Zo zegt mijn man volgens hem âverfâ verkeerd. Ik hoor het niet, volgens mij zegt hij het te netjes en mân kind wil dat hij verruf zegt. Maar ook met namen van kinderen in zân klas, die zijn niet allemaal Nederlands dus soms met een uitspraak die wij niet âgewendâ zijn, en ik hoor het verschil dan echt totaal niet maar hij wel. Maar dan zitten we echt in zoân heen en weer van âverfâ âneehee verfâ âverf?â 'nee verf! etc.
âHapjeplies?â(alsjeblieft)
Mijn kleuter komt net in een panterprint bontjas de trap af met 4 knuffels in haar armen:
âWij gaan naar Schiermonnikoog met het vliegtuig!â En dan met een vermoeide zucht: âAap (knuffel) wil echt ĂĄltijd vliegen.â
Dus ik vraag: âKan dat wel? Vliegen is wel heel duur, hĂš.â
âOh ja hoor, want wij hebben echt tĂ© veel geld gespaard. Dat is van onze man, die geeft ons altijd al zijn geld.â
Golddigger in the making hier ![]()
Hahahaha
Ik was met mn zoontje schoentjes kopen. Terwijl ik betaalde stond verder in de winkel te kijken bij speelgoed. Ik zei tegen de verkoopster dat hij ze gelijk wilde, dus na het betalen liep ik in de winkel in en deed ze aan. Bij het naar buiten lopen, zwaaide ie naar de verkoopster en riep: doei!! Tot volgende keer! Mama heeft niet betalen!!â
Mijn schoonmoeder was aan het oppassen op mijn zoontje van net twee en er viel iets op de grond. Schoonmoeder: oh oh dat is gevallen
Zoon: lekker voor je!
Mijn kind groeit tweetalig op en ze heeft soms zulke lieve gedachtensprongen. Zo vertelde me dat een springkussen in het Duits een âLuftmatratzeâ is (klopt niet, maar heel letterlijk vertaald). Ze wil ook graag haar oma âoproepenâ (= bellen).
Mijn dochter zit net twee dagen in groep 3. Ze moest haar jas ophangen, maar het lukt niet. Hoor ik vanuit de gang: âik kan letterlijk het lusje niet vinden, broâ. Weg kleuter.
Hahaha âBroâ, fantastisch ![]()
Dit is hier ook aan de gang sinds een aantal maanden. Alle zinnen worden geëindigd met bruh? Oke dan hahhaha
Niet perse een uitspraak maar zodra er iets valt zegt ons kind (iets ouder dan 1,5 jaar) âohohâ.
Gisteren in de supermarkt liet iemand een pot augurken vallen. Kind doet eerst zijn handen voor zijn mond en zegt daarna keihard âOHOHâ terwijl hij er naar wijst ![]()