Grappige uitspraken van kinderen

Hahahaha

3 likes

Ik was met mn zoontje schoentjes kopen. Terwijl ik betaalde stond verder in de winkel te kijken bij speelgoed. Ik zei tegen de verkoopster dat hij ze gelijk wilde, dus na het betalen liep ik in de winkel in en deed ze aan. Bij het naar buiten lopen, zwaaide ie naar de verkoopster en riep: doei!! Tot volgende keer! Mama heeft niet betalen!!’

16 likes

Mijn schoonmoeder was aan het oppassen op mijn zoontje van net twee en er viel iets op de grond. Schoonmoeder: oh oh dat is gevallen
Zoon: lekker voor je!

15 likes

Mijn kind groeit tweetalig op en ze heeft soms zulke lieve gedachtensprongen. Zo vertelde me dat een springkussen in het Duits een ‘Luftmatratze’ is (klopt niet, maar heel letterlijk vertaald). Ze wil ook graag haar oma ‘oproepen’ (= bellen).

7 likes

Mijn dochter zit net twee dagen in groep 3. Ze moest haar jas ophangen, maar het lukt niet. Hoor ik vanuit de gang: ‘ik kan letterlijk het lusje niet vinden, bro’. Weg kleuter.

37 likes

Dit is hier ook aan de gang sinds een aantal maanden. Alle zinnen worden geëindigd met bruh? Oke dan hahhaha

Niet perse een uitspraak maar zodra er iets valt zegt ons kind (iets ouder dan 1,5 jaar) “ohoh”.

Gisteren in de supermarkt liet iemand een pot augurken vallen. Kind doet eerst zijn handen voor zijn mond en zegt daarna keihard “OHOH” terwijl hij er naar wijst :joy:

19 likes

Gister vroeg een kind op mijn werk (6) waarom ik eigenlijk geen kinderen heb. Ik vertelde dat een baby best veel verantwoordelijkheid is, de baby moet eten, slapen, verschonen. Dat je daar veel mee bezig bent en dat je ook heel veel moet kopen voor de baby en dat ik daar nu nog niet klaar voor was. Toen zei ze: Oooooooh! Dus je hebt gewoon nog niet alle boodschappen in huis. Dan snap ik het wel

42 likes

Mijn kind (4jr) zegt ‘hoeranje’ ipv ‘oranje’

13 likes

Mijn kind (3) zegt tot de maan en trut ipv tot de maan en terug hahaha

23 likes

dit ga ik vanaf nu precies zo zeggen als iemand naar m’n kinderwens vraagt :joy:

3 likes

Haha ja zo leuk die van mij zegt bij alles wat valt heel dramatisch “oh neeeeee” đŸ« 

3 likes

Die van mij zegt dan “ooooh jeetje, sjongejonge” :joy:

5 likes

Ik vind het zo leuk hoe mijn dochter (7) altijd aandachtig en kritisch naar songteksten luistert.
Ik luister nu Claude - Je T’aime en ze valt over “ik ken mezelf omdat jij me kent” :joy:. Ik hoor ineens heel verontwaardigd “maar je moet toch altijd jezelf kennen, ook als iemand anders je niet kent”.
Je hebt helemaal gelijk meid :heart_eyes:

22 likes

Ik zag deze op insta voorbij komen:

Kind (4): Papa ik moet even iets zeggen
Vader: Nou vertel
Kind: Afbakbroodjes zijn het beste wat jij kunt koken!

17 likes

Een heel gesprek over een discman vanochtend in de auto. Wat dat is, en wĂ Ă rom dan?
Nouja vroeger hadden we geen spotify
Vroeger hadden we geen telefoon met schermpje en internet
“Maar mama
 hoe betaalden jouw ouders dan voor eten enzo? Als dat niet met je telefoon kan?!”

Mijn kinderen hebben dus geen actieve herinnering aan het bestaan van een pinpas :rofl:?!
Dat kan ook wel want ik denk dat wij beide al zo’n 6jr 99% met de bankpas op de telefoon betalen. Dus dat hij dat nooit echt ziet? Maar 
 raar besef wel :exploding_head:

13 likes

Als wij thuis winkeltje spelen moet ik ook altijd met m’n telefoon betalen :joy:

2 likes

Haha ik vind dit wel mooi. Mijn kind heeft een stereo op zijn kamer staan waar hij mijn CDs en casettebandjes van vroeger mee afspeelt, dat is weer het andere uiterste :joy:

5 likes

Ja of horloge!
Weet nog dat we ergens waren en dochter was 2.5ofzo en echt helemaal over de toeren want ze wilde een ijsje. En kreeg ze niet.
M’n man zei: daarbij ik heb geen eens geld mee, dus het kàn niet eens.

Zoon heel droog: je hebt je horloge toch gewoon om. :sweat_smile:

4 likes

Kind zei opweg naar huis van school. ‘Ik heb vandaag iemand geholpen’. Ik helemaal trots ‘wat goed zeg, wat heb je gedaan’. Kind ‘ja pietje vroeg hoe hij zijn billen moest afvegen want hij kon het niet zelf’. 
 stilte
 dus ik vraag hem of hij de billen van dat kindje heeft afgeveegd.
Hij: ‘nee ik heb de deur voor hem dicht gedaan’.

17 likes