Mijn dochter moet ook altijd hoeselen en nieselen.
š„¹š„¹
Mama ik wil fa-gketti (fuckity)= spaghetti
Bandelbagen=wangelwagen
Foke make =schoonmaken
Shitties = steentjes
De juf werkt Kojuter = computer
Palaloe= paraplu
Pinpin = pinguĆÆn
Wil je naast je zitten? = kom je naast me zitten? We zeggen vaak āzal ik naast je zittenā
Helaas begint ze steeds beter te praten š„¹
Sosijntjes, praprikra, pecancanternoot en plaplu verbeter ik niet want die wil ik erin houden.
Ik was al bang dat ik de enige ben die bepaalde woorden erin wil houden petta (friet) en besbes (rozijnen) gebruik ik nu zelf ook haha
Die van mij draait nu steeds delen van woorden om, dus papwcpier is wc-papier, genisvang voor gevangenis.
Haha ja hier net zo Ze veranderen vanzelf in het juiste woord maar ik mis ādalatoeā (daarnaartoe) en āollonijntjeā (konijntje) wel als ze gaan, evenals āoprechtā voor rechtop.
Mijn kinderen zeiden altijd: opa heb je je gescheren?
En dat zegt mijn vader dus ook terug of zelf nu . Die komt dan binnen: jongens. Ik heb me gescheren hoor!
Volgens mij weten ze (6&4) ook gewoon niet dat het anders is want niemand die ze verbeterd
Mijn zoontje zei dus heel lang olilala. Maar nu zegt ie olifant
Mijn kind speelt graag met āProblee-mobilā
Ollonijntje
Hier was libelle heel lang elliebellie en dat vond ik veel leuker
Dochter zei heel lang ānoesā ipv neus.
En Snuffie van Nijntje noemde ze dan ook noes (denk vanwege het snuffelen ofzo?). Ik vind het zo jammer dat ze nu gewoon neus en snuffie zegt š„¹
Hier was Nijntje altijd Nijnnie š„¹ en ijsbeer was ijsje-beer. Mis het
Ohhh ijsje-beer klinkt zo schattig
Flaflingflo = flamingo
Vliegā¦ā¦(pauze van 1 sec) vluig = vliegtuig
Moinat = nijlpaard
Maainaazie = spinazie
Mijn kind houdt stug vast aan dipdip (=ketchup) en grote frietjeswinkel (=McDonalds) en dat vind ik ook hƩƩl schattig
Mijn 3 jarige dochter:
omecham (olifant)
een mieg (een vlieg)
hebbe een birday (happy birthday)
Vroeger:
ajeena (het regent)
Mijn zoontje praat vooral heel grappig omdat hij de klemtoon bij veel woorden āverkeerdā legt. Hij zegt āalpeCAAā (alpaca), en āonne-ETTeā (onderzetter) en āuitTOOOveā (uit de oven).
Haha aww
Mijn dochter zei vroeger āhet regent hagelslagā toen het hagelde