Grappige uitspraken van kinderen

Ik ben zwanger en heb de kledingkast voor mijn dochters al helemaal ingericht met kleertjes, hydrofiele doeken etc. Voor het nostalgische gevoel heb ik er geurzakjes van Zwitsal in gelegd, want dat ruikt zo lekker naar baby :stuck_out_tongue: Kwam mijn zus laatst kijken met mijn neefje van 5, zegt hij: “Ieeeehwl, jouw kast ruikt helemaal naar babyluiers!”

10 likes

Ijsje-beer :heart:

Mijn zoontje zegt neusje-hoorn 🥹

6 likes

Mijn kind van 9 speelt de Sims en het is zo grappig

“Mama, ik moet mn rekeningen binnen 24 uur betalen anders word mn electriciteit afgesloten, maar ik heb al mn geld al uitgegeven aan mn paard!?”

57 likes

Prioriteiten!

2 likes

Dit zijn de echte levenslessen haha

6 likes

Helaas werkt rosebud en motherlode niet in de offline wereld

2 likes

Ohhh die 9jarige is echt heerlijk momenteel, ze voelt en gedraagt zich helemaal een grote hippe meid.
Ik deed haar na en zei “Naam kind be like…” en zij “Wow mama je word steeds hipper. Eerst ga je al chatgpt gebruiken en nu gebruik je ook nog moderne woorden!”

12 likes

Er hingen 2 vlaggen bij een huis, en ik had net van de week uitgelegd dat mensen de vlag uit hangen als ze geslaagd zijn.
“Wow! Hier zijn wel 2 kinderen geslagen!” (4jr)

9 likes

In de kraamweek was onze kraamverzorgster lekker tegen de baby aan het kletsen. Zegt mijn 5jarige ineens tegen haar: “Ina, waarom praat jij steeds tegen de baby? Hij snapt je heus niet hoor!”

Wij hadden aan de kinderen uitgelegd van tevoren dat de kraamverzorgster er in de eerste plaats voor mama en de baby zou zijn. Toen de kraamverzorgster de wc stond schoon te maken keek de kleuter toe: “Je hoeft de wc niet schoon te maken hoor, de baby plast nog in de luier en mama gaat eigenlijk altijd boven naar de wc. Ga maar lekker zitten hoor” :joy:

43 likes

Ik zit in de trein echt het meest lieve gesprek tussen twee random treinreizigers te volgen. De één is een jaar of 3, en de ander begin 20. Die jongen van 20 gaat er zo lief in mee 🥹

3 jarige: ik heb geen centjes om een hele grote tent te kopen
20-jarige: oh ja dat is wel lastig, misschien kan je wel auto’s gaan wassen voor centjes
3-jarige: oh ja…… maar dan moet ik wel eerst een CarWash maken want anders moet ik te veel doen
20-jarige: zodat je heel veel auto’s kan wassen maar eigenlijk niks hoeft te doen?
3-jarige: ja anders word ik moe

33 likes

Ik zei tegen m’n 2-jarige dat we de spin boven de commode lekker laten zitten want die eet muggen en muggen bijten papa en mama en X en Y. Maar nu heeft ie er van gemaakt dat de spinnen ons opeten. Dus dan zegt hij ‘pin, pin! Papa, mama, X en Y eten! Auw auw auw’

4 likes

Elke keer als ik (of partner) onze zoon (5) een kus geven veegt hij het snel weg want: “als je een kus niet wegveegt wordt je verliefd op diegene en ik wil niet verliefd worden op jou want jij bent al verliefd op papa”.

10 likes

Moest laatst last minute een uurtje op mijn nichtje (3) passen, terwijl ik aan het thuiswerken was. En ze wilde graag een spelletje doen, maar ik moest nog iets afmaken, dus ik zei: “over 2 minuten goed?” Dus zij wachten. Ik kom na 2 minuten naar haar toe voor het spelletje en zij heeft als eerst de beurt, dus ik vraag daarna of ik aan de beurt ben. Zegt ze: “over 2 minuten ja?” :joy::sweat_smile:

21 likes

Hahaha die meid die komt er wel

5 likes

Mijn zoon van 10 vertelde over iemand die ‘echt vet dik’ is, niet positief bedoeld, dus ik zeg: en is dik erg dan? Krijg ik een keurig antwoord van dochter en zoon over dat dik zijn een uiterlijk kenmerk is net als bruin haar etc, keurig erin gestampt. Zegt mijn zoontje van 5 met een gelukzalige zucht: “en jij bent zoo heerlijk dik mama, dikker kan bijna niet. Zo fijn!” Oke, die stak even. Ben toch iets.minder body positive dan dat ik altijd doe voorkomen😂

6 likes

Zo goed dat jij je kinderen hier echt in opvoedt en ze iets anders bij probeert te brengen dan het standaard dun=beter verhaal van (sociale) media! Zo anders dan vele van onze moeders dat deden destijds :smiling_face_with_tear:

7 likes

Ik probeer dit ook maar helaas is mijn/onze invloed toch echt beperkt en krijgen ze door school en andere familieleden alsnog het standaard waardeoordeel mee. Sad wel

6 likes

Ja ik kan me voorstellen dat het echt tegen de klippen op is. Maar wie weet wat je er op de lange termijn wel mee kunt bereiken!

1 like

Hier ook hoor, niet voor niets dat mijn zoon eerst negatief deed. Maar ik blijf herhalen en de theorie kennen ze. Dan hoop ik dat ze het op een dag ook in de praktijk gaan brengen. Alles beter dan wat onze moeders idd deden; constant beoordelen op gewicht . Maar lastig is het wel want de maatschappij is zo ingericht en mijn eigen systeem dus eigenlijk ook nog steeds.

8 likes

Ben net aangekomen op de verjaardag van m’n nichtje. Ze is 4 geworden, cadeautjes gegeven en ze roept vervolgens. "Opaaaa!! Opaaaa!!! Jullie kind is hier!! "

12 likes