Grappige uitspraken van kinderen

Maar…wie heeft nu de billen van pietje afgeveegd? :joy:

1 like

Ik denk niemand haha, ik zal het hem vanmiddag vragen.

Mijn nichtje van 4 vandaag

‘Waarom is opa jouw papa? Is dat soms omdat hij je lief vindt?’ 🥹❤️

12 likes

We speelden vandaag doktertje.

“Mama, jij bent ziek!”
Oké, wat heb ik dan?
“Kanker”
:skull:

17 likes

Wel een lange behandeling waarbij je wellicht langere tijd mag blijven liggen. Chemo indruppelen duurt wel even toch :upside_down_face::upside_down_face::upside_down_face:

2 likes

Geen turbokanker? :rofl:

4 likes

Mijn dochtertje van mijn 4 vroeg in de auto naar huis zo net: “En jij mamaa? Heb jij ook een leuke dag gehad?” 🥹

Met zon mega lief en geinteresseerd stemmetje. +100 punten voor de opvoeding. Ik smelt haha, ze gaat gewoon bijna naar de basisschool en ik ben zo trots!
(Daarna btw ook nog een enorme woede aanval met in bad gaan maar ach…)

31 likes

Mijn kind van bijna 2 vond vandaag zo’n meetlint uit mijn naaikistje, en keek heel vragend/geïnteresseerd ernaar want hij had dat nog nooit gezien. Dus toen zei ik ‘dat is een meetlint, daarmee kun je dingetjes opmeten! Want meten is weten!’ dat laatste voor de grap er achteraan. En daarna heeft hij dus nog de rest van de dag met dat ding rondgesjouwd en te pas en te onpas ‘meten is weten!’ geroepen :laughing::laughing::smiling_face_with_three_hearts:

41 likes

Helaas, ik werd vooral behandeld met een hamer op m’n knie en mijn vinger werd steeds eraf gesneden…

17 likes

Een nieuw soort alternatieve behandeling?

3 likes

Opa en oma hebben het over de kleinste, wat voor schattige dingen ze die dag had gedaan.
De oudste: “jullie mogen haar best een dagje lenen hoor”

9 likes

Dit is zo schattig :smiling_face_with_three_hearts:

Mijn dochter vraagt ook regelmatig: vind je het fijn om even over je werk te vertellen?

17 likes


Dochter: kijk mama een stoomauto

30 likes

In dezelfde categorie: mijn dochter kwam thuis van school met haar vader en ik was op zolder thuis aan het werken. Komt ze even hoi zeggen en knuffelen. Als ze de deur vervolgens weer uitloopt, roept ze nog ‘goed je best doen met je werk vandaag, mama!’ :heart_eyes:

14 likes

Vandaag weer nieuwe woorden ontcijferd

Champignon = champopo
Ambulance = ambulala
Avocado = kaulo

Hij kreeg vandaag een boterham ruim belegd met mashed avocado dus hij zei heel trots “kaulo veel!!!” :rofl:

36 likes

‘Mag ik alsjeblieft een koekje?’

‘Nee, we gaan zo avondeten’

Kind blijft doorvragen: ‘en een halve dan?’

‘Volgens mij werken die oortjes van jou niet helemaal, ik heb nu al meerdere keren nee gezegd omdat we zo gaan eten’

‘Ja, soms moet ik iets gewoon 4x horen’

:sweat_smile:

20 likes

Mijn kind 3 wordt tweetalig opgevoed en kopieert op dit moment werkelijk alles.

Mijn moeder tikt (zo liefkozend, weet even geen beter woord haha) m’n hond welleens op z’n hoofd en zegt dan “good boy”. Dit doet mijn peuter nu ook bij mensen. Dus laatst ging ik plassen en kwam ie:

Mama plas gedaan op de wc?

  • Ja klopt
    Oh ok, good boy mama (met 2 tetsen op m’n hoofd)

Ik krijg sowieso mijn eigen gedrag terug en ik geef m veel complimentjes. Dus als ik iets doe, zoals iets opruimen dan is het ook wel : wauwwwww goed zo mama goed gedaan (met applaus) :clown_face:

Maar m’n kind zegt nu ook “oppedomme”, die probeer ik nog naar iets te verbuigen voordat ie de uitspraak goed heeft. Hij bedoelt hier godverdomme, probeer er nu potverdorie van te maken maar ik kan mezelf lastig tijdig corrigeren merk ik :smiling_face_with_tear:

13 likes

Niet echt grappig maar wel typisch

We zaten in de auto (ik ben nog al een agressieve bestuurder haha) en ik moest remmen voor een vrouw op het zebrapad, wat ik keurig deed. Blijkbaar dacht mevrouw dat ik niet remde of te hard aan kwam rijden odzo waardoor ze een handje deed van “slow down”. Waarop ik zeg: “ik rem toch domme trut!!”
En mijn zoon “ja domme trut!”
En nu zegt hij dus tegen iedereen die het horen wilt “mama zei domme trut!”
:joy:
Valt nog mee

26 likes

Haha ik zeg wel eens in mezelf ‘jeetje wat asociaal’ over andere weggebruikers. Dat neemt hij nu ook van mij over. Dan gebeurd er iets (ik word heel normaal ingehaalf bijvoorbeeld) en dan is het ‘hij is echt asociaal he mama’.

15 likes

Wij hebben op de fiets 1 nutteloos rood stoplicht waar we langs moeten, die is alleen maar voor de voetgangersoversteek maar staat ook altijd op rood terwijl er geen voetgangers zijn. Ik fiets daar dus altijd door rood en m’n dochter heeft altijd commentaar dat dat niet mag :grimacing:

5 likes