Dit is zo schattig ![]()
Mijn dochter vraagt ook regelmatig: vind je het fijn om even over je werk te vertellen?
Dit is zo schattig ![]()
Mijn dochter vraagt ook regelmatig: vind je het fijn om even over je werk te vertellen?
In dezelfde categorie: mijn dochter kwam thuis van school met haar vader en ik was op zolder thuis aan het werken. Komt ze even hoi zeggen en knuffelen. Als ze de deur vervolgens weer uitloopt, roept ze nog âgoed je best doen met je werk vandaag, mama!â ![]()
Vandaag weer nieuwe woorden ontcijferd
Champignon = champopo
Ambulance = ambulala
Avocado = kaulo
Hij kreeg vandaag een boterham ruim belegd met mashed avocado dus hij zei heel trots âkaulo veel!!!â ![]()
âMag ik alsjeblieft een koekje?â
âNee, we gaan zo avondetenâ
Kind blijft doorvragen: âen een halve dan?â
âVolgens mij werken die oortjes van jou niet helemaal, ik heb nu al meerdere keren nee gezegd omdat we zo gaan etenâ
âJa, soms moet ik iets gewoon 4x horenâ
![]()
Mijn kind 3 wordt tweetalig opgevoed en kopieert op dit moment werkelijk alles.
Mijn moeder tikt (zo liefkozend, weet even geen beter woord haha) mân hond welleens op zân hoofd en zegt dan âgood boyâ. Dit doet mijn peuter nu ook bij mensen. Dus laatst ging ik plassen en kwam ie:
Mama plas gedaan op de wc?
Ik krijg sowieso mijn eigen gedrag terug en ik geef m veel complimentjes. Dus als ik iets doe, zoals iets opruimen dan is het ook wel : wauwwwww goed zo mama goed gedaan (met applaus) ![]()
Maar mân kind zegt nu ook âoppedommeâ, die probeer ik nog naar iets te verbuigen voordat ie de uitspraak goed heeft. Hij bedoelt hier godverdomme, probeer er nu potverdorie van te maken maar ik kan mezelf lastig tijdig corrigeren merk ik ![]()
Niet echt grappig maar wel typisch
We zaten in de auto (ik ben nog al een agressieve bestuurder haha) en ik moest remmen voor een vrouw op het zebrapad, wat ik keurig deed. Blijkbaar dacht mevrouw dat ik niet remde of te hard aan kwam rijden odzo waardoor ze een handje deed van âslow downâ. Waarop ik zeg: âik rem toch domme trut!!â
En mijn zoon âja domme trut!â
En nu zegt hij dus tegen iedereen die het horen wilt âmama zei domme trut!â
![]()
Valt nog mee
Haha ik zeg wel eens in mezelf âjeetje wat asociaalâ over andere weggebruikers. Dat neemt hij nu ook van mij over. Dan gebeurd er iets (ik word heel normaal ingehaalf bijvoorbeeld) en dan is het âhij is echt asociaal he mamaâ.
Wij hebben op de fiets 1 nutteloos rood stoplicht waar we langs moeten, die is alleen maar voor de voetgangersoversteek maar staat ook altijd op rood terwijl er geen voetgangers zijn. Ik fiets daar dus altijd door rood en mân dochter heeft altijd commentaar dat dat niet mag ![]()
Vandaag bij het eten, gaf mijn man per ongeluk met zijn vork een beetje sambal aan mijn dochter. Dus ik leg haar uit waarom haar tong brand en zeg dit is nou sambal en dat is pittig.
Zegt ze boos: PAPA jij hebt mij SLIJMBAL gegeven! GRRR⊠nu brand mijn tong. ![]()
Mijn kind noemt een meerkoet een zeescooter.
Dat vind ik echt superschattig haha
Ik vind het zo grappig dat ik door mijn kind erachter kom dat sommige woorden eigenlijk op elkaar lijken qua uitspraak, terwijl ik dat zelf nooit bedacht zou hebben.
Gieter en gitaar bijvoorbeeld (haalde mijn kind een paar maanden geleden door elkaar). En nu was hij gisteren met zijn vader naar het bos geweest en hadden ze kastanjes geraapt en meegenomen. Noemt hij die de hele tijd croissantjes. Tsja, croissantje, kastanje, ik snap het eigenlijk wel!
Een bos vol croissants is toch wel de droom ![]()
Dochter (6) had kennelijk iets op tv gezien van kindjes met suikerziekte en waardes meten, en zei: â Ja dan moet je de bloedzuigers metenâ. ![]()
Zo schattig! Hier haalt hij âbalkonâ en âkalkoenâ steeds door elkaar. Dan vraag ik of hij op het balkon wil spelen en dan begint hij het geluid van een kalkoen na te doen, haha!
haha zo lief. hier zijn aapie en schaapie hetzelfde dus telkens als ze een schaap ziet maakt ze aap-geluiden. ![]()
Wij hadden net een van die natuurdocuâs aan staan. Ondertussen lekker spelen, maar vind het wel relaxed op de achtergrond.
Is de peuter van 2,5 even goed aan het kijken tijdens het drinken, vraagt ze welk dier er te zien is. Dat was dus een condor jong (wat zijn die al groot
) die probeert te vliegen. Ik leg haar dat uit. Zegt ze op de meest schattige manier;
Toe maar codor, toe maar. Je kan het. đ„č
Dat doet mijn dochter ook met oranje, die vind dat ik dan gewoon vol gas op de rem moet. Als we dan thuis komen zegt ze: pap, mam heeft weeeerrrrrr door rood gereden.
Awww
Hebben jullie veel Coco kan het gelezen toevallig?