Mijn kind van bijna 2 vond vandaag zo’n meetlint uit mijn naaikistje, en keek heel vragend/geïnteresseerd ernaar want hij had dat nog nooit gezien. Dus toen zei ik ‘dat is een meetlint, daarmee kun je dingetjes opmeten! Want meten is weten!’ dat laatste voor de grap er achteraan. En daarna heeft hij dus nog de rest van de dag met dat ding rondgesjouwd en te pas en te onpas ‘meten is weten!’ geroepen ![]()
![]()
![]()
Helaas, ik werd vooral behandeld met een hamer op m’n knie en mijn vinger werd steeds eraf gesneden…
Een nieuw soort alternatieve behandeling?
Opa en oma hebben het over de kleinste, wat voor schattige dingen ze die dag had gedaan.
De oudste: “jullie mogen haar best een dagje lenen hoor”
Dit is zo schattig ![]()
Mijn dochter vraagt ook regelmatig: vind je het fijn om even over je werk te vertellen?
In dezelfde categorie: mijn dochter kwam thuis van school met haar vader en ik was op zolder thuis aan het werken. Komt ze even hoi zeggen en knuffelen. Als ze de deur vervolgens weer uitloopt, roept ze nog ‘goed je best doen met je werk vandaag, mama!’ ![]()
Vandaag weer nieuwe woorden ontcijferd
Champignon = champopo
Ambulance = ambulala
Avocado = kaulo
Hij kreeg vandaag een boterham ruim belegd met mashed avocado dus hij zei heel trots “kaulo veel!!!” ![]()
‘Mag ik alsjeblieft een koekje?’
‘Nee, we gaan zo avondeten’
Kind blijft doorvragen: ‘en een halve dan?’
‘Volgens mij werken die oortjes van jou niet helemaal, ik heb nu al meerdere keren nee gezegd omdat we zo gaan eten’
‘Ja, soms moet ik iets gewoon 4x horen’
![]()
Mijn kind 3 wordt tweetalig opgevoed en kopieert op dit moment werkelijk alles.
Mijn moeder tikt (zo liefkozend, weet even geen beter woord haha) m’n hond welleens op z’n hoofd en zegt dan “good boy”. Dit doet mijn peuter nu ook bij mensen. Dus laatst ging ik plassen en kwam ie:
Mama plas gedaan op de wc?
- Ja klopt
Oh ok, good boy mama (met 2 tetsen op m’n hoofd)
Ik krijg sowieso mijn eigen gedrag terug en ik geef m veel complimentjes. Dus als ik iets doe, zoals iets opruimen dan is het ook wel : wauwwwww goed zo mama goed gedaan (met applaus) ![]()
Maar m’n kind zegt nu ook “oppedomme”, die probeer ik nog naar iets te verbuigen voordat ie de uitspraak goed heeft. Hij bedoelt hier godverdomme, probeer er nu potverdorie van te maken maar ik kan mezelf lastig tijdig corrigeren merk ik ![]()
Niet echt grappig maar wel typisch
We zaten in de auto (ik ben nog al een agressieve bestuurder haha) en ik moest remmen voor een vrouw op het zebrapad, wat ik keurig deed. Blijkbaar dacht mevrouw dat ik niet remde of te hard aan kwam rijden odzo waardoor ze een handje deed van “slow down”. Waarop ik zeg: “ik rem toch domme trut!!”
En mijn zoon “ja domme trut!”
En nu zegt hij dus tegen iedereen die het horen wilt “mama zei domme trut!”
![]()
Valt nog mee
Haha ik zeg wel eens in mezelf ‘jeetje wat asociaal’ over andere weggebruikers. Dat neemt hij nu ook van mij over. Dan gebeurd er iets (ik word heel normaal ingehaalf bijvoorbeeld) en dan is het ‘hij is echt asociaal he mama’.
Wij hebben op de fiets 1 nutteloos rood stoplicht waar we langs moeten, die is alleen maar voor de voetgangersoversteek maar staat ook altijd op rood terwijl er geen voetgangers zijn. Ik fiets daar dus altijd door rood en m’n dochter heeft altijd commentaar dat dat niet mag ![]()
Vandaag bij het eten, gaf mijn man per ongeluk met zijn vork een beetje sambal aan mijn dochter. Dus ik leg haar uit waarom haar tong brand en zeg dit is nou sambal en dat is pittig.
Zegt ze boos: PAPA jij hebt mij SLIJMBAL gegeven! GRRR… nu brand mijn tong. ![]()
Mijn kind noemt een meerkoet een zeescooter.
Dat vind ik echt superschattig haha
Ik vind het zo grappig dat ik door mijn kind erachter kom dat sommige woorden eigenlijk op elkaar lijken qua uitspraak, terwijl ik dat zelf nooit bedacht zou hebben.
Gieter en gitaar bijvoorbeeld (haalde mijn kind een paar maanden geleden door elkaar). En nu was hij gisteren met zijn vader naar het bos geweest en hadden ze kastanjes geraapt en meegenomen. Noemt hij die de hele tijd croissantjes. Tsja, croissantje, kastanje, ik snap het eigenlijk wel!
Een bos vol croissants is toch wel de droom ![]()
Dochter (6) had kennelijk iets op tv gezien van kindjes met suikerziekte en waardes meten, en zei: ’ Ja dan moet je de bloedzuigers meten’. ![]()
Zo schattig! Hier haalt hij “balkon” en “kalkoen” steeds door elkaar. Dan vraag ik of hij op het balkon wil spelen en dan begint hij het geluid van een kalkoen na te doen, haha!