Gisterenavond kon mijn dochter (5 jaar) niet slapen dus ik had haar maar gewoon mee naar beneden genomen en we gingen tegelijkertijd in mijn bed slapen 's avonds laat (het is toch vakantie hè). Maar ze was echt heel wakker en bleef maar kletsen.
Ik: “Nu je mond dicht en gaan slapen.”
Zij: “Oké.” Eén minuut later begint ze weer een verhaal te vertellen.
Ik: “Kom, we doen je mond op slot zodat je niet meer kan praten en dan gaan we lekker slapen.” doen alsof we mond op slot doen
Ik: “Welterusten liefje.”
Zij: “Welterusten mama.”
Zij: (…)
Zij: “Godverdomme, ging mijn mond weer per ongeluk open.”
Ik moest zo hard lachen. Probeer echt op mijn taalgebruik te letten als ik met mijn kinderen ben maar schijnbaar is dat niet helemaal gelukt en heeft ze weer een woord opgevangen. ![]()