Grappige uitspraken van kinderen

Gisterenavond kon mijn dochter (5 jaar) niet slapen dus ik had haar maar gewoon mee naar beneden genomen en we gingen tegelijkertijd in mijn bed slapen 's avonds laat (het is toch vakantie hè). Maar ze was echt heel wakker en bleef maar kletsen.
Ik: “Nu je mond dicht en gaan slapen.”
Zij: “Oké.” Eén minuut later begint ze weer een verhaal te vertellen.
Ik: “Kom, we doen je mond op slot zodat je niet meer kan praten en dan gaan we lekker slapen.” doen alsof we mond op slot doen
Ik: “Welterusten liefje.”
Zij: “Welterusten mama.”
Zij: (…)
Zij: “Godverdomme, ging mijn mond weer per ongeluk open.”

Ik moest zo hard lachen. Probeer echt op mijn taalgebruik te letten als ik met mijn kinderen ben maar schijnbaar is dat niet helemaal gelukt en heeft ze weer een woord opgevangen. :smiling_face_with_tear:

28 likes

Kind van 2: is ziek en spuugt alles onder
Haar zus van 4: “kun je nu alsjeblieft ergens anders kotsen? Anders mag je hier niet meer wonen hoor”

15 likes

Mijn dochter van 3 vandaag “Wil je even ergens anders gaan zitten? Anders sla ik je dood hoor.”

(Ik hoop maar dat ze dit heeft onthouden van een muggenjacht ofzo :smiling_face_with_tear:)

7 likes

Ik had het met mijn kinderen over de verkiezingen en mijn zoon van 8 die op scouting zit:

Ik: De PVV wil ook minder of kleinere natuurgebieden.
Zoon: Minder natuur? Wow, dan krijgt Geert Wilders echt ruzie met de scouting.

24 likes

Mijn dochter had het aan de stok gehad met een jongetje op de bso en vertelt dat tijdens het avondeten. Andere dochter (3): volgende keer moet je hem gewoon doodslaan

9 likes

Ik ben wel blij om hier over andere peuters te horen die het over doodslaan hebben, want mijn zoontje (bijna 3) zat gister heel zoet onder de tafel te zingen “alle mensen moeten dood, alle mensen moeten dood” :open_mouth: Ik probeer het niet te groot te maken, zeg alleen dat ik dat niet leuk vind/dat dood niet leuk is. Op mijn vraag waar hij dit geleerd heeft zei hij “van de juffen” (op de opvang) met een ondeugende grijns

1 like

Nou mag hopen dat de juffen dat niet zeggen! Ga je het navragen? Ben wel benieuwd! Misschien een kindje die van oudere zus of broer het meekrijgt?

Die van mij zeggen dit soort dingen ook wel eens, komt vanuit school i guess. Ook in hun spel is het soms dood en verderf…

1 like

Hier nog een in het kader dood.

Mijn dochter vroeg of ze dure potloden van mij mocht gebruiken. Ik zei nee want sommige dingen zijn alleen van mama.
-Oke mam, dan gebruik ik ze wel als je overleden bent.

Die van jouw dochters komt zo droog over @poesch :joy:

10 likes

Haha ja ik ga wel vragen of zij weten waar dit vandaan kan komen, maar ik weet vrij zeker dat de juffen dit niet zeggen. Ik denk inderdaad via andere/oudere kinderen.

1 like

Onze dochter van 3,5 heeft het nu ook steeds over doodslaan. Van tv oid kan ze dit niet hebben want de dingen die ze kijkt gaan hier absoluut niet over.

Wij hebben het zelf het vermoeden dat het door ons komt van vakantie. Dat we telkens wespen en muggen wilden doodslaan.

1 like

Haha denk dat het wel bij de ontwikkeling hoort, die van 3 van mij zegt ook steeds… ooh dan doe ik het wel als jij onder de grond bent (aldus dood) :smiling_face_with_tear:

5 likes

Wow, dark haha

Hahaha. Ik vind dat soort dingen zo moeilijk om te negeren. Zodra mijn dochter ook maar aan een mondhoek merkt dat ik er iets van vind dan krijg ik het nogwekenlang te horen.

Ik dacht vandaag dat ze een vaag liedje zong van “inhale exhale” ofzo, navragen hoe ze dat toch kende. Bleek de Vida XL reclame te zijn van die op youtube telkens voorbijkomt. :sweat_smile:

2 likes

Als ze ouder worden doen ze het blijkbaar nog steeds. ‘Mam, als jij doodgaat, wie krijgt dan al jouw make-up?’ ‘Als jullie doodgaan, wie krijgt dan het huis?’ :skull:

1 like

Ik laat een scheet, kind (bijna 4): wat is dat? Kan ik dat ook leren?

5 likes

Mijn oudste zegt net dat hij een meisje wil zijn, want ‘die kunnen heel hard rennen’.

Keur ik goed :+1:

18 likes

Mijn dochter: Mama, Gabby (van Gabby’s poppenhuis) is verliefd op mij.
Ik: oh hoe weet jij dat?
Dochter: omdat ik zij heel lief is en ik hou van haar. Ik hou ook van jou mama. En ik wil ook graag een echte puppy.

:upside_down_face: die puppy komt al een aantal weken steeds terug in gesprekken, op willekeurige momenten :joy:

6 likes

Mama, ik wil ook ooit een autohuis.
Ik: ???
Ja, zo’n grote auto met een slaapkamer, keuken en wc.
Ze bedoelde een camper 🥹

5 likes

Ik vind het zo schattig als mijn dochter woorden net fout interpreteert.

Laatst had ze het bij horloge. Ze noemde die van haar steeds een “horloos”. Ik begreep eerst niet waarom, tot ik doorhad dat ze dacht dat horloge een verkleinwoord was: horloosje.

En gisteren gebeurde weer zoiets. We keken naar haar Sint Maarten snoep en ik zei: “wow, wel 4 Twix!” En nu denkt ze dat dat meervoud was en noemt ze het een Twik 🥹

61 likes

Mijn kind gaat vandaag zwemmen met school, en hoorde hem vanmorgen tijdens het aankleden zingen:

‘Ik ga zwemmen, in mompellemmehhhh, een echte REIGER is niet te temmen’ :joy:

20 likes