Grappige uitspraken van kinderen

Ahhhh horloosje :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

Mijn kind maakt van “dinosaurus” “dinosaus” en dan gromt hij erachteraan als een dino (met dank aan George van Peppa Big). Gisteravond stond hij in z’n leertoren te kijken hoe ik aan het koken was dus ik benoemde dat ik er sojasaus in deed en later benoemde ik de pindasaus. Nadat ik die woorden zei begon hij te grommen. Eerst snapte ik het niet maar later dacht ik OOH!

De sojasaurus en de pindasaurus​:sauropod::t_rex:

29 likes

Ik zei tegen mijn zoon van 2,5 tijdens het naar bed brengen dat hij niet luistert. Zoon: ik morgen weer luisteren.

9 likes

Wij hadden laatst een gebroken mok, dochter van bijna 3 vond het maar wat interessant. Een dag later was mijn oma helaas gevallen en had ze haar heup gebroken.

Dochter even later: “Overoma heeft haar mok gebroken, papa!”

13 likes

Aah zo mooi. Zelf zou je er nooit op komen, maar als je het van hen hoort, snap je wel waar het vandaan komt.

Doet me denken aan dat mijn kind op een bepaald moment dacht dat het ‘die ploma’ was in plaats van diploma. ‘Kijk, ik heb een ploma gekregen!’ ‘Ja, geweldig, een diploma!’ ‘Ja, mijn ploma!’

20 likes

Hahaha doet me denken aan dat m’n zus was geslaagd en mn nichtje zei “door wie is zij geslaagd??” (Geslagen dus)

14 likes

Ik zei tegen mijn dochter (5 jaar) dat ze niet boos moest worden op haar broertje (bijna 3) omdat hij bepaalde moeilijke woorden nog niet goed uit kan spreken.
Zij: “OkĂ© prima ik hoor je wel als je ook 5 jaar bent en als je wel normaal kan praten.”

32 likes

Mijn peuter zegt altijd ‘tolifoon’ ipv telefoon en ik ben nu al bang voor het moment dat hij het goed zegt. :pleading_face:

10 likes

We waren met de hele familie bij elkaar. Ons nichtje van 3 zat nogal in een mama-fase en riep dus ook continu om mama. Op een gegeven moment was mijn dochter (toen 6) het zat en zei met een goede eyeroll erbij: J, je moeder is niet zĂł belangrijk in je leven.

34 likes

Ik ging muziek luisteren met mijn kinderen. Zegt mijn zoon (4 jaar): ik wil graag Gordon.
Ik:??? Nouja okee dan. Is het dit liedje? (Kon ik maar even bij je zijn)
Nee dat was het niet
 ik begreep ook niet hoe hij hierbij komt want we luisteren nooit Gordon.
Dus ik kijk wat spotify mij voorstelt, en toen herkende hij een logo: ja die mama die!

Was dus Golden (van kpop demon hunters oid). Dat luisteren ze wel eens bij de bso of in de klas.

Aaaah ik plaste al bijna in mijn broek van het lachen want ik vond Gordon al een heel bijzondere keuze van een 4-jarige :joy:

33 likes

Hahahah ik zie nu een 4jarige voor me ‘kon ik maar even bij je zijn’ zingen :laughing:

8 likes

Oh, mijn kind vraagt ook al een tijdje om ‘Gordon’ en ik had geen idee wat ze bedoelde. Grote kans dat dit het dan is, dus namens mijn dochter: bedankt!

6 likes

Hahaha ik ga stuk om de Gordon kleuters :joy:

1 like

Ik was vanmiddag met mijn oudste Animal Crossing aan het spelen.
Ik: ik wil eigenlijk wel nieuwe bewoners. Vind deze niet meer zo leuk.
Dochter: neeee
Ik: waarom niet? Ik wil nieuwe leukere bewoners hebben.
Dochter: ik wil ook een nieuwe leukere moeder maar dat kan toch ook niet?

Ouch! Ze zei het ook zo droog :joy:

24 likes

Savage!

2 likes

Ik had een aantal nieuwe kerstboomornamenten gekocht.


Zoontje (bijna 3): ‘wauw een blokbal’

4 likes

Mijn kind toen we thuiskwamen nadat ik hem had opgehaald bij de opvang: ‘zo deze meneer is weer thuis’ :rofl::rofl: (mijn vriend noemt hem vaak meneer)

29 likes

Spierballen worden bierballen genoemd :joy: en hij zegt de hele tijd “holy moly” ik dacht waar heeft hij dat nu weer van, van Freek Vonk dus :laughing:

6 likes

Haha ook een goeie! Hier was het Stierballen.:laughing:

1 like

‘Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje weer aan. Die brengt mij chocolade, ik zie dat al staan’ :joy:

9 likes