Grappige uitspraken van kinderen

Nou mag hopen dat de juffen dat niet zeggen! Ga je het navragen? Ben wel benieuwd! Misschien een kindje die van oudere zus of broer het meekrijgt?

Die van mij zeggen dit soort dingen ook wel eens, komt vanuit school i guess. Ook in hun spel is het soms dood en verderf…

1 like

Hier nog een in het kader dood.

Mijn dochter vroeg of ze dure potloden van mij mocht gebruiken. Ik zei nee want sommige dingen zijn alleen van mama.
-Oke mam, dan gebruik ik ze wel als je overleden bent.

Die van jouw dochters komt zo droog over @poesch :joy:

9 likes

Haha ja ik ga wel vragen of zij weten waar dit vandaan kan komen, maar ik weet vrij zeker dat de juffen dit niet zeggen. Ik denk inderdaad via andere/oudere kinderen.

1 like

Onze dochter van 3,5 heeft het nu ook steeds over doodslaan. Van tv oid kan ze dit niet hebben want de dingen die ze kijkt gaan hier absoluut niet over.

Wij hebben het zelf het vermoeden dat het door ons komt van vakantie. Dat we telkens wespen en muggen wilden doodslaan.

1 like

Haha denk dat het wel bij de ontwikkeling hoort, die van 3 van mij zegt ook steeds… ooh dan doe ik het wel als jij onder de grond bent (aldus dood) :smiling_face_with_tear:

4 likes

Wow, dark haha

Hahaha. Ik vind dat soort dingen zo moeilijk om te negeren. Zodra mijn dochter ook maar aan een mondhoek merkt dat ik er iets van vind dan krijg ik het nogwekenlang te horen.

Ik dacht vandaag dat ze een vaag liedje zong van “inhale exhale” ofzo, navragen hoe ze dat toch kende. Bleek de Vida XL reclame te zijn van die op youtube telkens voorbijkomt. :sweat_smile:

2 likes

Als ze ouder worden doen ze het blijkbaar nog steeds. ‘Mam, als jij doodgaat, wie krijgt dan al jouw make-up?’ ‘Als jullie doodgaan, wie krijgt dan het huis?’ :skull:

1 like

Ik laat een scheet, kind (bijna 4): wat is dat? Kan ik dat ook leren?

4 likes

Mijn oudste zegt net dat hij een meisje wil zijn, want ‘die kunnen heel hard rennen’.

Keur ik goed :+1:

18 likes

Mijn dochter: Mama, Gabby (van Gabby’s poppenhuis) is verliefd op mij.
Ik: oh hoe weet jij dat?
Dochter: omdat ik zij heel lief is en ik hou van haar. Ik hou ook van jou mama. En ik wil ook graag een echte puppy.

:upside_down_face: die puppy komt al een aantal weken steeds terug in gesprekken, op willekeurige momenten :joy:

6 likes

Mama, ik wil ook ooit een autohuis.
Ik: ???
Ja, zo’n grote auto met een slaapkamer, keuken en wc.
Ze bedoelde een camper 🥹

5 likes

Ik vind het zo schattig als mijn dochter woorden net fout interpreteert.

Laatst had ze het bij horloge. Ze noemde die van haar steeds een “horloos”. Ik begreep eerst niet waarom, tot ik doorhad dat ze dacht dat horloge een verkleinwoord was: horloosje.

En gisteren gebeurde weer zoiets. We keken naar haar Sint Maarten snoep en ik zei: “wow, wel 4 Twix!” En nu denkt ze dat dat meervoud was en noemt ze het een Twik 🥹

58 likes

Ik vind dat juist superslim! En schattig idd :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Mijn kind gaat vandaag zwemmen met school, en hoorde hem vanmorgen tijdens het aankleden zingen:

‘Ik ga zwemmen, in mompellemmehhhh, een echte REIGER is niet te temmen’ :joy:

19 likes

Ahhhh horloosje :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Mijn kind maakt van “dinosaurus” “dinosaus” en dan gromt hij erachteraan als een dino (met dank aan George van Peppa Big). Gisteravond stond hij in z’n leertoren te kijken hoe ik aan het koken was dus ik benoemde dat ik er sojasaus in deed en later benoemde ik de pindasaus. Nadat ik die woorden zei begon hij te grommen. Eerst snapte ik het niet maar later dacht ik OOH!

De sojasaurus en de pindasaurus​:sauropod::t_rex:

26 likes

Ik zei tegen mijn zoon van 2,5 tijdens het naar bed brengen dat hij niet luistert. Zoon: ik morgen weer luisteren.

9 likes

Wij hadden laatst een gebroken mok, dochter van bijna 3 vond het maar wat interessant. Een dag later was mijn oma helaas gevallen en had ze haar heup gebroken.

Dochter even later: “Overoma heeft haar mok gebroken, papa!”

13 likes

Aah zo mooi. Zelf zou je er nooit op komen, maar als je het van hen hoort, snap je wel waar het vandaan komt.

Doet me denken aan dat mijn kind op een bepaald moment dacht dat het ‘die ploma’ was in plaats van diploma. ‘Kijk, ik heb een ploma gekregen!’ ‘Ja, geweldig, een diploma!’ ‘Ja, mijn ploma!’

19 likes