Grappige uitspraken van kinderen

Ik ging muziek luisteren met mijn kinderen. Zegt mijn zoon (4 jaar): ik wil graag Gordon.
Ik:??? Nouja okee dan. Is het dit liedje? (Kon ik maar even bij je zijn)
Nee dat was het niet… ik begreep ook niet hoe hij hierbij komt want we luisteren nooit Gordon.
Dus ik kijk wat spotify mij voorstelt, en toen herkende hij een logo: ja die mama die!

Was dus Golden (van kpop demon hunters oid). Dat luisteren ze wel eens bij de bso of in de klas.

Aaaah ik plaste al bijna in mijn broek van het lachen want ik vond Gordon al een heel bijzondere keuze van een 4-jarige :joy:

32 likes

Hahahah ik zie nu een 4jarige voor me ‘kon ik maar even bij je zijn’ zingen :laughing:

8 likes

Oh, mijn kind vraagt ook al een tijdje om ‘Gordon’ en ik had geen idee wat ze bedoelde. Grote kans dat dit het dan is, dus namens mijn dochter: bedankt!

6 likes

Hahaha ik ga stuk om de Gordon kleuters :joy:

1 like

Ik was vanmiddag met mijn oudste Animal Crossing aan het spelen.
Ik: ik wil eigenlijk wel nieuwe bewoners. Vind deze niet meer zo leuk.
Dochter: neeee
Ik: waarom niet? Ik wil nieuwe leukere bewoners hebben.
Dochter: ik wil ook een nieuwe leukere moeder maar dat kan toch ook niet?

Ouch! Ze zei het ook zo droog :joy:

24 likes

Savage!

2 likes

Ik had een aantal nieuwe kerstboomornamenten gekocht.

Zoontje (bijna 3): ‘wauw een blokbal’

4 likes

Mijn kind toen we thuiskwamen nadat ik hem had opgehaald bij de opvang: ‘zo deze meneer is weer thuis’ :rofl::rofl: (mijn vriend noemt hem vaak meneer)

28 likes

Spierballen worden bierballen genoemd :joy: en hij zegt de hele tijd “holy moly” ik dacht waar heeft hij dat nu weer van, van Freek Vonk dus :laughing:

6 likes

Haha ook een goeie! Hier was het Stierballen.:laughing:

1 like

‘Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje weer aan. Die brengt mij chocolade, ik zie dat al staan’ :joy:

9 likes

Ik keur hem goed :heart_eyes:

2 likes

Een van mn kids zit op een christelijke basisschool en had daar een lied geleerd

Kind 1 zingend: “Houd vol…houd vol… Hij laat”
Kind 2: “EEN SCHEET!”

9 likes

Haha, hier had ze een lied “Ga je mee naar de koning” gehoord. Ze zong heel overtuigend mooi mee: “Ga je mee naar de bowling!” :grin:

4 likes

Als we groente en fruit eten, vertellen we onze peuter er vaak bij waar en hoe dat groeit en dat het dan uiteindelijk van de boer in de supermarkt terecht komt.

Vanochtend vroeg hij opeens bij het ontbijt: ‘waar wordt boter geplant?’

Moest wel een beetje lachen om z’n vraag. :face_with_hand_over_mouth:

7 likes

Mijn kind van 3 heeft weer eens iets half opgevangen en probeert het nu toe te passen:

“Gele laars, pindakaas”

18 likes

haha heerlijk, die pogingen tot spreekwoorden
zo zegt het kind (4) van mijn vriend steeds: ‘ik schrok mijn hoedje kapot!!!’

18 likes

Ik zei tegen mijn dochter dat ik haar morgen afmeld bij de kindergarten en dat we iets leuks gaan doen.
Dat laatste had ze volgens mij niet gehoord want ze zei: maar wat moet ik dan doen als jij in jouw kindergarten bent? :smile:

19 likes

Mijn dochter stelt de hele dag vragen als: “waarom zijn bananen krom?” (Maar het gaat haar meer om het rijmen en het leuke gezegde als het antwoord)
Maar vandaag vroeg ze ook: “Mama, Hoe hoog is de lucht?”

Wel heel leuk die nieuwsgierigheid en je denkt zelf ook weer even anders of bewuster na over dingen.

4 likes

Ik zei net tegen m’n peuter dat ie vandaag misschien zijn tuinbroek kon aandoen. Toen dacht ie even na en zei ‘ja, mijn terrasbroek wil ik aan!’

We hebben helaas geen tuin, maar wel een terras. Raar ook wel om zo’n broek dan een tuinbroek te noemen! :laughing:

13 likes