Grappige uitspraken van kinderen

Ik keur hem goed :heart_eyes:

2 likes

Een van mn kids zit op een christelijke basisschool en had daar een lied geleerd

Kind 1 zingend: “Houd vol
houd vol
 Hij laat”
Kind 2: “EEN SCHEET!”

9 likes

Haha, hier had ze een lied “Ga je mee naar de koning” gehoord. Ze zong heel overtuigend mooi mee: “Ga je mee naar de bowling!” :grin:

4 likes

Als we groente en fruit eten, vertellen we onze peuter er vaak bij waar en hoe dat groeit en dat het dan uiteindelijk van de boer in de supermarkt terecht komt.

Vanochtend vroeg hij opeens bij het ontbijt: ‘waar wordt boter geplant?’

Moest wel een beetje lachen om z’n vraag. :face_with_hand_over_mouth:

7 likes

Mijn kind van 3 heeft weer eens iets half opgevangen en probeert het nu toe te passen:

“Gele laars, pindakaas”

18 likes

haha heerlijk, die pogingen tot spreekwoorden
zo zegt het kind (4) van mijn vriend steeds: ‘ik schrok mijn hoedje kapot!!!’

19 likes

Ik zei tegen mijn dochter dat ik haar morgen afmeld bij de kindergarten en dat we iets leuks gaan doen.
Dat laatste had ze volgens mij niet gehoord want ze zei: maar wat moet ik dan doen als jij in jouw kindergarten bent? :smile:

20 likes

Mijn dochter stelt de hele dag vragen als: “waarom zijn bananen krom?” (Maar het gaat haar meer om het rijmen en het leuke gezegde als het antwoord)
Maar vandaag vroeg ze ook: “Mama, Hoe hoog is de lucht?”

Wel heel leuk die nieuwsgierigheid en je denkt zelf ook weer even anders of bewuster na over dingen.

4 likes

Ik zei net tegen m’n peuter dat ie vandaag misschien zijn tuinbroek kon aandoen. Toen dacht ie even na en zei ‘ja, mijn terrasbroek wil ik aan!’

We hebben helaas geen tuin, maar wel een terras. Raar ook wel om zo’n broek dan een tuinbroek te noemen! :laughing:

13 likes

Dochter van 3 jaar zegt tonijn tegen konijn. Daarjuist zeg ik “k k k konijn.”
Dochter: k k k Tonijn!

24 december gingen we naar mijn ouders voor kerstavond. Mijn dochter zei dat het een verjaardagsfeestje was. Ik had in kindertaal het verhaal van Jezus verteld.
We gingen op het einde van de avond terug naar huis en de dochter zei “waar was het andere bezoek?”
Dus wij zeiden iedereen was er.
Zij: “maar de meneer die jarig is was er niet”

26 likes

Hahahaha dit deed mijn kind ook heel lang met kip

‘Koek’
‘Koek!’
‘Kat’
‘Kat!’
‘Kip’
‘Pip!’

3 likes

Ken je dit gedichtje van Kees Stip al?

Bij Noordwijk zwom een nat konijn
te midden van een school tonijn
‘Tja,’ sprak het beest, ‘dat tomt ervan
als men de ta niet zeggen tan.’

14 likes

Kende ik nog niet, wel leuk :smile:

1 like

Hier was het destijds:
Kind: Nonijn
Ik: Het is konijn met een k
Kind: Kokijn

13 likes

Dit weekend gehoord: het konijn van Floddertje heet Smeerkaas (ipv Smeerkees) en een roodborstje een rookworstje. :face_holding_back_tears: (ze heeft laatst voor het eerst een Hema rookworst gekregen, wij eten thuis vegetarisch dus ben benieuwd of ze dan denkt dat die worst van het vogeltje is gemaakt?).

7 likes

Ik zei tegen dochter: stamp eens niet zo schat, dat is niet zo fijn voor de mensen die onder ons wonen.

Even later laat ze iets vallen in haar kamer en dat viel met een dreun op de grond en ik hoor haar zeggen: sorry mensen onder ons, het was een ongelukje
:smile:

18 likes

Ik zeg altijd tegen mn kind “als de grote mensen praten zijn de kindjes stil”. Omdat ik kinderen die door een gesprek heen tetteren bloed irritant en asociaal vindt.

Dus ik ging hem ophalen bij het KDV, was even met de pedagogisch medewerker praten en een ander kindje zat er doorheen te praten (schreeuwen) omdat ze wat wilde vertellen. Zegt mijn kind “ssssst grote mensen praten kindjes stil!” :joy::joy::joy: heel goed lieffie

27 likes

Cavia’s piepen hard om eten
Tiener: Maar ik heb ze net eten gegeven?!
Ik: Ze hebben blijkbaar nog honger
Tiener zuchtend: Oh my god het is net alsof ik kinderen heb

32 likes

Ik vertelde aan mijn dochter dat mijn ouders (dus haar opa en oma) vroeger geen douche hadden. Dat ze zich met een teil wasten en eens per week in het dorp op school of de gymzaal (?) gingen douchen met de rest van de dorpskinderen.

Toen vroeg ze of oma van papa’s kant vroeger ook geen douche had, dus ik antwoordde: dat ik dacht van wel (want mijn schoonmoeder komt uit een heel ander milieu). En reageerde mn dochter met: waarom had die oma wel een douche? Stonk ze zo erg?

1 like

Mijn vriend vroeg via Whatsapp aan zijn halfbroertje hoe de begrafenis was van hun oma. Zij woont ver weg en zijn daar nu.
Reageerde hij ‘leuk’ ‘we hebben een iphone 15 gekregen’ :joy:

6 likes