Grappige uitspraken van kinderen

Dochter van 3 jaar zegt tonijn tegen konijn. Daarjuist zeg ik “k k k konijn.”
Dochter: k k k Tonijn!

24 december gingen we naar mijn ouders voor kerstavond. Mijn dochter zei dat het een verjaardagsfeestje was. Ik had in kindertaal het verhaal van Jezus verteld.
We gingen op het einde van de avond terug naar huis en de dochter zei “waar was het andere bezoek?”
Dus wij zeiden iedereen was er.
Zij: “maar de meneer die jarig is was er niet”

25 likes

Hahahaha dit deed mijn kind ook heel lang met kip

‘Koek’
‘Koek!’
‘Kat’
‘Kat!’
‘Kip’
‘Pip!’

3 likes

Ken je dit gedichtje van Kees Stip al?

Bij Noordwijk zwom een nat konijn
te midden van een school tonijn
‘Tja,’ sprak het beest, ‘dat tomt ervan
als men de ta niet zeggen tan.’

14 likes

Kende ik nog niet, wel leuk :smile:

1 like

Hier was het destijds:
Kind: Nonijn
Ik: Het is konijn met een k
Kind: Kokijn

12 likes

Dit weekend gehoord: het konijn van Floddertje heet Smeerkaas (ipv Smeerkees) en een roodborstje een rookworstje. :face_holding_back_tears: (ze heeft laatst voor het eerst een Hema rookworst gekregen, wij eten thuis vegetarisch dus ben benieuwd of ze dan denkt dat die worst van het vogeltje is gemaakt?).

7 likes

Ik zei tegen dochter: stamp eens niet zo schat, dat is niet zo fijn voor de mensen die onder ons wonen.

Even later laat ze iets vallen in haar kamer en dat viel met een dreun op de grond en ik hoor haar zeggen: sorry mensen onder ons, het was een ongelukje
:smile:

18 likes

Ik zeg altijd tegen mn kind “als de grote mensen praten zijn de kindjes stil”. Omdat ik kinderen die door een gesprek heen tetteren bloed irritant en asociaal vindt.

Dus ik ging hem ophalen bij het KDV, was even met de pedagogisch medewerker praten en een ander kindje zat er doorheen te praten (schreeuwen) omdat ze wat wilde vertellen. Zegt mijn kind “ssssst grote mensen praten kindjes stil!” :joy::joy::joy: heel goed lieffie

27 likes

Cavia’s piepen hard om eten
Tiener: Maar ik heb ze net eten gegeven?!
Ik: Ze hebben blijkbaar nog honger
Tiener zuchtend: Oh my god het is net alsof ik kinderen heb

31 likes

Ik vertelde aan mijn dochter dat mijn ouders (dus haar opa en oma) vroeger geen douche hadden. Dat ze zich met een teil wasten en eens per week in het dorp op school of de gymzaal (?) gingen douchen met de rest van de dorpskinderen.

Toen vroeg ze of oma van papa’s kant vroeger ook geen douche had, dus ik antwoordde: dat ik dacht van wel (want mijn schoonmoeder komt uit een heel ander milieu). En reageerde mn dochter met: waarom had die oma wel een douche? Stonk ze zo erg?

Mijn vriend vroeg via Whatsapp aan zijn halfbroertje hoe de begrafenis was van hun oma. Zij woont ver weg en zijn daar nu.
Reageerde hij ‘leuk’ ‘we hebben een iphone 15 gekregen’ :joy:

5 likes

Pappa, wij hadden afgesproken dat ik nog blauwe bessen mocht.

• Oh ja, is dat zo?’

Ja. Ik vroeg: pappa mag ik blauwe bessen. En toen zei jij: nee.

7 likes

Op straat horen we ‘Atje voor de sfeer’.

Kind vraagt: ‘mama, waarom zingen ze ‘hartje voor de Sint’? Sinterklaas is toch allang weg?’

3 likes

Iene miene mutte, tien KONT grutten, 10 KONT kaas wordt hier gezongen :joy:

2 likes

De mijne zingt: tien pont kutten. Toen ik zei dat het grutten was, kreeg ik als reactie “ik denk dat kindjes het echt wel beter weten”.

30 likes

Nou maar goed dat ze elkaar niet kennen, want dan werd het 10 kont kutten :rofl:

4 likes

Een goede vriend in de familie is recent overleden. Is eigenlijk de eerste keer dat mijn dochter (4) een beetje iets mee krijgt van dood. Dus daar had ze veel vragen over.

Lopen we gister naar de speeltuin, vraagt ze; Mama waar ligt “naam” in zijn schatkist? 🥹😂

13 likes

Door @Feline mosst ik hier ineens aandenken:
Pas geleden is een heel close familielid van ons overleden. Ik had er voor gekozen om hem niet bij de uitvaart te hebben maar bij de condoleance kwam hij een kwartiertje eerder (met mn ex) zodat we even de kist (zat dicht) konden laten zien etc. Dacht dan begrijpt hij het wat beter.

Zegt hij een paar dagen later ineens “mama, was een leuk feestje van X”
Hahahah okeee jochie

9 likes

M’n dochter verstaat Nederlands maar ze weigert het te spreken, ze wil alleen maar Duits praten. Maar net lukte het niet om haar pyjamabroek aan te krijgen en toen zei ze ‘godsamme!’ :rofl:
Het is een begin :sweat_smile:

33 likes

Mijn kind van net 2 heeft ergens opgeduikeld om de hele tijd uhh te zeggen in zijn zinnen. Dus nu praat hij zo: mama, ik uhh wil uhh even uhh, naar de winkel uuhh gaan! Geen idee waar hij het van heeft maar het klinkt zo grappig :laughing: