Grappige uitspraken van kinderen

Pappa, wij hadden afgesproken dat ik nog blauwe bessen mocht.

  • Oh ja, is dat zo?’

Ja. Ik vroeg: pappa mag ik blauwe bessen. En toen zei jij: nee.

8 likes

Op straat horen we ‘Atje voor de sfeer’.

Kind vraagt: ‘mama, waarom zingen ze ‘hartje voor de Sint’? Sinterklaas is toch allang weg?’

4 likes

Iene miene mutte, tien KONT grutten, 10 KONT kaas wordt hier gezongen :joy:

2 likes

De mijne zingt: tien pont kutten. Toen ik zei dat het grutten was, kreeg ik als reactie “ik denk dat kindjes het echt wel beter weten”.

31 likes

Nou maar goed dat ze elkaar niet kennen, want dan werd het 10 kont kutten :rofl:

4 likes

Een goede vriend in de familie is recent overleden. Is eigenlijk de eerste keer dat mijn dochter (4) een beetje iets mee krijgt van dood. Dus daar had ze veel vragen over.

Lopen we gister naar de speeltuin, vraagt ze; Mama waar ligt “naam” in zijn schatkist? 🥹😂

15 likes

Door @Feline mosst ik hier ineens aandenken:
Pas geleden is een heel close familielid van ons overleden. Ik had er voor gekozen om hem niet bij de uitvaart te hebben maar bij de condoleance kwam hij een kwartiertje eerder (met mn ex) zodat we even de kist (zat dicht) konden laten zien etc. Dacht dan begrijpt hij het wat beter.

Zegt hij een paar dagen later ineens “mama, was een leuk feestje van X”
Hahahah okeee jochie

10 likes

M’n dochter verstaat Nederlands maar ze weigert het te spreken, ze wil alleen maar Duits praten. Maar net lukte het niet om haar pyjamabroek aan te krijgen en toen zei ze ‘godsamme!’ :rofl:
Het is een begin :sweat_smile:

33 likes

Mijn kind van net 2 heeft ergens opgeduikeld om de hele tijd uhh te zeggen in zijn zinnen. Dus nu praat hij zo: mama, ik uhh wil uhh even uhh, naar de winkel uuhh gaan! Geen idee waar hij het van heeft maar het klinkt zo grappig :laughing:

Hahahs, ja de mijne heeft dat met “snap je” :joy: Dus nu achter elke zin: Snap je? :rofl:

4 likes

Haha ja we hebben hier ook al een fase met ‘denk ik’ achter de rug :face_with_hand_over_mouth: ‘mama dat is wel een beetje grappig denk ik’ Zo cute ook :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Hier is het “solgens mij” (volgens mij). Zo lief. “Solgens mij gaat het straks sneeuwen!”

2 likes

M’n zoon van 4 zegt niet zoveel meer “foute” woorden als vroeger, maar nog wel pasghetti ipv spaghetti. Wil hem ook niet verbeteren hahaha 🥹

9 likes

Mijn dochter wil elke dag samen dansen op het liedje “hoofd schouders iedereen iedereen”

16 likes

Onze kater kwam met een vogeltje in zn bek voorbij lopen

Ik ‘Het vogeltje is dood en nu gaat de poes hem opeten’
Peuter ‘Ja. En als de poes dood gaat gaan wij hem opeten’

33 likes

Pragmatisch kind wel

1 like

Wij hadden laatst de uitvaart van mijn oma en mijn dochter wilde heel graag “dag sinterklaasje dag dag” zingen in de kerk.

15 likes

Gisteren tijdens het eten:
Mama mijn buikje zit echt vol.
Oke prima je hebt heel goed gegeten.
Ja oke mama maar zie je hier mijn keel? Daar is nog plek voor blauwe bessen!

6 likes

Dochter ‘leest’ voor. ‘De boze koningin wilde het meisje dood hebben. Toen kwam de jager en zei: zal ik ze voor je dood maken?’ :sweat_smile::rofl:
En toen het volgende verhaal: en toen riep scheetje ’ laat je haar naar beneden’ en het scheetje klom naar boven. Rapunzel zei: poeh het stinkt hier’ :rofl::rofl::rofl:

4 likes

Mijn man zit op z’n telefoon te kijken en zegt hee Robert Jensen is overleden.
Mijn zoon: wie is dat?
Ik: iemand die vaak op tv kwam
Mijn zoon: oh gelukkig zijn buurman en buurman nog niet dood.

28 likes