Grappige uitspraken van kinderen

Of ik “zoekdakjes” bij me heb want ze had een “lopende neus”.

7 likes

Papa: “Wie gaan er pannekoeken bakken dan? Jij?”
Kind wat vorige week 4 werd: “Nee natuurlijk niet! De juffen natuurlijk want ik ken de ingredienten die erin moeten toch helemaal niet?”

Oke sorry voor de domme vraag van papa. Vorige week ook al: “Zie je dat ofzo niet? Ben je blind ofzo?”

Ok betweter.

Geen idee waar hij dit weer van heeft maar mijn kind van 2 zegt de hele dag ‘Oost west, thuis best’ :smiling_face_with_three_hearts::laughing:

7 likes

Tiener: 'Waarom is het ‘Oefening baard kunst’ en niet ‘Oefening snor kunst?’

toch maar even uitgelegd dat het baarT is ipv baarD :smile:

30 likes

M’n man lag even te slapen op de bank, incl. uitgebreid snurkconcert. De peuter zit ernaast geboeid te kijken naar haar vader. Zegt ze zachtjes: mama, papa klinkt net als een dino. :joy: Je kon me opvegen.

11 likes

Ik had willen sporten voor t eten, maar t was zo druk op de weg dat ik besloot niet naar de sportschool te gaan. En vlak na het eten dacht ik, ach, kan misschien ook gewoon buiten gaan rennen. Dus na m’n sessie even m’n verhaal doen bij ‘’ oma ‘’ met de mededeling dat het niet zo slim was om zo kort op het eten te gaan hardlopen. En toen kreeg ik de beste tip van m’n nichtje die met oma, op oma’s bed tv zat te kijken.

Nichtje (4) ‘’ Weet je wat je de volgende keer kunt doen? ‘’
Dus ik, ‘’ Nou wat kan ik doen? ‘’
Zij ‘’ Eerst gaan sporten en daarna pas gaan eten ‘’

Vond het wel lief dat ze zo meedacht :joy:

24 likes

Mijn partner zegt “lievelingetje, we gaan naar je bed.”
Dochter van bijna 4: “lievelingetje, ik denk van niet.”

Vandaag is prins carnaval langsgekomen op school.
Zaterdag zei ik “woensdag komt prins carnaval naar school.”
dochter antwoorde: “neeeeeeeeeee dat is prins Yoshi (naam van de carnavalsprins) die naar school komt!”
Mijn vriend en ik keken alle twee naar elkaar van :exploding_head: hoe weet jij dat?!

11 likes

Bij het naar huis gaan vroeg een leerling ‘juf, kun je mooier zijn dan jezelf?’

12 likes

“Praten ze in Nederland Belgisch of… in België Nederlands?”

Ja goede vraag haha

3 likes

Ik krijg (als Nederlander in België) de vraag van een kind: “welke taal spreek jij?” Ja gewoon Nederlands net als jij!

De kleine (bijna 2) noemt de plek waar iets hoort een huis. Dus bijvoorbeeld de lepel moet in z’n huis (= de lade) en de lippenbalsem moet in z’n huis (=mijn broekzak).

9 likes

Mijn nichtje van 3 zat laatst bij ons in de auto en ze wilde het raam open, maar dan wilde ze dingen naar buiten gooien. Dus wij deden het raam weer dicht. Zat ze heel theatraal met haar ogen te draaien en zuchtend: “zooooooooooo saaaaaai’ :sob::joy:

13 likes

We gingen gisteren bij vrienden eten en borrelen. Hun dochter van 3: ‘Waarom eten jullie eigenlijk niet gewoon thuis?’

39 likes

Ik ben zwanger en mijn kind van 2 jaar zei: hocus pocus pilatus pas,ik wou dat baby uit de buik was. En toen keek ze naar mijn buik en zei niet gelukt mama🤣

13 likes

Ik heb ooit “sssst, niks tegen papa zeggen” toen ik de tv aanzette. Als ik nu de tv aanzet doet hij meteen zo: :shushing_face: en zegt hij “sssst papa”

Te cute.

8 likes

Haha ja zo voelt het ook echt! Ze is ook nog zo’n kleintje maar ze wordt toch echt bijna 2. Zo blij dat ze er is♥️

5 likes

Kind 4 jaar: Mama, ik vind -naam zusje- zo lief, ik krijg er tranen in mijn ogen van.
🥹

15 likes

“Oma lijkt wel op opa toen hij in de kist lag. Oma heeft net als opa golven op haar wangen”.

Oma leeft nog.
Met golven bedoelde ze rimpels.

23 likes

Doet me denken aan het eerste wat mijn oudste tegen haar zusje zei toen ze geboren was: ‘Hé, ze lijkt op opa. Zij heeft ook rimpels!’

4 likes

Eerder lief dan grappig denk ik.

Vanavond bij het naar bed gaan zei ik tegen mn dochter: slaap lekker, ik hou van jou, veel plezier in dromenland.

En haar reactie was: ik hoop dat ik jou vanavond tegenkom in dromenland mam

:heart::star_struck::pleading_face:

40 likes