Grappige uitspraken van kinderen

Hier wordt inmiddels meermaals per dag gezongen over ‘Berend op het potje’ :laughing:

2 likes

Tegen de bezorger van Picnic: hee, jij bent de boodschappen kerstman.

Ze moet nog twee nachtjes in haar eigen bed slapen voor een cadeautje en ik was best onder de indruk van haar getalvaardigheid. Want: “als ik vannacht 1 nachtje in mijn bed slaap, moet ik daarna nog 1 nachtje”. Om dat te vervolgen met: “ik wil eerst de tweede nacht slapen en daarna de eerste”. Toch geen getallenwonder.

13 likes

Tiener: ‘het lijkt me echt leuk om later een dreumes te hebben en dat je dan mag bepalen wat je kind aan doet.’

Dat word een koude douche als het ooit zover is

12 likes

Mijn dochter heeft het de hele tijd over: ‘ oh dat weet ik niet. even een collega bellen hoor. Of Ik moet even mijn laptop erbij pakken.’
Ik denk dat de opvang invloed op haar heeft gehad.

7 likes

‘Mama, mijn hart vindt dit leuk’ als ze iets heel leuk vindt :smiling_face_with_three_hearts:

10 likes

“Mag ik iets uit de diepfrigo nemen?”
→ diepvriezer :smiley:
Frigo = koelkast

Gisterenavond in haar bed, ik was haar nog vragen aan het stellen over de dag en ze zegt “mama ik vertel het morgen, ik ga nu slapen.” ze draait zich om en doet alsof ze snurkt…

7 likes

Ik: “Ik zet even je oren aan want volgens mij hoor je me niet. Klik, piep, aan!”
Kind: “Klik! Uit!”

Dit trucje heeft dus maar één keer wel gewerkt :sweat_smile:

8 likes

Mijn kind (3) is de laatste dagen continu aan het ‘zorgen’ voor zijn pop, waarbij er heel wat zinnetjes van ons worden overgenomen, maar er wordt dan een passief agressieve twist aangegeven.
Wat er sinds gisteren allemaal al gepasseerd is;

• ‘je moet tot half 7 in je bedje blijven liggen he. Maar als je vroeger wakker bent kruip ik nog wel even bij je in bed’ ( doe ik pas na half 7)

• kom we gaan tanden poetsen. Een klein minuutje is wel genoeg. (Zijn elektrische tandenborstel timer staat op 2 min)

• eet je je boterhammetjes op? Korstjes laat je maar liggen hoor.

-Eet je je groenten? Niet te veel eten he, want ik heb ook nog veel dessertjes voor jou, en anders krijg je buikpijn.

• wil je dat ik het verhaal van ‘…’ lees? Ik zal het wel 4 keer na elkaar vertellen hoor
    (ik lees hetzelfde verhaal max 2 keer na elkaar)

-Ben je moe? Ik zal je wel de trap op dragen dan.(Ik draag hem nooit de trap op, tot groot protest)

Enfin, het is ook een vorm van feedback…

47 likes

Hahaha this kid is going places :joy:

5 likes

M’n zoontje zegt: “mijn buikje zegt dat die honger heeft / zin heeft in [snoep/koek/ijs]” :laughing:

3 likes

Ipv twintig zegt hij twintigtien
Dus achttien, negentien, twintigtien!
:joy::joy::joy:

9 likes

Herken ik hier. Ze zegt elftien twaalftien

2 likes

Of ik “zoekdakjes” bij me heb want ze had een “lopende neus”.

4 likes

Papa: “Wie gaan er pannekoeken bakken dan? Jij?”
Kind wat vorige week 4 werd: “Nee natuurlijk niet! De juffen natuurlijk want ik ken de ingredienten die erin moeten toch helemaal niet?”

Oke sorry voor de domme vraag van papa. Vorige week ook al: “Zie je dat ofzo niet? Ben je blind ofzo?”

Ok betweter.