“Praten ze in Nederland Belgisch of… in België Nederlands?”
Ja goede vraag haha
“Praten ze in Nederland Belgisch of… in België Nederlands?”
Ja goede vraag haha
Ik krijg (als Nederlander in België) de vraag van een kind: “welke taal spreek jij?” Ja gewoon Nederlands net als jij!
De kleine (bijna 2) noemt de plek waar iets hoort een huis. Dus bijvoorbeeld de lepel moet in z’n huis (= de lade) en de lippenbalsem moet in z’n huis (=mijn broekzak).
Mijn nichtje van 3 zat laatst bij ons in de auto en ze wilde het raam open, maar dan wilde ze dingen naar buiten gooien. Dus wij deden het raam weer dicht. Zat ze heel theatraal met haar ogen te draaien en zuchtend: “zooooooooooo saaaaaai’ ![]()
![]()
We gingen gisteren bij vrienden eten en borrelen. Hun dochter van 3: ‘Waarom eten jullie eigenlijk niet gewoon thuis?’
Ik ben zwanger en mijn kind van 2 jaar zei: hocus pocus pilatus pas,ik wou dat baby uit de buik was. En toen keek ze naar mijn buik en zei niet gelukt mama🤣
Ik heb ooit “sssst, niks tegen papa zeggen” toen ik de tv aanzette. Als ik nu de tv aanzet doet hij meteen zo:
en zegt hij “sssst papa”
Te cute.
Dat was toch een baby? ![]()
Haha ja zo voelt het ook echt! Ze is ook nog zo’n kleintje maar ze wordt toch echt bijna 2. Zo blij dat ze er is♥️
Kind 4 jaar: Mama, ik vind -naam zusje- zo lief, ik krijg er tranen in mijn ogen van.
🥹
“Oma lijkt wel op opa toen hij in de kist lag. Oma heeft net als opa golven op haar wangen”.
Oma leeft nog.
Met golven bedoelde ze rimpels.
Doet me denken aan het eerste wat mijn oudste tegen haar zusje zei toen ze geboren was: ‘Hé, ze lijkt op opa. Zij heeft ook rimpels!’
Eerder lief dan grappig denk ik.
Vanavond bij het naar bed gaan zei ik tegen mn dochter: slaap lekker, ik hou van jou, veel plezier in dromenland.
En haar reactie was: ik hoop dat ik jou vanavond tegenkom in dromenland mam
![]()
![]()
![]()
Ohhhh daar doe je het allemaal voor ![]()
![]()
Bij mij ging het gisteravond zo…
Ik: “doei lieverd, lekker slapen. Ik hou van jou”
Mijn net 2 jarige heel geïrriteerd “jaaahaaa doeeehoeei”
Oooh wat lief ![]()
Mijn 2 jarige zoontje zag vandaag een kindje met uggs:
![]()
Ja echt wel!! Ze zei heel zielig: mam ik ben je helemaal niet tegengekomen ![]()
![]()
Dus ik zei: nee mama was verstoppertje aan het spelen ![]()
Kinderen liegen niet! Ik had ooit een collega met roze uggs, en ja, die kleur maakte het voor mij nog tien keer erger.
Er staat een interview van mij over m’n werk online en ik liet dat heel trots aan m’n zoon zien. Vele hebben er lief op gereageerd.
Zegt hij “oh mamma ik dacht dat u tegen u patiënten ook streng was? Ik dacht ze moeten waarschijnlijk ook dit en dat van u doen”.
Alsof ik op zo’n manier met mijn patiënten omga ![]()
Ik heb vanmorgen mijn zoontje ‘geïnterviewd’ als proef omdat ik dat vanaf nu elk jaar op/voor/net na z’n verjaardag wil gaan doen. Om later terug te kijken. En omg hij was zo zoet ![]()
Ik: Hoe oud ben je?
Hij: drie! (Hij is 2,5 haha)
Ik: oké en wat is je lievelingskleur?
Hij: oranje
Ik: cool! En… wie is jouw favoriete knuffel?
Hij: mamma ![]()
Ik: smelt aw okay, en… wat is je lievelingseten?
Hij: uhm…. Broccoli!
Ik: wow ja dat vind jij lekker hè. Ok en wie is jouw beste vriend of vriendin?
Hij: pappa!
Echt zo lieffffff nu wil hij steeds “interviewtje spelen”
zin in z’n verjaardag haha