Haar/ kapsel topic #2

Ik weet dat ik nu op een super oude post ga reageren, maar ben ook benieuwd naar ervaringen met de TravX

Mijn collega heeft hem een tijdje en haar haar zit echt mooi. Ben benieuwd naar meer ervaringen; en vooral of het niet te lastig is.

Als je je haar korter dan kaaklijn laat knippen dan leg je juist daar de nadruk op. Maar volume aan de zijkant helpt dan wel weer om je gezicht minder lang te laten lijken. Is een bob of lob (in ieder geval iets langer dan kaaklijn) geen optie?

1 like

Ik heb hem inmiddels al even, moet zeggen dat ik m niet vaak gebruik (want 2 kinderen. :ghost:) maar als ik hem gebruik ben ik zeker tevreden!

1 like

Raden ze dat dan af vanwege je gezichtsvorm of vanwege je haartype? Ik zou ook denken dat wat volume rondom je gezicht mooi zou zijn en dan kunnen laagjes of plukken wel helpen i.c.m. haar rond schouderlengte, maar misschien vinden ze dat niet handig met je haartype? Zou je misschien krullen kunnen hebben (vanwege de pluis)?

1 like

Bedankt voor je reactie en @Kastanjeboom ook!

Ze raden teveel laagjes of uitdunnen af vanwege de pluis. Ik heb al eens nagedacht of ik geen slag/krullen zou kunnen hebben, maar denk het eigenlijk niet. Het pluist vooral veel na het haren wassen en op dag 2/3 zit het wel prima. Behalve dus dat het maar zo langs mijn gezicht hangt, dus dan doe ik vaak een staart in, maar dat staat eigenlijk van de zijkant ook niet zo mooi.

De halve pony of korte plukjes raden ze soms af icm mijn gezichtsvorm. Dat snap ik nog niet helemaal. Ik denk dat het inderdaad wel beter is, als het niet te kort wordt. In ieder geval over de schouders, vind ik zelf ook mooier. Maar er moet wel wat beweging in. Hoe precies, ga ik nogmaals bij een goede kapper vragen. Thanks, ik neem jullie suggesties mee :blush:

1 like

Klinkt wel echt als slag/krul hoor! Ik zeg: pluis = textuur. En haar met slag kan juist extra mooi zijn met laagjes. Zou zeker keertje komen neuzen in het krullentopic en een wavy/curly routine proberen.

1 like

Wat @Briseis zegt!

Het ging hier toevallig 3 weken geleden nog over, als je vanaf hier leest staan wat tips:

En ik zou als kapsel misschien zeggen; een shag? Daarmee krijf je de beweging en breedte aan de bovenkant maar houd je het lang. En de pony kan helpen je gezicht wat minder lang te maken:

1 like

@Briseis @crazyplantlady

Ooh wauw, bedankt voor jullie reacties ook!
Ik ben een beetje flabbergasted haha. Ik verafschuw mijn haar al bijna mijn hele leven, maar misschien heb ik altijd de verkeerde routine toegepast. Ben al bijna 33 :see_no_evil:
Ik heb ook altijd veel klitten in mijn haar na het douchen, dan borstel ik het als het nat is in een scheiding en laat het aan de lucht drogen zonder producten erin. En dan valt het eigenlijk nooit mooi in model. Maar ik houd niet zo van schuim/haarlak/vettigheid in mijn haar. Ik ga me er toch eens in verdiepen! Lief dat jullie zo meedenken!

Ik bedenk me nu ook ineens: mijn dochtertje van 1 heeft ook deels krullend haar. En in haar bad gebruiken we alleen wat olie. Mijn vriend heeft heel stijl haar. Toeval?

4 likes

Ik besefte me ineens dat ik de laatste tijd een haar scrub heb gebruikt. Ook niet gelijk aan gedacht en volgens m’n kapster is dat niet zo goed voor de kleur. Binnenkort weer opnieuw laten doen en hopen dat het daaraan blijkt te liggen!

Ik heb er ook een streepje kleur in waar ook bijna niets van over is, terwijl die kleuring normaal heel goed houdt ook. Dus denk dan wel dat t daar aan ligt!

1 like

Haha nee er zitten toch ergens krulgenen dan bij jou vermoed ik! Maar helemaal niet gek hoor, er zijn echt veel mensen die pas later erachterkomen dat hun haar niet kaarsrecht is en dat ze geen onhandelbaar pluishaar hebben, maar simpelweg golvend/krullend haar dat ze behandelen als steil haar!

Het voordeel van stylingproducten zoals gel of mousse in nat of vochtig haar doen, is dat je het op die manier laat opdrogen en dán de crunchy stukjes eruit knijpt. Dus je voelt dan het product uiteindelijk niet in je haar, maar het zorgt wel dat je krullen goed blijven zitten! Dus ik zou niet te bang zijn dat je haar heel vies gaat voelen als je er iets in doet :slight_smile: ik vond het ook heeel apart om een dikke klodder gel in m’n natte haar te smeren maar het werkt echt haha

3 likes

Het kan ook hormonaal zijn of medicatie. Geen idee of je daar al aan had gedacht. Wel klote als het niet meer pakt😅

Haha aah ja, goede tips inderdaad😁
Ik heb zojuist een afspraak bij een krullenkapper gemaakt zodat deze kan meekijken of ik überhaupt slag heb of niet en hoe ik het dan kan stylen, dus ben benieuwd. Ik wilde het sowieso al laten bijknippen, dus dan maar gelijk goed.

7 likes

Je zou kunnen vragen om ‘onzichtbare’ laagjes te laten knippen. Mijn kapper knipt dat bij mij om meer volume te maken. Maar het zijn geen overduidelijke lagen, anders krijg ik piekhaar.

1 like

Ja maar daar is dus niets in veranderd

3 likes

Ik heb zelf steiler dan steil haar, maar mijn kind heeft wel krullen en het voelt idd heel raar om conditioner en een dot gel in haar te smeren en dat het dan mooi wordt, haha.

2 likes

Mijn haar zit altijd leuk als het een beetje is natgeregend :joy: dan komt er echt een mooie slag in

Maar hoe krijg ik dat zelf zo??? Gewoon aan de lucht laten drogen na het wassen geeft wel een beetje slag maar niet zoals na regen.

2 likes

misschien zeezoutspray als het nog vochtig is? ik vond die van lush altijd fijn

2 likes

Haha ook voor jou: lees iets naar boven en was je haar eens alsof je krullen hebt! In jouw geval specifiek zou ik je haar op de kop wassen, dan borstelen/kammen als je er conditioner in hebt en dan iets van mousse in je natte of vochtige haar doen en krullen erin ‘kneden’. Dan evt diffusen als je dat hebt, anders gewoon aan de lucht laten drogen, en dan als het helemaal droog is er door heen met je handen (en evt wat olie) om eventuele crunchy stukjes eruit te kneden!

3 likes

Oké ga ik een keer proberen! Heb alleen altijd vet stijl haar gehad dus snap niet waar dit vandaan komt :joy:

Ik bedacht mij net dat ik mijn haar wel altijd nog borstel na het douchen en dat is natuurlijk niet als het regent, dus ik overweeg nu om dat straks te laten en kijken wat er gebeurd. Maar wel risky want ik ga straks naar een festival

@Vuile_bitch ik gebruik zeezoutspray! Maar dwwr krijg ik dit effect niet mee

3 likes

Jeeej! Ik heb de portemonnee getrokken en heb nu een (voor mij doen) volle bos haar :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:
(Ik heb dus extensions)
Bij de salon hadden ze het prachtig gekruld maar het was zo’n typisch kappers kapsel geworden en zo voel ik me niet mezelf. Thuis dus meteen gewassen en ‘gewoon’ gefohnd.

Samenvatting

Weg

30 likes