Haar/ kapsel topic #2

Ik heb golvend haar en m’n pony krult best wel erg, maar ik heb een shag laten knippen laatst en ik zorg er gewoon voor dat m’n pony dan in ieder geval ‘normaal’ krult (dus dat er geen rare kronkels in zitten), en dan diffuse ik ‘m droog.

Dus als je krullen/golven hebt: juist gewoon accepteren dat die dus ook in je pony zitten en het zo laten knippen dat het meewerkt ipv tegen je haha

1 like

Heeft iemand van jullie ervaring met extensions (voor volume)? Ik overweeg mezelf te trakteren op een volle bos haar.
Mijn eigen haar is vrij dun/ ik heb weinig haar. Ook heb ik op dag 2 onderin een soort mini pijpenkrul. (Ik zie mezelf graag als een beginnende curly girl hahaha)
Heb je misschien tips voor een salon in omgeving Utrecht?

Ja ik heb extensions want na mn bevallingen is er niks meer over van mn haar. Wat wil je weten? Ik heb ze al jaren en ben er heel blij mee

Hoe is ee verzorging in de praktijk? Hoe voorkom je dat ze lelijk of ‘anders’ worden dan je eigen haar. Hoe lang doe je met een set?
Waar zou ik op moeten letten bij het kiezen van een salon?

Ik Wil deze even tippen: ik heb geblondeerd haar en deze maakt mijn haar super zacht, en het maakt de kleur heel mooi koel. Werkt qua verzorging zelfs beter dan mijn geliefde k18 (voor een fractie van de prijs)

3 likes

Ik was het net zo vaak als mn eigen haar (2x per week) en doe de extensions zelf met conditioner. Verder moet je echt goed föhnen en goed borstelen. Elke 8 weken ga ik naar de kapper om hem omhoog te zetten, want het groeit uit natuurlijk. Bij mij worden ze niet anders dan mn eigen haar.

Ik doe denk ik 1,5- 2 jaar met een set. Ik heb het gewoon bij mn eigen kapper gedaan, ze heeft ze zelf ook. Ik zou letten op wat ze je adviseren, er zijn verschillende manieren van zetten. Bij mij is het gevlochten in mn haar en dat werkt voor mij het beste. Geen schade aan mijn kwetsbare haar.

Amazon, bol etc

3 likes

Ik heb het eindelijk gebruikt!

Het is wel fijn spul, het schuimt goed en heb idd het gevoel dat het goed schoon maakt. Wel goed om te weten dat er geen sls/parabenen in zit, dus het scrub effect komt ook door zeezout en koffie (vlg mij?) dus daar moet je tegen kunnen.

Ik weet niet zo goed of ik de geur fijn vond, iets van zoete met koffie.

Mijn haar was na het wassen wel erg squiky (?) schoon, en daardoor een beetje stroef. Ik heb daarom Olaplex gebruikt (ik heb krullen) om het iets soepeler te krijgen. Ik las boven dat het bij anderen heel zacht werd, maar dat werd het niet echt bij mij

3 likes

squeaky

2 likes

Ik weet niet hoe het met blond zit, maar ik heb heel lang mijn donkere haar rood geverfd maar op een gegeven moment pakt het gewoon niet meer. Na 1 of 2 keer wassen was dan de kleur alweer terug gelopen. Geen idee hoe het komt. Misschien was mijn haar te verzadigd met kleur en kon het daarom niets extra’s meer vasthouden of te poreus om de kleur vast te houden. Ik vraag me af of een andere kapster iets voor je kan betekenen als het zo iets is.

Edit: dit is dus mijn eigen theorie over mijn eigen haar, misschien is het wel onzin wat ik bedacht heb :sweat_smile:

1 like

Misschien een ander merk toner gebruiken?

3 likes

Wie er heeft verstand van kapsels en wat mooi staat bij verschillende gezichtsvormen?

Ik heb namelijk een best lang gezicht zonder duidelijke kaaklijn, geen mooie side profile :sweat_smile:
Nu krijg ik maar geen goed antwoord op de vraag hoe ik mijn haar het beste kan laten knippen zodat mijn gezicht wat breder lijkt.
(Ik heb van mezelf dik en een beetje pluizig haar, halflang)

Elke kapper die ik spreek geeft mij weer ander advies.
Vaak wordt teveel laagjes / korte plukken aan de voorkant / pony afgeraden, terwijl ik zelf wel het idee had dat dat beter zou kunnen zijn?

1 like

Als je je haar korter dan kaaklijn laat knippen dan leg je juist daar de nadruk op. Maar volume aan de zijkant helpt dan wel weer om je gezicht minder lang te laten lijken. Is een bob of lob (in ieder geval iets langer dan kaaklijn) geen optie?

1 like

Ik heb hem inmiddels al even, moet zeggen dat ik m niet vaak gebruik (want 2 kinderen. :ghost:) maar als ik hem gebruik ben ik zeker tevreden!

1 like

Bedankt voor je reactie en @Kastanjeboom ook!

Ze raden teveel laagjes of uitdunnen af vanwege de pluis. Ik heb al eens nagedacht of ik geen slag/krullen zou kunnen hebben, maar denk het eigenlijk niet. Het pluist vooral veel na het haren wassen en op dag 2/3 zit het wel prima. Behalve dus dat het maar zo langs mijn gezicht hangt, dus dan doe ik vaak een staart in, maar dat staat eigenlijk van de zijkant ook niet zo mooi.

De halve pony of korte plukjes raden ze soms af icm mijn gezichtsvorm. Dat snap ik nog niet helemaal. Ik denk dat het inderdaad wel beter is, als het niet te kort wordt. In ieder geval over de schouders, vind ik zelf ook mooier. Maar er moet wel wat beweging in. Hoe precies, ga ik nogmaals bij een goede kapper vragen. Thanks, ik neem jullie suggesties mee :blush:

1 like

Klinkt wel echt als slag/krul hoor! Ik zeg: pluis = textuur. En haar met slag kan juist extra mooi zijn met laagjes. Zou zeker keertje komen neuzen in het krullentopic en een wavy/curly routine proberen.

1 like

Wat @Briseis zegt!

Het ging hier toevallig 3 weken geleden nog over, als je vanaf hier leest staan wat tips:

En ik zou als kapsel misschien zeggen; een shag? Daarmee krijf je de beweging en breedte aan de bovenkant maar houd je het lang. En de pony kan helpen je gezicht wat minder lang te maken:

1 like

@Briseis @crazyplantlady

Ooh wauw, bedankt voor jullie reacties ook!
Ik ben een beetje flabbergasted haha. Ik verafschuw mijn haar al bijna mijn hele leven, maar misschien heb ik altijd de verkeerde routine toegepast. Ben al bijna 33 :see_no_evil:
Ik heb ook altijd veel klitten in mijn haar na het douchen, dan borstel ik het als het nat is in een scheiding en laat het aan de lucht drogen zonder producten erin. En dan valt het eigenlijk nooit mooi in model. Maar ik houd niet zo van schuim/haarlak/vettigheid in mijn haar. Ik ga me er toch eens in verdiepen! Lief dat jullie zo meedenken!

Ik bedenk me nu ook ineens: mijn dochtertje van 1 heeft ook deels krullend haar. En in haar bad gebruiken we alleen wat olie. Mijn vriend heeft heel stijl haar. Toeval?

4 likes

Haha nee er zitten toch ergens krulgenen dan bij jou vermoed ik! Maar helemaal niet gek hoor, er zijn echt veel mensen die pas later erachterkomen dat hun haar niet kaarsrecht is en dat ze geen onhandelbaar pluishaar hebben, maar simpelweg golvend/krullend haar dat ze behandelen als steil haar!

Het voordeel van stylingproducten zoals gel of mousse in nat of vochtig haar doen, is dat je het op die manier laat opdrogen en dán de crunchy stukjes eruit knijpt. Dus je voelt dan het product uiteindelijk niet in je haar, maar het zorgt wel dat je krullen goed blijven zitten! Dus ik zou niet te bang zijn dat je haar heel vies gaat voelen als je er iets in doet :slight_smile: ik vond het ook heeel apart om een dikke klodder gel in m’n natte haar te smeren maar het werkt echt haha

3 likes

Het kan ook hormonaal zijn of medicatie. Geen idee of je daar al aan had gedacht. Wel klote als het niet meer pakt😅

1 like