Ik zou even checken welk bedrijf het verkoopt! Als het een europees bedrijf is dan kun je er wel vanuit gaan dat het een europese stekker is denk ik.
Ik zit er over na te denken om een bayalage te laten zetten, maar twijfel heel erg of dat mooi gaat zijn bij mij. Nu zit ik al een tijdje te pinteresten. Alleen dat zijn allemaal mensen met echt prachtig vol en dik haar vaak ook helemaal perfect in de make-up. Ik kan nog niet echt relaten of dit ook mooi gaat zijn bij een luie make-upper met medium föhn skills met de helft minder (soms pluizig) wat steiler haar.
Ik probeer al expres fotoâs te bekijken van Indiase of andere Aziatische modellen, maar hun haarstructuur en kleur is vaak wel echt anders dan die van mij (ik heb van mezelf donkerbruin en minder dik haar) en mijn huidskleur in de winter zou ik als sad yellow omschrijven. Word het dan snel flets? Of moet je dan voor juist warm of koel gaan? Wil mijn kapper nog wel om advies vragen, maar veel vind ik ook een smaakkwestie dus weet niet waar ik op moet letten.
met balayage kun je eigenlijk weinig fout doen denk ik, het staat iedereen wel zo lang je de juiste tint pakt. en daar is je kapper voor! met niet gekruld haar is het ook gewoon mooi vind ik. dus misschien wat afbeeldingen opslaan en dat gewoon laten zien als inspiratie en dan overleggen? heb je een vaste kapper die je vertrouwt?
Ik vind zelf bij steiler haar highlights mooier dan balayage. Ik vraag zelf of ze die niet tot mijn hoofdhuid willen zetten, maar wat ongelijk zoals met de balayage techniek iets ervan af. Dan groeit het mooier uit. En ik investeer wel in een heel hoofd highlights. De eerste keer deed ik uit financieel oogpunt maar half, maar dat is echt lelijk als je je haar opsteekt.
wat is dan het verschil tussen dat en balayage? ik dacht dat dat juist het verschil maakte
Ik heb dit nog niet zo lang geleden bij Tymo zelf nagevraagd. Hun producten bestaan helaas alleen maar met Amerikaanse stekker, dus als er een Europese of Nederlandse aan zit dan is het sowieso een neppe. Met uitzondering van de oplaadbare want dat kan gewoon via een usb-c kabel.
Ze gaven aan dat je hun producten wel kunt gebruiken met een reisstekker aangezien ze beschikken over dual voltage. Staat ook op hun site zie ik nu:
Ik heb dus, behalve een x lelijke highlights met een kam op mijn 16e, nog nooit mijn haar geverfd dus ik ben heel blij met mijn kapper, maar geen idee hoe ik ze vind qua verven. Mijn moeder gaat naar dezelfde kapper en haar haar wordt altijd mooi geverfd, maar zij heeft dus wel heel ander haar (zwart en dik, grove krullen en echt prachtig).
Ik zat ook nog naar highlights te kijken, maar ik wil eigenlijk niet elke 4 weken naar de kapper en iets wat evt beetje mooi kan uitgroeien. Dus dacht misschien is bayalage daar geschikter voor?
Ja balayage is zeker geschikt om uit te laten groeien! Ik doe dat een keer per jaar en heb verder de rest van het jaar geen gekke strepen. Koel/warm zou ik echt bij je kapper navragen, ik heb het laatst donkerder laten kleuren en toen heeft de kapper allerlei staaltjes bij mijn gezicht gehouden zodat we makkelijker konden kiezen welke ondertoon mooi stond. Uiteindelijk is het een middenweg geworden met een iets gouden ondertoon.
Ik heb altijd begrepen dat balayage met de hand wordt gezet en highlights met folie. Zo noemt mijn kapper het. Highlights kost meer omdat het zetten langer duurt.
@Bunnyslippers ik doe 1 keer per jaar highlights. Mijn haar groeit niet snel en het groeit mooi uit zo. Als je hart sneller groeit, kom je met 2 keer per jaar prima uit. Iedere 4 weken is echt als het tot je hoofdhuid wordt gekleurd.
als je twijfelt is lilian van kinki hoogstraat een aanrader (je komt uit rotterdam toch?) en voor uitgroei is balayage wel mooier denk ik want daar hoef je eigenlijk niks mee.
@TanteBetje ohhh thanks dat wist ik niet! ik dacht dat het meer gewoon ging om hoe hoog en waar het werd ingezet
Ja je kan ook een balayage effect doen met folies. Heet dan officieel een foilayage ofzo. Maar als je een (goede) kapper uitlegt wat het resultaat moet worden dan weten zij de juiste techniek wel.
Ik heb afgelopen zomer voor het eerst een balayage laten zetten voornamelijk omdat mijn haar zodanig donker is dat je weinig dimensie/textuur van mijn haar ziet en ik vond het heel mooi dat ik dat opeens wel had, maar aan de andere kant vind ik mijn haar mooier of sprekender bij mij staan wanneer het heel donker is? Omdat ik toch wel wat contrast heb wbt mijn huidskleur en haarkleur.
Vind de balayage kleur wel echt heel mooi geworden, had om een neutral honey beige gevraagd en we waren samen op een soort mushroom beige uitgekomen. Misschien niet echt een heel goed antwoord maar eigenlijk weet ik het ook niet zo goed, het duurt ook wel een paar sessies voordat mijn haar zodanig lichter is geworden dat mijn kapper er ook wat meer mee kan dus ben nu aan het twijfelen of ik dat het geld waard vind. Ken je @oliviahuynhhair op Instagram? Meesten op dat profiel hebben een soortgelijk kapsel maar bijna al haar cliënten zijn Aziatisch en je kan daar best veel genuanceerde verschillen in hun balayage zien. Heb daar zelf iig best wat inspiratie uit gehaald!
Ik heb ook zoân stuk achter op mijn hoofd die moet ik echt in veel dunnere plukken krullen dan de rest want op de een of andere manier pakt de krul daar minder. Of na het krullen vastzetten totdat ze volledig afgekoeld zijn. Dat wil hier ook wel helpen. Is alleen meer gedoe.
Heeft iemand trouwens tips om een butterfly cut (schouderlengte) met curtain bangs fatsoenlijk te stylen? Ik had gisteren het lumineuze idee om mijn haar te laten knippen maar heb er haast spijt van. Heb al allemaal tiktok filmpjes gekeken maar mijn haar doet gewoon niet wat het moet lijkt het wel. Of ik doe iets verkeerd⊠heb zowel met de shark flexstyle geprobeerd als met de steampod maar het wil niet helemaal zoals ik zou willen
Mijn huidige shampoo is op, maar is vrij duur. Deze zag ik wel vaker voorbij komen hier. Heeft iemand lang, fijn, supersnel vet wordend haar die ervaring heeft met deze?
Ik wil dat het goed schoonmaakt, maar mijn haar niet als stro doet voelen + het mijn haar niet verzwaard.
Ja ik heb die gehad maar merkte eigenlijk weinig verschil qua vet worden eerlijk gezegd. Verder wel prima shampoo hoor, maar niet echt waar ik het voor kocht
Unpopular opinion: ik heb hetzelfde soort haar als jij en ben heel tevreden met anderlon klei en zuiver shampoo. Mn haar wordt echt minder snel vet, maar is nog steeds zacht na het wassen. Maar ik weet dat andrelon een merk is dat mensen wellicht niet graag gebruiken.
Ahh oke! Ik merk het bij mijn huidige wel (oway sebum balance), dan kan ik (met moeite) de dag na het wassen de dag doorkomen (al is mijn haar vast). Met normale shampoo moet het echt elke dag.
Waarom vond je hem verder wel fijn?
En heb je andere shampoo aanraders?
mocht iemand een goed masker zoeken: shiseido fino hair mask maakt mijn haar zo zacht en shiny. bij de headspa dacht die vrouw dat ik virgin haar had (er zit minimaal voor 3 jaar aan zwarte box dye in) omdat het zo gezond is. waarschijnlijk niet alleen door dat masker natuurlijk maar het voedt mijn haar wel echt goed
Oh ik heb dit sinds recent maar dan wel met lang haar ipv schouder lengte. Ik gebruik altijd mân Dyson airwrap (ronde föhn borstel). Van te voren leave-in-conditioneer. Dan föhnen en goed laten afkoelen. Wanneer ik net wat meer volume wil, dan doe ik in helft van mân haar (het voorste helft) verstevigende mousse en rest vh haar de leave-in-conditioner. Vervolgens de voorste plukken aflaten koelen in de rollers. Dan krijg ik echt mooie vorm in de curtain bangs en achterop ook volume. De aller voorste plukken doe ik naar binnen föhnen en rest van mân gezicht af. Haarspray erop. Ik föhn mân haar om de 3 dagen. Tussendoor evt de bangs bijwerken.
Doe je die allervoorste plukken dan gewoon met de ronde borstel naar binnen föhnen? Want dat heb ik dus vanmorgen geprobeerd en toen leek ik meer op de M van mac donalds. Leken echt twee van die boogjes