Mijn haar werd er wel beter doorkambaar door, maar niks spectaculairs verder. Ik gebruik nu van Redken de bonding shampoo. Maar niet met als doel mijn hoofdhuid, want ik heb inmiddels mijn haar/hoofdhuid meer ‘getraind’ door het wassen uit te stellen tijdens de coronaperiode toen ik toch nergens heen hoefde.
Zo irritant dat die extra opzetstukken op de Dyson site altijd uitverkocht zijn. Echt om te janken.
Ja ik föhn ze naar binnen toe omdat m’n haar zo mooi valt, maar het kan best dat het bij jouw gek staan. Zou gewoon veel Instagram bekijken hoe ze de voorste plukken stijlen. Want sommige doen het plukje naar binnen föhnen en aan het eind ronddraaien. Of juist naar buiten föhnen.
Ik heb ook lang fijn (en kapot gehighlight) haar, wat na in dag meestal alweer vet is. Maar ik gebruik de roze van kerastase en daar wordt het wel minder snel vet van.
Ik heb nog steeds een beetje mixed feelings over het korte haar, maar ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet.
Dit was dus toen het net geknipt was. Ik vond het dus heel irritant dat de voorkant zo naar buiten bleef flippen waardoor ik er niet mega fan van was, maar als ik nu die foto van de achterkant zie, vind ik het wel 100x verzorgder staan dan lang haar en het lijkt qua hoeveelheid wel 2x zoveel.
Het groeit alleen nu dus heel lelijk langer. Het lijkt sowieso alsof de ene kant van m’n haar sneller groeit dan de andere kant maar ik vind het er nu echt niet uit zien.
Dusss… is er een manier waarop het niet zo stom gaat flippen aan de voorkant? Moet ik het dan anders laten knippen? Of is het gewoon pech omdat m’n haar redelijk dun is? Of is het gewoon net een onhandige lengte?
Echt vervelend die haar struggles ik weet niet meer wat ik wil. Toch langer laten groeien weer of toch weer korter zoals een paar weken geleden.
Ik ben ook tevreden met deze!
Ik heb bij deze shampoo echt als een van de weinige het gevoel dat mn haar echt minder snel vet wordt
Style je het? Denk dat het een stuk zou schelen als je er een fohnborstel/dyson/shark/ronde borstel en fohn doorheen haalt. Dan gaan gekke flippen er ook uit. Vind het geen gekke lengte verder namelijk hoor!
Ja ik gebruik wel een föhnborstel, maar het blijft dan maximaal een uurtje zitten zoals ik het wil zeg maar. Misschien moet ik een keer iets van een stijltang proberen ofzo, misschien dat dat langer blijft zitten.
Mijn kapper knipte mijn bob iets korter, omdat het anders inderdaad zo naar buiten zou gaan flippen. Raakt dit haar ook je schouder aan? Dat zou de reden kunnen zijn.
Dus of uit laten groeien, of nog iets korter (net boven schouders).
Of je moet die plukken naar achter doen. Bijvoorbeeld in een halve knot.
We hebben best wel hetzelfde haar en ik laat het ook altijd tot op mijn schouders knippen. Als het de lengte heeft zoals op jouw eerste foto’s, dan flipt het bij mij ook aan de voorkant. Ik laat het daarom net wat korter knippen.
@Kastanjeboom @Peony @Circe ah oké, thanks voor jullie uitleg! Kan het bij jullie wel nog vast? Bij mij kon dat nog net toen het net geknipt was, maar wel met moeite zeg maar. En ik vind het wel fijn als dat nog net lukt denk ik.
Toen ik vorig jaar de bob had deed ik mijn haar weleens zo:
Vond dit altijd wel gezellig. Vooral als je de knot een beetje hoog op je hoofd maakt.
Ik kan dan nog net een laag knotje in!
K18 is top
fino hair mask van shiseido
volgens mij heb ik hier al eerder geschreven over jeukproblemen en ik snap er eigenlijk niets meer van maar lijk eindelijk een product gevonden te hebben dat help? Nochtans ziet de ingrediëntenlijst er echt niet speciaal uit.
Samenvatting
Aqua, Stearyl Alcohol, Cetyl Alcohol, Stearamidopropyl Dimethylamine, Glutamic Acid, Benzyl Alcohol, Phenoxyethanol, Parfum, Citric Acid, Sodium Benzoate, Piroctone Olamine, Tocopheryl Acetate, Menthol, Hexyl Cinnamal
Een hele tijd terug had ik deze op de gok gekocht maar niet aan toe gekomen, een paar weken geleden beginnen te gebruiken en sindsdien heb ik veel minder tot geen jeuk meer, echt verbazingwekkend. Ik had al veel shampoos en conditioners geprobeerd inclusief selsun, dingen op recept van HA/apotheek en het werkte allemaal niet echt. De verpakking is wel echt kut omdat de structuur gewoon een typische dikke balsem is die je echt niet via het teutje eruit krijgt. Ik draai het nu gewoon open en verdeel wat over mijn handen waarna ik met vingertoppen het probeer te verdelen over de hoofdhuid. Ik ben nu nog de OGX keratine shampoo er mee aan het gebruiken maar ga wel de shampoo van deze lijn ook nog proberen.
De conditioner uit deze lijn is ook fijn voor je hoofdhuid, althans bij mij. Zit m.i. niks speciaals in en wel siliconen, maar het doet wel iets!
ja ik snap het dus eigenlijk gewoon niet dat deze mijn het wel doet terwijl ik al zoveel dingen heb geprobeerd, maar zal maar niet te hard klagen
Oh deze ga ik ook testen! Het enige dat nu helpt is het dagelijks nemen van antihistamine, het was laatst op en binnen een dag zat ik weer te krabben alsof ik luizen had 🫤
Ik heb de spray gebruikt en volumepoeders van andere merken, maar daar kon de spray niet aan tippen. Wel een zichtbaar resultaat hoor, maar met poeders aanzienlijk meer en ook langer aanhoudend.