Haar/ kapsel topic #2

We hebben best wel hetzelfde haar en ik laat het ook altijd tot op mijn schouders knippen. Als het de lengte heeft zoals op jouw eerste foto’s, dan flipt het bij mij ook aan de voorkant. Ik laat het daarom net wat korter knippen.

@Kastanjeboom @Peony @Circe ah oké, thanks voor jullie uitleg! Kan het bij jullie wel nog vast? Bij mij kon dat nog net toen het net geknipt was, maar wel met moeite zeg maar. En ik vind het wel fijn als dat nog net lukt denk ik.

2 likes

Toen ik vorig jaar de bob had deed ik mijn haar weleens zo:

Vond dit altijd wel gezellig. Vooral als je de knot een beetje hoog op je hoofd maakt.

2 likes

Ik kan dan nog net een laag knotje in!

1 like

K18 is top

2 likes

fino hair mask van shiseido

5 likes

volgens mij heb ik hier al eerder geschreven over jeukproblemen en ik snap er eigenlijk niets meer van maar lijk eindelijk een product gevonden te hebben dat help? Nochtans ziet de ingrediëntenlijst er echt niet speciaal uit.

Samenvatting

Aqua, Stearyl Alcohol, Cetyl Alcohol, Stearamidopropyl Dimethylamine, Glutamic Acid, Benzyl Alcohol, Phenoxyethanol, Parfum, Citric Acid, Sodium Benzoate, Piroctone Olamine, Tocopheryl Acetate, Menthol, Hexyl Cinnamal

Een hele tijd terug had ik deze op de gok gekocht maar niet aan toe gekomen, een paar weken geleden beginnen te gebruiken en sindsdien heb ik veel minder tot geen jeuk meer, echt verbazingwekkend. Ik had al veel shampoos en conditioners geprobeerd inclusief selsun, dingen op recept van HA/apotheek en het werkte allemaal niet echt. De verpakking is wel echt kut omdat de structuur gewoon een typische dikke balsem is die je echt niet via het teutje eruit krijgt. Ik draai het nu gewoon open en verdeel wat over mijn handen waarna ik met vingertoppen het probeer te verdelen over de hoofdhuid. Ik ben nu nog de OGX keratine shampoo er mee aan het gebruiken maar ga wel de shampoo van deze lijn ook nog proberen.

5 likes

De conditioner uit deze lijn is ook fijn voor je hoofdhuid, althans bij mij. Zit m.i. niks speciaals in en wel siliconen, maar het doet wel iets!

2 likes

ja ik snap het dus eigenlijk gewoon niet dat deze mijn het wel doet terwijl ik al zoveel dingen heb geprobeerd, maar zal maar niet te hard klagen :sweat_smile:

2 likes

Oh deze ga ik ook testen! Het enige dat nu helpt is het dagelijks nemen van antihistamine, het was laatst op en binnen een dag zat ik weer te krabben alsof ik luizen had 🫤

3 likes

Ik heb de spray gebruikt en volumepoeders van andere merken, maar daar kon de spray niet aan tippen. Wel een zichtbaar resultaat hoor, maar met poeders aanzienlijk meer en ook langer aanhoudend.

1 like

Ik vind persoonlijk de donker haar versie van moroccanoil (droogshampoo) iets fijner dan die B. Gebruik die eigenlijk ook voor volume op net gewassen haar. Vind al die poeders vreselijk.

2 likes

De Shark is volgende week in de aanbieding bij AH. Van €299 voor €199.

Samenvatting

11 likes

Wat ook goed werkt is een sloot Elnett in het kommetje van je hand doen en dan inmasseren bij de aanzet. Wel alleen op 100% droog haar doen. Tip van Floor Kleyne!

Zelf heb ik dan ook nog een leave in crème en droogshampoo nodig voor enige fluff maar die haarlak is super

1 like

Nope! Veel fijner dan poeder ook!

2 likes

Toen het net uitkwam zijn er hier wel wat ervaringen voorbijgekomen maar ben benieuwd of die mensen nog steeds er tevreden mee zijn… heb jij de Shark?

1 like

Idee is dat je de haren echt vanaf de hoofdhuid al aanspoort (lol) om rechtop te gaan staan zonder de rest te verzwaren

Nee! Maar ik twijfel wel om hem te kopen

1 like

Ik ben ook benieuwd haha!

1 like

Ik heb hem ook gekocht toen hij uitkwam, super blij mee nog steeds!
Ik gebruik het meeste gewoon de “normale” fohn en de ronde fohnborstel en dan blijft m’n haar wel een paar dagen mooi zitten tot ik het weer was. Met een normale fohn die ik ervoor gebruikte was het echt minder mooi, dit polijst het ook dus het zit echt in model. Dat heb je misschien ook wel als je goed bent in fohnen met een borstel erbij hoor maar dit vind ik echt chill.

Die kruldingen heb ik ook wel een paar keer gebruikt maar meestal neem ik daar de tijd niet voor. En ik heb onlangs mn haar net wat korter laten knippen dus ik vermoed dat het nu ook wat beter blijft zitten dan met dat zware haar.

Ik heb nog nooit de dyson variant gebruikt dus geen idee of het vergelijkbaar is maar ik ben er dus zeker over te spreken.

Wel een betere prijs dit ook zeg

7 likes