Haar/ kapsel topic #2

Ik zit even bij te lezen en geen idee of je al iets hebt laten doen, maar ik heb laatst bij jorindel een bayalage laten zetten met mijn steile haar. Voor het eerst geverfd ook en ben er superblij mee. Ik krijg er veel complimenten over en het past heel goed bij mijn natuurlijke kleur en bij mijn huidskleur (ook gele ondertoon maar dan heel bleek).

1 like

Dat had ik ook altijd toen ik nog niets in mijn haar deed na het föhnen. Ik maak krullen op schoon haar (80% droog, alleen gewassen met shampoo. Geen conditioner). Eerst op de warme stand en dan nog 5 seconden koud per krul. Daarna doe ik er volumepoeder en haarlak in en dan blijft het de hele dag zitten en heb ik de volgende dag ook nog wat slag in mijn staart.

3 likes

Ja ik vind het heel lastig haha. Ik denk zelf idd dat mijn eigen haar het mooist gaat zijn, omdat het donkere gewoon meer contrast geeft. Maarja het is maar haar, dus denk dat ik het maar gewoon ga proberen. Geen idee of mijn eigen kapper daar goed in is. Anders gewoon een muts dragen tot het weer lente is denk ik.

Ook wel beetje bang voor structuur van mijn haar. Heb het (behalve een keertje highlights op mijn 16e) nooit geverfd, dus hoop niet dat ik gelijk na de blondeer schaap 3.0 ben (heb al neiging tot pluis).

3 likes

Mijn haar is juist veel minder pluizig nu, maar ik heb ook op dringend aanraden van de kapper m’n hele haarroutine omgegooid. Ze zei heel lief “je haar heeft veel meer potentieel dan dit” (en bedoelde eigenlijk: this is sad girl)

1 like

Wat zouden jullie in korte curtain bangs smeren zodat het goed blijft zitten zoals je het föhnt?
(Elnett haarlak al geprobeert. Matig resultaat. )

1 like

Ik twijfelde door de prijs maar doe het niet. Ik spaar voor de airstraight van dyson die in 2024 komt

6 likes

Wanna share?

3 likes

Ik doe alleen volumespray voor het föhnen en wat droogshampoo erna. Verder niks, want dat maakt bij mij alleen maar zwaar en dan zakt het juist uit.

2 likes

Vooral veel minder wassen (Max 2x per week), hele andere shampoo (geen bar gebruiken), conditioner gebruiken, elke dag olie in de punten.

4 likes

Ik heb altijd al een onrustige hoofdhuid, maar nu is het echt een soort eczeem met van die vettige schilfers. Ik lees dat ketaconazol-shampoo kan helpen, maar volgens mijn kapper is dat wel slecht voor je haar. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Ik twijfel of ik hiermee echt naar de huisarts moet, dat voelt nogal onzinnig.

Ik zou zeker wel naar de huisarts gaan, vaak kunnen die een goede shampoo voorschrijven. Mijn vriend kreeg nl zelfs haarverlies tot we die shampoo haalden. Verspreidde zich ook naar z’n gezicht zodat hij van die rode vlekken kreeg. Uiteindelijk allemaal weggegaan met die shampoo en crùme, maar duurde wel even.

5 likes

Dat komt door de droge lucht van verwarmingen! Ketaconazol droogt de rest van je haar echt heel erg uit. Het beste kan je voor nu milde producten gebruiken en geen stylingsproducten op je hoofdhuid aanbrengen en zo min mogelijk fohnen. Ook zorgen voor meer vocht in de lucht thuis kan heloen tegen de droogte van de radiatoren. Als dit allemaal niet helpt kan je alsnog voor de shampoo gaan, dan is het belangrijk dat je hele voedende conditioner in je punten gebruikt.

3 likes

O ja, de huisarts raadde sowieso aan om iets als neutral shampoo erbij te gebruiken om de huid niet verder te irriteren. Föhnen moest hij trouwens wel, omdat een vochtige hoofdhuid juist de ideale broeiplek is, maar niet te lang en warm natuurlijk (ook niet te heet douchen).

2 likes

Hij is binnen! Zo excited haha, maar het is helaas nog geen hairwashday dus ff geduld :joy:

2 likes

Bedankt voor de tips! Ik heb die shampoo inmiddels in huis, maar ik laat ‘m iets minder lang intrekken dan voorgeschreven en ik ga ‘m ook zeker niet langer gebruiken dan noodzakelijk.

Ik heb hem ook binnen! Vandaag geprobeerd. Wordt veel oefenen :grimacing:

1 like

Same! Ik vind het eigenlijk best een groot ding! Maar vond het al fijn dat ik op een koele stand kon föhnen, dat kon mijn oude niet.

Om mijn haar te krullen vond ik nog wel lastig, hij leek mijn haar niet te willen pakken. Dus dat moet ik nog even verder uitzoeken. Maar jeetje, ik vond het wel echt een mooi cadeautje om uit te pakken hoor :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

2 likes

Ik zie dat ze nu ook smallere barrels verkopen, dat lijkt me.voor mijn kortere haar ideaal.
Nog even dubben of ik die set van AH bestel.

Ik ga morgen naar een nieuwe kapper en ben mega excited voor een nieuw kapsel maar ook zenuwachtig dat het weer verneukt wordt zoals altijd voor mn gevoel.

2 likes

Heb je goeie voorbeeld foto’s mee? Dat helpt wel altijd