Haar/ kapsel topic #2

Ja! Heb er een stuk of 6 opgeslagen :slightly_smiling_face:

2 likes

Ik heb dus heel erg in mijn hoofd dat ik de Dyson airwrap wil. Stiekem weet ik eigenlijk vrijwel zeker dat dit niet werkt op mijn haar structuur, maar dan komt opeens het einde van het jaar eraan (:money_with_wings:) en dan begint het idee weer te spelen.

Nu was ik vandaag ik de mediamarkt en zag ik hem daar aangesloten aan zo’n tafel liggen. Ik wilde hem eigenlijk heel graag even proberen, zodat ik voor mezelf inderdaad de bevestiging had dat het binnen een halve seconde bij mij alweer uitgezakt is, maar ik durfde niet!!
Wat zijn de etiquette? Is het okĂ© op zo’n ding te testen?

2 likes

Heeft weinig zin omdat je hem niet op droog haar moet gebruiken, dus dan geef je hem geen eerlijke kans! :joy: bij de bijenkorf hebben ze een counter en dan gebruikt een medewerker hem op je

3 likes

Waarvoor ligt hij er anders? Maar ik snap je hoor, als ik ze zie liggen bij de Bijenkorf voelt het ook als een soort val waarbij ik elk moment in hechtenis kan worden genomen.

Edit: luister naar @Karl_Lagerfeld en niet naar mij want ik heb er geen verstand van. En je mag er blijkbaar ook niet met je tengels aankomen dus dat had ik in ieder geval goed aangevoeld :joy:

1 like

Goed punt, hier had ik ĂŒberhaupt nog niet over nagedacht!!

1 like

Iedereen die ik ken met een dyson heeft hem geretourneerd. Omdat; idd de krul 0 blijft zitten.

Dit had ik ook, dus paar weken geleden besteld. Uiteindelijk weer geretourneerd want krul zakt vrij snel uit en ik ben gewoon te lui om dat ding te gebruiken.

1 like

Ik heb ‘m sinds kort. De Krul opzetstukken doen het bij mij best goed volgens mij, maar het is 2 dagen lang meer een soort goede blow-out dan een Krul (de pijpenkrul zakt snel uit). Ik ben wel heel onhandig met een fohnborstel dus ik zit nog te twijfelen of ik ‘m hou puur voor dit effect. Dus hou er rekening mee dat voor echte krullen een krultang beter werkt voor de meesten.

Ja ik denk ook dat mensen gewoon andere dingen verwachten? Ik denk dat een deel die het retourneert het verkeerde haar heeft, een deel het gewoon verkeerd gebruikt en een deel verkeerde verwachtingen heeft. Het geeft je echt een goede blow-out, mijn haar zit echt een stuk beter. Plus mijn haar ziet er ook beter uit want je merkt dat hij veel minder schadelijk is dan mijn gebruikelijke föhnborstel etc, en dit is echt een heel stuk sneller.

You hate it or love it, dus zou het zeker bij zo een counter eens proberen en zelfs dan kan het zijn dat een andere techniek beter bij je werkt.

9 likes

Wat is dan het goede haar?

1 like

En vergeet niet je haar goed te preppen - vreselijk woord maar kom effe niet op de juiste benaming in het Nederlands - dat maakt ook nogal een verschil.

3 likes

Als ik naar mezelf kijk, ik heb haar wat wel makkelijk te krullen is, wel lang maar niet zo zwaar en lang dat niks blijft zitten. Plus (nu even niet want moet weer) ook gewoon een model geknipt wat je mooi kan föhnen.

Ik heb bijv ook een vriendin die staat nog net niet vermeld in het woordenboek onder steil haar. Met een gewone krultang moet je dan al vet je best doen voor de allerkleinste mini krul. Ik kan me voorstellen dat een Dyson dan minder doet. Of als je lang haar hebt zonder model erin (beetje laagjes/ lucht) het ook sneller zal uitzakken. Of inderdaad niks gebruikt qua haar mousse/ lak etc.

1 like

Ah ja, makes sense! Ik denk dat mijn haar dan ook wel geschikt is, namelijk vrij fijn en wel slag. Ben vooral benieuwd naar de Dyson/Shark voor volume en een goede blow-out die wat langer dan een dag mooi blijft, maar heb de indruk dat de föhnborstel van de Shark minder fijn/grover is dan die van Dyson.

Vooralsnog heb ik gisteren de Dream Coat voor het eerst gebruikt en mijn haar is nu superzacht :heart_eyes: En verder een ronde borstel + föhn, maar het is zo moeilijk om het zo mooi gepolijst te krijgen als bij mijn kapster!

3 likes

Ik gebruik een steampod om mijn haar steil te maken, en daarna zou ik er waves in willen maken, of een blow out-effect. Maar dan is de Dyson/Shark blijkbaar ook niks voor mij omdat het op nog wat vochtig haar moet?

1 like

Als je hem graag wil omdat je echt krullen wil maken dan zou ik hem afraden. Ik heb fijn haar en krijg met de krul opzetstukken een heel mooi blow out effect. Als dat is waar je voor wil gaan dan kan je dat dus goed creëeren met de krul opzetstukken. De föhn, ronde borstel en borstels om het steil te maken gebruik ik ook regelmatig als ik wat minder tijd heb of een minder heftig blow out effect wil en vind ik ook fijn.

3 likes

De shark flexstyle is nu 200,- bij Albert Heijn: Shark Flex HD440EU – €100,- korting | Albert | Albert Heijn

Misschien een tip voor mensen hier

4 likes

Ja precies! Ik vind het blow-out resultaat echt prachtig, moet er alleen nog meer mee oefenen en minder lui zijn. En mijn haar is nu al met een minuut 80% droog ipv 5 minuten met mijn oude föhn. Maar de krultang gaat zeker niet de deur uit.

4 likes

Sorry nog een vraag: welke opzetstukken gebruik jij dan voor dat blow-out effect?

2 likes

Ik föhn het eerst 80% droog met de föhn, dan kam ik het door met de borstel om het glad te maken. Dan de airwrap. En voor m’n voorste pluk de ronde borstel.

En als ik haast heb of als ik niet m’n haar heb gewassen en tussendoor een touch up wil alleen de air wrap stukken en de ronde borstel.

2 likes

Thanks voor de realistische reacties. Ik noem het eigenlijk krullen, maar ik bedoel eigenlijk daadwerkelijk een blow out effect denk ik in alle eerlijk. Ik hoef niet elke dag volle bak in de Krul haha

Ik denk dat dit wel oprecht een terechte opmerking is ook!