Haar/ kapsel topic #2

De föhn is hier ook goedgekeurd voor lichaam föhnen :joy::joy:

Ik ben opzoek naar goede haarrollers, alleen vind het erg moeilijk om een juiste keuze te maken. Heeft iemand tips?
Ik zoek het voornamelijk voor mijn curtainbangs/voorlokken en niet om zo zeer mijn hele haar mee te doen. Misschien dat laatste als de voorlokken goed gaat.
Ik heb lang dik en veel haar (borstlengte) en het pluist vrij snel.
Online zie ik voornamelijk de kleefrollers, maar daarvan denk ik dat het uitdoen veel pluis gaat veroorzaken.
Het hoeft trouwens ook geen warme rollers te zijn; ik heb de dyson en wil na het modelfohnen de roller inzetten voor wat extra hold.
Iemand goede tips?

Hahahaha gelukkig!!

1 like

Het is hier al vaker ter sprake geweest, maar ik kan het even niet meer terugvinden vandaar toch mijn vraag… iemand ervaring met de Shark en dun / fijn haar? Zo ja, hoe style je het beste en evt met welke producten? Ik was er over uit dat ik 'm wilde bestellen, totdat ik een review las dat het niets doet en weggegooid geld is voor zulk type haar.

Bij mij (fijn en dun haar) was het na 20 minuten echt compleet uitgezakt (alsof ik niks had gedaan) en had echt veeel producten nodig om het te laten zitten/pakken. Mijn haar gaat daar helemaal niet lekker op dus ik heb de Shark weer verkocht.

4 likes

Heeft iemand ervaring met het weer uitwassen van non-permanente koper kleurspoeling? Ik heb opeens de neiging gekregen om m’n (donkerblond-blonde) haar koper te verven maar ik wil het vooral even proberen en dat als het niets is dat het dan na 2 weken weer uit m’n haar is. Maar rood is nogal berucht om goed in je haar te blijven, dus ik weet niet of het een goed idee is :’)

1 like

Iemand tips voor een goede shampoo en conditioner? Ik las hier al redken of kevin murphy maar gebruiken jullie dit op geblondeerd haar?

Mijn haar is zo verslechterd en ineens super vet terwijl ik het eerst makkelijk 1 keer per week kon wassen en nog kon rekken ook. Nu is het op dag 3-4 al super vet. Ik heb hiervoor KMS gebruikt wat prima was maar niet geweldig. Daarna olaplex maar daar was ik ook niet mega blij mee en nu gewoon een drogist l’oreal.

5 likes

Ja ik. Bij mij werkt het gewoon zoals het hoort, mits het haar maar vochtig is. Op droog haar zakt het zo uit maar ik föhn mijn haar eerst half droog en pak dan ofwel 1 van die borstels die erbij zitten of de krul opzetstukken en maak het dan droog. Bij de krulopzetstukken gebruik ik meestal wel nog even de coolshot maar ook als ik die niet gebruik blijft het goed zitten. Het zijn alleen geen strakke krultangkrullen maar dat is ook niet de bedoeling van zo’n apparaat.

Qua prep gebruik ik meestal color wow dreamcoat of ghd heat protector, ligt er een beetje aan met welke shampoo en treatment ik mijn haar ervoor heb gedaan. En als ik strakkere krullen wil dan gebruik ik een mousse van osis of fudge.
Na het krullen/föhnen doe ik een beetje barbary fig olie in de punten en spray ik een beetje fudge haarspray of osis volume spray in mijn haar. Daarmee blijft het prima zitten. Het zakt weliswaar een beetje uit maar niet meer dan een normale krultang zou doen

2 likes

Ja ik zat een halfjaar later bij de kapper met een vol hoofd highlights omdat het uitgegroeide rossige echt zo lelijk was. Uitwassen? Ammehoela.

Een koperen kleurshampoo, die van de kruidvat in dat kleine flesje werkte wel goed! Maar dat blijft twee wasbeurten in je haar dus is meer voor een korte test.

1 like

Hahah ja precies hier ben ik bang voor :joy: wat had je voor product gebruikt?

1 like

Poh geen idee meer, iets uit een drogist haha. Maar zie mijn edit van mijn vorige bericht, misschien is zo’n kleurshampoo iets om te testen!

1 like

Ik heb de Dyson maar volgens mij is hij redelijk vergelijkbaar en steil en fijn haar. Voor krullen moet je het niet doen, maar mijn haar zit wel echt beter en mooier als ik hem gebruik. Als ik er niks mee doe ligt het echt plat op mijn hoofd en loopt het zo futloos langs mijn gezicht.

Ik gebruik mousse en volume spray en mijn haar heeft dan tot het wassen echt veel meer volume en valt mooier langs mijn gezicht. Dus ik vind het wel echt een meerwaarde.

1 like

Is je haar dan ook beter doorkambaar? Toen mijn haar nog niet geverft was kon ik er zo door heen ook als het nat was. Nu is het echt een grote ellendige klittenboel en ben ik zo een 10 min bezig om het voorzichtig uit te komen en dan is het niet helemaal glad.

1 like

Ik heb die shampoo die @pastelzwart aanraadt ook gebruikt maar merk dat die mijn snel vette haar niet schoon genoeg krijgt.
De licht blauwe lijn van Kerastase vind ik wel fijn. Heb ook geblondeerd/highlight haar wat droog kan aanvoelen aan de lengte en punten maar vet bij de aanzet. Een L’Oréal zwart rode fles shampoo gebruik ik ook, die vind ik fijner dan die witte hierboven.

En soms als het echt schoon moet worden deze:

En dit masker 2x per week:

En gebruik je dat kerastate masker ook icm met conditioner?

Ik gebruik die ook (naast Olaplex) en merk weinig verschil tussen de producten, dus voortaan kies ik de goedkopere variant :wink: Zag dat er ook een serum was maar die is hier niet verkrijgbaar. Ik hoop die bij de DM te scoren.

2 likes

Nee, dan wissel ik af tussen masker en conditioner. Heb nu deze:

Ja, ik heb dit laatst gedaan en bij mij was het er binnen twee weken wel weer uit. Welke wil je gaan gebruiken?

Oh haha kijk het kan toch. Deze had ik gekocht:

Welke had jij gebruikt @flwhrs ?

2 likes

Deze was er bij mij ook binnen twee weken uit. Had wel de chocolade (die viel ook heel rood uit bij mij)

2 likes