Haar/ kapsel topic #2

Ik heb deze onlangs gekocht en gebruikt! Ik heb zelf rood haar, maar wou er wat meer leven in brengen. De vergissing gemaakt om het de eerste keer dat ik gebruikte zonder veel na te denken aan te brengen als een normale conditioner, waardoor mijn haar er super ongelijk uitzag, sommige plukken hadden niets, sommige felrood. Ik heb het die dag nog twee keer gewassen (in één douchebeurt), de dag erop nog eens twee keer, en toen was het er wel uit. Maar dus met de kanttekening dat ik zelf rood haar heb, dus geen idee of een eventuele rode schijn nog lang aanhoudt.
Als je het nog niet gebruikt hebt: best handschoenen gebruiken, de conditioner heel secuur op al je haar aanbrengen en zou het in eerste instantie echt niet lang laten intrekken, want het geeft snel veel pigment af!
Ik heb de tube nu, en ga het wel nog op gebruiken, maar naar mijn smaak is het iets te rood, terwijl ik meer goud/koper wilde.

2 likes

Is de formule van de Mielle haarolie nog steeds niet meer zo goed als eerst? Ik twijfel om toch weer te gaan starten met een olie voor mijn haar eens per week. Beetje one issue forumer maar ik word zo ontzettend verdrietig van mijn haar.

Waarom maak je het zelf niet?

Ik doe een halve theelepel jojoba, halve thee lepel zoete amandel
En 6 druppels rozemarijn olie.
Wel opletten dat je echte pure olie gebruikt.

Macadamia olie schijnt ook goed te zijn, maar heb ik nog niet gekocht.
Je kunt zelf eindeloos variëren, dat is toch beter dan zo’n flesje waarvan je niet weet wat er precies in zit?

En een andere tip die ik graag deel. Mijn moeder heeft een medische lamp voor rugpijn. Zal de link ff opzoeken zo. Nu begreep ik dat die haargroei devices (helmen) ook allemaal met bepaald infrarood licht werken etc.
Dus ik ga nu een paar keer week onder die lamp liggen. En ik heb echt het gevoel dat ik veel kleine haartjes erbij heb gekregen!
Het staat er ook bij als gezondheids-claim maar ik was toch sceptisch maar het werkt echt!
Nu probeer ik ook heel goed te eten (eiwit rijk), supplementen voor haargroei en te oliën dus wat dan perse doorslag geeft, weet je niet. Maar is echt het proberen waard!
Heb ook het gevoel dat m’n huid meer straalt door die lamp, kreeg veel complimenten op werk ook.

Zij heeft deze maar dan een oudere versie. Echt een top ding, ook tegen gespannen spieren etc

Nou bij de vorige link staat niets over haargroei maar wel bij deze:

2 likes

Ik maak het niet zelf omdat verschillende flesjes aanschaffen op dit moment voor mij aan de prijs is tegenover 1 flesje aanschaffen. En aangezien iedereen eerst ook goede resultaten behaalden met die van Mielle was ik daar benieuwd naar. Maar bedankt voor je tips!

2 likes

Ah snap ik. Vaak geldt er op oliën wel een kortingsactie als je er meerdere tegelijk koopt, en je kunt er bizar lang mee doen, plus ik gebruik het ook voor huid etc.
Dan is Mielle idd handiger voor jou, las wel vaak over tegenstrijdige ervaringen en nieuwe gewijzigde samenstellingen.

Je kunt ook prima 2x per week oliën ipv 1

Ja en anders wacht ik even tot het budget wat ruimer is. Dankjewel!

1 like

Ik heb die lamp ook maar er staat in de beschrijving dat je het niet op je hoofd mocht gebruiken, toch? Ben nu niet thuis dus kan niet kijken, maar ik durfde het niet toen ik het had gelezen …

Oh stond dat in het boekje? Die had m’n moeder niet meer haha.

Maar er staat op Bol wel: “ * Bevordert de haargroei”
Over welk lichaamsdeel gaat dat dan?

Plus ik kon niet ontdekken dat het een veel sterkere hoeveelheid licht was, in vergelijking met de haargroei helmen?

En bij de kliniek waar ik weleens heen ga voor gezichtsbehandelingen hebben ze ook een warme laser apparaat voor haargroei op hoofd.
In algemene zin is warmte goed voor bloed circulatie, wat weer bijdraagt aan haargroei (bloed circulatie staat ook als 1 vd doelen van de lamp).

Ook op websites waar ze rood licht panelen verkopen, wordt aangegeven dat het goed is voor haargroei op het hoofd.

Okay mensen dan met de grote kanttekening:
gebruik voor eigen risico

2 likes

Ja snap ik hoor, heb al heel veel gelezen over roodlicht therapie. En weet ook dat er veel apparaten specifiek voor haargroei zijn zoals die helm omdat het het beste werkt als het dicht op de huid zit. Ik heb die Beurer al een jaartje en ben ermee begonnen vanwege wondherstel/littekens (met mooi resultaat!) en wilde het toen ook gebruiken voor mijn haar, maar toen ik het in het boekje las, dacht ik dat dit apparaat specifiek niet voor je hoofd mag gebruiken. Misschien vanwege de manier hoe je het dan moet kantelen ofzo? En daarom dus nog niet gedaan.

2 likes

Ik snap je heel goed hoor! Ik ben ook heel verdrietig wat er van mijn haar over is en probeer van alles en nog wat. Maar het is helaas wat het is. Meest vervelende vind ik mijn omgeving die het ook elke keer benoemt… “oh meid wat is er weinig over van die mooie volle bos hè” ja thanks had ik nog niet gezien in de spiegel of aan de handen vol losse haren :skull:

Wat ik wel fijn vind werken is dat rozemarijn water wat viral gaat. Kun je low budget zelf maken.

1 like

Fijn dat de lamp voor je littekens heeft geholpen!

Ja precies, in algemene zin is roodlicht goed, dus dacht missh dan ook op deze manier!

Ik doe hem gewoon aan op de grond en ga er met een kussen voor liggen, en doe dan met clips mn haar opzij zodat het echt op de scheiding valt. En omdat het ook een beetje op mn voorhoofd schijnt en langs mn ogen, is die huid heel strak en stralend als bij effect ?! Apart.

Nogmaals heb laatste tijd ineens nieuwe haargroei maar is altijd de vraag waardoor precies? Ik ben een tijd erg ziek geweest met zware medicatie maar het gaat stukken beter. Eet heel gezond, probeer goed te slapen, oliën, veel water drinken etc.
Dus missh komt m’n haargroei gewoon nu terug, in 1x veel en snel, maar is dit normale cyclus… dat weet je niet

3 likes

Zouden jullie een dyson airwrap tweedehands kopen, via marktplaats oid? Kan totaal niet inschatten of er veel namaak verkocht wordt, of dat onderdelen gemakkelijk kapot kunnen gaan ofzo

1 like

Ik zou ‘t enkel kopen als ik hem zelf zou kunnen ophalen & ter plaatse even testen, maar dat is persoonlijk. Hangt mss ook af van hoeveel er nog voor gevraagd wordt

Ik heb een tijdje terug de Shark verkocht die uiteraard echt was en ik slechts twee keer had uitgeprobeerd. Koopster haalde hem persoonlijk op, heeft hem even in het stopcontact gehad om te checken dat hij het deed en warm werd, maar niet op haar haar uitgeprobeerd (zou ik ook onhygiënisch hebben gevonden). Zij wilde ook graag de bon hebben, ivm garantie.

Hmmmm, weet niet of ik dat zou durven. Mits je het mag uit testen. Let dan goed op het lampje wat kan branden agv vieze filter. Maak/laat het dan schoonmaken en nog een keer checken. Als het kan ook de bon mee voor garantie.

Ik heb de Dyson Airwrap gekocht en enkele weken in gebruik. Love it! De ene keer lukt het al beter dan de andere keer om de waves mooi te krijgen.

Heeft iemand nog tips voor volgende:

• Wat is de beste manier om na het krullen ze “los” te maken zodat het mooie waves worden?
  • Wat is een goede borstel of kam of waarop moet ik letten als ik een koop? Mijn haar krijgt snel knopen. Met mijn tangle teezer kam ik de waves/krullen er meteen uit en dat is zonde.
  • Welke producten kan ik gebruiken voor een zo goed mogelijk effect? Doe je die producten in je haar voor of na het stylen? Ik ben echt een noob op het vlak van haarproducten. Het enige wat ik soms gebruik is haarolie, maar dan enkel als ik mijn haar steil, niet als ik het krul.
2 likes

Ik maak ze los met een grove kam. Met een borstel blijft er bij mij niet veel van over. Ik laat ze afkoelen, spray er dan haarlak op en dan kam ik ze door.

2 likes

Ik doe dit altijd met m’n vingers

Mousse!! Zonder mousse zakt het bij mij snel uit, met mousse blijft het veel beter zitten. (Veel) mousse op handdoekdroog haar en dan je Dyson gebruiken.

1 like

Dankje! Kan je een merk mousse aanraden?

Ik doe er altijd sophia mae spray in :sparkles::sparkles:

2 likes