Haar/ kapsel topic #2

Uhh ik heb nu toevallig een van Balea maar heb ook wel goede ervaringen met Syoss

1 like

Welke spray neem je (ik zie op de website verschillende types) en wat doet het voor je haar?

1 like

Majestic texture gebruik ik, ik vind de spray fijn en bij mij blijft het best zitten. Wat voor haar heb je trouwens?

3 likes

Ik heb dik haar en veel haar, en het is enorm frizzy en droog. Van nature zit er veel slag in maar het is enorm messy als ik er niets mee doe. Als ik het natuurlijk laat opdrogen dan lijk ik net een poedel, dus ik style het altijd. (De curly hair methode heb ik geprobeerd maar is niet echt mijn ding.)

1 like

Spray zou ik dan afraden. Ik heb het zelfde haartype als jouw en m’n kapper raad altijd een crème aan ipv spray en merk zelf ook dat het meer doet voor mn haar. Ik gebruik afwisselend bv Balmain Moisturizing Styling Cream of een van Kerastase. Vervolgens met de Dyson je haar voor 80% drogen en dan afmaken met een andere opzetstuk. Op het eind gebruik ik altijd een klein beetje serum, meestal van Balmain (na heel veel proberen merk ik dat dit het beste is voor m’n haar / droogte / pluis).

4 likes

Hoe krijg je je haar nou zo glad en slik en glanzend gekamd? Ik heb zo’n tigi-stick maar daar krijg ik dit niet mee. Ik heb ook gel en wax in huis. Lukt ook nooit of moet ik gewoon heel veel product gebruiken en gebruik ik misschien te weinig?

1 like

Als je veel haar hebt zal dit waarschijnlijk nooit mooi glad worden, omdat je dan simpelweg teveel haar hebt. Dat gaat altijd bobbelen.

2 likes

Bij weinig haar ook niet want dan ga je je hoofdhuid zien :sob:

2 likes

Ik heb helaas niet veel haar maar eerder weinig :pinching_hand:

Edit: maar ik denk wel dat het kan, ook met veel haar als je de juiste manier weet.

Ah oké, met weinig haar zou het wel moeten lukken lijkt mij (al kun je dan inderdaad sneller hoofdhuid zien). Met mijn vele haar gaat dit echt niet, wat ik er ook in smeer en hoe strak ik ook trek.

1 like

heel veel product werkt wel met gel maar het is echt super slecht voor je haar wel

2 likes

Goede aanbieding bij Lookfantastic nu. Ook andere bundels van deze lijn met 50% korting.

1 like

Oja hem ken ik wel, had ik zelf ook kunnen bedenken! Dank je.

@Vuile_bitch ja omdat het dan te strak zit hè? Maar voor af en toe vind ik wel mooi.

1 like

Pff ik word soms wel echt moe van mijn haar. Het is binnen 1 dag vet. Wat ik al heb geprobeerd:

• Haarolie 1x per week, zowel zelf gemaakt als 1 van webshop geprobeerd, werkt niet helaas
  • Sulfaten en siliconen vrij heel lang, werkt niet
  • Salon shampoo, de Kerastase groene die eerder getipt werd
  • Toen de andrelon klei shampoo ook als experiment, voor mijn gevoel nog erger vet :rofl:
  • Tijdje helemaal geen conditioner, nu alleen punten, maakt ook niets uit
  • In corona tijd een week niet wassen, toen ging het verschrikkelijk jeuken dus ook geen succes

Mijn huid ben ik helemaal on top of my game, was ook vet maar is nu helemaal top. Ben eigenlijk op een missie om om mijn vette hoofdhuid dus nu aan te pakken maar ik weet het ook ff niet meer.

1 like

Ik heb het ook en maar opgegeven. Gebruik nu gewoon al standaard droogshampoo op de eerste dag, dus eigenlijk al voordat het vet wordt. Dan is het aan het eind van de dag in ieder geval niet zo slierterig en vet.

2 likes

Ja ik denk dat het ook gewoon niet anders is inderdaad, het is ook mijn hele leven niet anders geweest. Accepteren is natuurlijk ook een optie.

Dubbel wassen al geprobeerd? Dus twee keer shampoo tijdens het douchen? Dat heeft bij mij echt het verschil gemaakt.

2 likes

Oh balen zeg! Mijn haar wordt ook heel snel vet, maar ik kan er nu drie/vier dagen mee rondlopen met het volgende:

• Bij wassen 2x shampoo gebruiken en de eerste keer gebruik ik ook zo’n massageborstel om mijn hoofdhuid goed mee te nemen.
  • Conditioner alleen in de punten (als ik het gebruik).
  • Altijd droog föhnen.
  • Voor het slapen gaan talkpoeder in mijn haar en ‘s morgens droogshampoo.

Vanaf dag 2 mijn haar (half)vast dag 3 helemaal vast (staart, knotje etc). Als ik het los heb zie je het voor mijn gevoel ook sneller.

4 likes

Ohja, ‘s avonds droogshampoo/talkpoeder is ook heel fijn idd!

2 likes

@Puntzak dit heb ik even geleden gepost. En nog steeds werkt het! Vooral focus op het masseren/wassen van de hoofdhuid ipv het haar. Je haar krijgt vanzelf de shampoo over zich heen

4 likes