Haar/ kapsel topic #2

Pff ik word soms wel echt moe van mijn haar. Het is binnen 1 dag vet. Wat ik al heb geprobeerd:

• Haarolie 1x per week, zowel zelf gemaakt als 1 van webshop geprobeerd, werkt niet helaas
  • Sulfaten en siliconen vrij heel lang, werkt niet
  • Salon shampoo, de Kerastase groene die eerder getipt werd
  • Toen de andrelon klei shampoo ook als experiment, voor mijn gevoel nog erger vet :rofl:
  • Tijdje helemaal geen conditioner, nu alleen punten, maakt ook niets uit
  • In corona tijd een week niet wassen, toen ging het verschrikkelijk jeuken dus ook geen succes

Mijn huid ben ik helemaal on top of my game, was ook vet maar is nu helemaal top. Ben eigenlijk op een missie om om mijn vette hoofdhuid dus nu aan te pakken maar ik weet het ook ff niet meer.

1 like

Ik heb het ook en maar opgegeven. Gebruik nu gewoon al standaard droogshampoo op de eerste dag, dus eigenlijk al voordat het vet wordt. Dan is het aan het eind van de dag in ieder geval niet zo slierterig en vet.

2 likes

Ja ik denk dat het ook gewoon niet anders is inderdaad, het is ook mijn hele leven niet anders geweest. Accepteren is natuurlijk ook een optie.

Dubbel wassen al geprobeerd? Dus twee keer shampoo tijdens het douchen? Dat heeft bij mij echt het verschil gemaakt.

2 likes

Oh balen zeg! Mijn haar wordt ook heel snel vet, maar ik kan er nu drie/vier dagen mee rondlopen met het volgende:

• Bij wassen 2x shampoo gebruiken en de eerste keer gebruik ik ook zo’n massageborstel om mijn hoofdhuid goed mee te nemen.
  • Conditioner alleen in de punten (als ik het gebruik).
  • Altijd droog föhnen.
  • Voor het slapen gaan talkpoeder in mijn haar en ‘s morgens droogshampoo.

Vanaf dag 2 mijn haar (half)vast dag 3 helemaal vast (staart, knotje etc). Als ik het los heb zie je het voor mijn gevoel ook sneller.

4 likes

Ohja, ‘s avonds droogshampoo/talkpoeder is ook heel fijn idd!

2 likes

@Puntzak dit heb ik even geleden gepost. En nog steeds werkt het! Vooral focus op het masseren/wassen van de hoofdhuid ipv het haar. Je haar krijgt vanzelf de shampoo over zich heen

4 likes

Inderdaad twee keer wassen. En dan echt goed over de hele hoofdhuid wrijven. Eerste keer heb je behoorlijk wat shampoo nodig en schuimt het niet veel. Tweede keer weinig nodig, schuint meteen en je gaat er veel makkelijker doorheen. Zie onderstaande video (negeer de dramatische titel).
En ‘s avonds droogshampoo, en dat kan je meerdere dagen doen. Ik doe nu 4 dagen met mijn haar (ook altijd heel vet geweest) en gebruik iedere avond droogshampoo.

2 likes

Welke droogshampoo gebruiken jullie?
En gebruik je dit dan alleen 's avonds en niet 's ochtends?

1 like

Ik heb vanalles geprobeerd (wel geen hele dure), maar vind Batiste de fijnste. En in principe alleen ‘s avonds ja, dan heb ik nauwelijks last van een witte waas en het “voorkomt” ook het vettig worden, want dat gebeurt bij mij vooral tijdens het slapen.

1 like

Herkenbaar :weary:
Wat heb jij gedaan voor je huid? Ben ook nog zoekende.

1 like

Vinden jullie zoveel dagen achter elkaar droogshampoo niet viezig voelen? Ik krijg al jeuk als ik eraan denk. Vraag me eigenlijk ook af hoe goed droogshampoo is voor je hoofdhuid? Ik denk dat als je haar en hoofdhuid er gezond uitzien het echt niet erg is om je haar iedere dag of om de dag met een milde shampoo te wassen hoor. Ik begrijp nooit zo goed waarom het per se zoveel dagen niet gewassen zou moeten worden. Dat werkt gewoon niet voor iedereen

5 likes

Het kost me vooral veel tijd ‘s morgens om het te wassen en te föhnen, dus dat probeer ik te voorkomen haha.

4 likes

Het ligt er bij mij heel erg een wat voor droogshampoo het is, die oranje/roze van L’OrĂ©al kan ik echt 3/4 dagen achter elkaar gebruiken zonder problemen. Maar bijv die van Sophia Mae geeft na een uur al jeuk op mn hoofd.

3 likes

Ik heb gewoon echt geen zin om vaak mijn haar te wassen :eyes: en met droogshampoo heb ik nog enigszins volume in mijn zielige bos. Vind het ook niet vies aanvoelen trouwens.

1 like

was dit voor mij ipv vuilnisglitter? ja ik hoor vaak dat mensen haaruitval hebben en dat zelfs hun haarlijn terugloopt door dat kapsel. ariana grande zegt ook dat haar haarlijn terugloopt en zij draagt haar haar ook vaak zo. maar goed voor af en toe lijkt het me prima

1 like

Als ik mijn haar heb gewassen droog ik het direct en doe ik daarna zwitsal talkpoeder in mijn haar. Op dag 2 doe ik hetzelfde + dan ook nog eens droogshampoo. Dat werkt voor mij echt heel erg goed! Als ik dit niet doe dan valt het na 3 uur al in slierten en plakt het na 5 uur aan mijn hoofd. Zo kan ik het rekken tot dag 3 en dan moet het wel vast of opnieuw gewassen worden

1 like

Oja was voor jou bedoeld! Ja Ariana droeg dat kapsel jarenlang dag in dag uit. Niet fijn voor je haar nee.

2 likes

Tips voor een fijne leave in conditioner (dik, lang haar), liefst niet schreeuwend duur?

1 like

Ik zou het gewoon elke dag wassen dan, je kunt je haar niet ‘trainen’.

2x shampoo, goed inmasseren in hoofdhuid. En ook goed uitspoelen. Verder vond ik rozemarijnwater op hoofdhuid spray iets uitdrogend effect hebben en is beter dan droogshampoo.

Ik weet verder niet wat je huidroutine is, maar dit kan het ook vet maken. Vergeet dan niet je bed of in elk geval hoofdkussens vaker te verschonen

2 likes