Wat voor product(en) gebruiken jullie voor zo’n strakke knot? En toevallig ook gewoon bij drogist te koop?
Vind dit een fijne haarstijl maar krijg het gewoon niet mooi strak!
Wat voor product(en) gebruiken jullie voor zo’n strakke knot? En toevallig ook gewoon bij drogist te koop?
Vind dit een fijne haarstijl maar krijg het gewoon niet mooi strak!
De normal heeft van alles voor een sleek bun. Van borsteltjes om die babyharen goed strak te krijgen tot een soort gel. Zelf gebruik ik het niet, maar zag daar afgelopen weekend van alles voor liggen
Ik zou zelf een beetje opletten met zo’n strakke knot ivm haaruitval enzo haha.
Die zit hier niet in de buurt, helaas!
Ah, de Action had ook van alles!
Ik was net in Roermond en daar was de Body Shop open. In die outlet dan. En de medewerker zei: nee hoor ze hebben tegen ons gezegd dat het goed gaat in Nederland. 🥹
Maar de site ligt er al 100 jaar uit en andere winkels zijn dicht, think again. Anyway, wie weet.
Amsterdam hetzelfde verhaal, maar ze krijgen geen nieuwe voorraad geleverd .
Ik ben uiteindelijk naar kinki gegaan, en ben ook heel tevreden! Wel een ander voorbeeld gebruikt dan wat ik hier liet zien maar is wel pixie en met opgeschoren en ze had ook nog verstand van krullen dus resultaat is super tof!
oh wat fijn dat je zo goed geholpen bent! wil je een foto posten of zit je anoniem?
Ik laat het zoveel mogelijk drogen aan de lucht en niet droog wrijven. Evt de laatste stukken verder föhnen/stylen met de Dyson. Borstelen doe ik ook altijd van nat haar zodat de klitten eruit zijn. Het is denk ik ook afhankelijk per haartype wat het beste voor je werkt.
Zo’n microvezel haardoek/tulband is dan misschien een oplossing? Ik wikkel daar mijn haar in en die doek zuigt best veel water op zonder te hoeven wrijven.
Ik doe er een hydrofiele doek omheen (losjes omhoog gedraaid) voor ongeveer 10 minuten. Dan laat ik het drogen tot het 95% droog is, dan heat protector er in en dan met een roterende borstel föhnen.
En soms, als ik op miraculeuze wijze geen enorme pluislaag heb, knijp ik er wat krullenmousse in als het nog nat is en laat ik het in de krul/slag drogen en föhn ik het niet
Heb je weleens ‘plopping’ geprobeerd met een T-shirt of microvezelhanddoekje? Dat is echt chill voor mooiere slag/krullen + geen pluis (en het klinkt alsof je misschien slag hebt?). Zou er daarvoor dan wel voor zorgen dat je haar niet al te strengerig is (door voorzichtig te borstelen en/of met water te zorgen dat het mooi in grote stukken geplakt blijft).
Over föhnen heb ik ook wel gehoord dat het beter is dan aan de lucht drogen (mits je het niet te heet doet natuurlijk) omdat nat zijn eigenlijk gewoon niet chill is voor je haar en het zo minder lang nat is. Dus ik zou niet bang zijn voor de föhn.
Je kunt ook knijpen ipv wrijven!
Hoe gebruiken jullie olaplex no3? Ik heb gelezen dat het op schoon haar moet, maar ik vind het zo’n gedoe om te douchen, handdoek droog maken, masker, 20min wachten en weer te douchen. Hierdoor gebruik ik het bijna niet. Is dat schone haar echt belangrijk?
Heeft een detox shampoo hetzelfde effect als een exfoliant voor de hoofdhuid of zijn het twee verschillende stappen?
Ik doe het altijd gewoon op ‘vies’ haar.
Kan ik uit het gebrek aan updates opmaken dat het geen denderend succes was?
Hebben jullie tips voor fijne producten tegen droog en pluizig (niet geverfd) haar?
Ik zweer al jaren bij de Miracle Serum conditioners van Pantène. Daar zit bis-aminopropyl dimethicone in, wat goed hecht aan de beschadigde (pluizige) delen van je haar, maar niet zo snel voor build-up zorgt als bijvoorbeeld dimethicone. Ik ben normaal gesproken geen ingrediëntenlijstlezer, maar aangezien deze conditioners op mijn haar een stuk beter werken dan andere producten in dezelfde prijscategorie, ben ik benieuwd geworden naar de redenen en is dit mijn conclusie, haha.
Olaplex 6 vind ik de beste leave-in die ik vooralsnog heb geprobeerd. Best zwaar, dus een heel klein beetje volstaat, zeker als je fijn haar hebt. Ook en vooral fijn voor het föhnen.