Haar/ kapsel topic #2

Heb de zoekfunctie gebruikt maar kan toch niet echt wat vinden… dus mijn vraag: wat is een echt fijne föhn met diffuser opzetstuk die zorgt voor goede krullen? Iemand een tip? :grin:

Ik denk dat je meer hebt aan een goede techniek (dus inlezen in hover diffusing/pixie difussing etc) dan aan een specifieke föhn eerlijk gezegd. Ik weet dat veel ‘curly influencers’ en kappers etc. zweren bij de Dyson, maar die is wel heel duur. Ik heb zelf gewoon een doorsnee föhn die niet mega goedkoop was maar ook niet mega duur. De ‘Black orchid diffuser’ is ook veelgebruikt, die is echt groot dus daar kun je veel haar in kwijt.

3 likes

Niet specifiek, maar ik heb wel eens gelezen dat een diffuser waar je haar in valt beter zou werken (want je haar waait minder alle kanten op dus zou minder pluis geven) dan een diffuser waar je haar op valt.

Dus wel dit:

En niet dit:

Zelf nooit geprobeerd omdat ik geen nieuwe fohn nodig had, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen dus misschien iets om rekening mee te houden.

2 likes

Ik heb vandaag een proefje van de matrix food for soft shampoo geprobeerd en mn haar is nog nooit zo zacht geweest en t valt echt amazing. Meteen de full size besteld :clown_face:

5 likes

Ik heb de Wow dream coat spray gekocht maar vroeg mij af of je het echt moet föhnen? Of kan je het ook gebruiken op handdoek droog haar en dan je haar stijlen met de stijltang? Of werkt het dan minder goed?

2 likes

Dit geeft hun website aan:

No, you must use a blow-dryer and a brush to activate **[Dream Coat. However, using a flat iron post blow-dry will definitely enhance smooth, sleek, glossy results.

1 like

Heb je gezien dat hij bij haarspullen.nl in de sale is?

Heeft iemand hier de tip hoe je een sjaal kan knopen zodat die blijft zitten? Hoeden blijven ook niet goeds zitten en een pet waait vaak af met fietsen. Maar ik krijg een sjaal ook jaar niet voor elkaar. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen en wat de manier is om het wel voor elkaar te krijgen?

Edit: Oh ja ik draag een bril

3 likes

Wellicht heb je dit allang geprobeerd maar; schuifspeldjes? Van die pins zeg maar? En dan die van Zenner die ‘ anti slip’ zijn. Ik doe dit ook wel eens bij een pet die steeds naar achteren schuift.

4 likes

Ja thanks! Daar heb ik ‘m gekocht!

1 like

Hoe doe je dat precies met die pins?

2 likes

Zo ongeveer:

3 likes

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Krijg je daar zo’n mooie blow out look mee?

2 likes

Ja werkt top! Indraaien als ze warm zijn, af laten koelen in je haar en ready to go.

5 likes

Wat voor haartype heb jij? Ik heb lang, stijl en fijn haar en krullen zakken vaak wel heel snel uit bij mij.

Heb je heeell misschien een foto van het resultaat, evt in pb? Op social media vind ik alleen van die mensen met prachtig dik shiny modellenhaar namelijk.

Ik heb lang, veel maar fijn haar. Ik doe er mousse in voor de versteviging. Het is bij mij ook beetje een uitgezakte blow out, je zou ook een warmte borstel kunnen proberen dat werkt ook fijn. Polijst je haar ook meteen een beetje. Zal even zoeken of ik een foto heb!

5 likes

Ik heb deze

Maar daar lukt het me ook niet echt mee. Dat lucht opzetstukke werkt voor geen cm, krijg er lichte slag mee maar is er ook weer direct uit.

Ik heb je dm gestuurd. Wat ik doe met mijn warmteborstel is er door heen kammen als normale pluk, dan even inrollen, vervolgens met eruit halen trek je hem door je haar naar beneden en draai je je krul er al in, als je dan de borstel eruit heb kan je hem eventueel in de krul ff met klemmetje vast zetten en af laten koelen. Dat werkt voor mij redelijk. Het is dan geen hele vaste krul maar geeft wel volume.

Hoor dit van meer vriendinnen, maar misschien toch maar gewoon accepteren dat jouw haarstructuur niet gemaakt is voor zo’n blowout langer dan een uur vasthouden dan meiden met dik haar die al slag hebben. Denk dat het veel frustratie en geld zal schelen.

3 likes

Ja zou kunnen! Maar met mijn philips prestige krul ding blijven krullen wel de hele dag mooi zitten en met andere krultangen ook niet echt, dus ik heb nog hoop dat er gewoon een bepaald product is dat wel goed voor me werkt om die blow out look te krijgen :joy: