Het bleek dus inderdaad aan die haarscrub te liggen
Wat gek? Maar wel goed om te weten! Ligt het dan aan die specifieke scrub of gewoon het scrubben an sich?
M’n kapster zei dat het dan waarschijnlijk gewoon de scrub in het algemeen was
Ik wilde niemand rechtstreeks benoemen haha. Heb jij ergens last van gehad? En heb jij het echt een jaar gebruikt? En valt je haar echt uit als je stopt? Dat wil je toch juist niet… ik weet het niet
Ik denk dat ik het 8 maanden gebruikt heb. Ik begon met 20 sprays en het sloeg super goed aan waardoor ik ook best veel haargroei op mijn armen kreeg en in m’n gezicht. Om die reden in overleg de dosering verlaagd naar 10 sprays per dag. Ik heb er echt veel aan gehad en het haarverlies is uiteindelijk van 35% naar 5% gegaan. Alhoewel ik denk dat ik nu helemaal geen haarverlies meer heb want ik ben na die 5% niet meer naar de dermatoloog geweest.
Wel jeukte het heel erg op mijn hoofdhuid maar dat had ik er voor over. Ik was ook bang m’n haar te verliezen wanneer ik stopte maar dat was bij mij gelukkig niet het geval.
Maar als ik het m’n hele leven moest blijven gebruiken voor voller haar en niet meer onzeker te hoeven zijn over dun haar had ik dat zeker gedaan.
Oh wat goed! Jij had dan denk ik last van dunner wordend haar op je gehele hoofd? Ik heb de areata variant dus heb nu een plekje waar mijn haar goed overheen valt. Denk dat ik het iig in huis ga halen voor een evt volgende plek of als de plek echt te groot wordt, moet nog even goed bedenken of ik het wil… naast jeuk zag ik bv ook hoofdpijn als veelvoorkomende bijwerking. En dat eventuele uitvallen bij stoppen triggert me ook want tot nu zijn mijn plekken altijd wel weer vanzelf dichtgegroeid.
Lastig
Ah ja ik snap de twijfels. Ik had idd overall haaruitval en erg dun geworden haar.
Je kunt het ook nog even aankijken als de plekjes ook vanzelf weer dichtgroeien ja!
Ik heb een hele duidelijke site gevonden van een, ik geloof, Canadese dermatoloog en die heeft ongeveer al mijn vragen beantwoord haha Komt vooral omdat het getest en goedgekeurd is voor jouw soort, en voor mijn soort off label gebruikt wordt waardoor de bijsluiter dus soms verwarrend kan zijn! Kan hem morgen wel even opzoeken als je geïnteresseerd bent, heb mijn laptop niet meer in de buurt. Maar ik ga het morgen gewoon in huis halen
Wat fijn! Heel veel succes, ik hoop voor jou dat het bij jou ook zo goed gaat werken
Ik heb het net voor het eerst gebruikt, vind het smeren nogal omslachtig (ik wil die verstuiver niet gebruiken want echt niet ‘goede’ delen behandelen) maar mijn vriend heeft geholpen . Alleen wordt het meer een uitdaging haha, lastige plek ook. Thnx voor het luisteren!
Oh ik vond de verstuiver voor plaatselijke delen juist prettig werken! Fijn dat je vriend kon helpen. Je vindt vast een goede routine voor jezelf als je het een paar keer gedaan hebt
Ik zit te twijfelen tussen een föhnborstel en een keramische warmteborstel. Ik heb dun, poreus haar dat snel pluist.
Voordeel van de föhnborstel lijkt me dat die minder heet wordt (toch?) dus minder slecht voor mijn haar. Voordeel vd warmteborstel lijkt me dat je haar minder pluist.
Wat is jullie ervaring?
Aaah ik vind het zo frustrerend, al jaren heb ik (soms meer, soms minder) last van een jeukerige hoofdhuid met schilfertjes. Mijn haar is fijn en stijl en wordt snel vet. Daarom was ik het zeker om de dag. Maar ik zou graag een shampoo vinden die mijn hoofdhuid wat rustiger maakt, en een verzorging waardoor mijn haar meer gevoed en glanzend is. Ik heb de hele kruidvat voor mijn gevoel wel uitgespeeld, maar weet ook gewoon niet goed wat ik nodig heb aan shampoo, conditioner, olie serum… Ik vind het wel leuk om mijn haar af en toe te krullen en zo. Wie heeft tips? En hoe ziet een goede verzorgingsroutine er eigenlijk uberhaupt uit?
ik had soortgelijke symptomen en ik bleek een allergie te hebben voor cocamidopropyl betaïne. hoeft natuurlijk bij jou niet ook zo te zijn, maar de dermatoloog zei wel dat het veel vaker voorkomt dan mensen denken.
voor het wassen (dus op droog haar) masseer ik m’n hoofdhuid met zo’n silliconen borstel van de hema. ik gebruik nu shampoo van faith in nature (van holland & barret) waar dat ingrediënt dus niet in zit. ik was mijn haar altijd 2x voordat ik conditioner/masker enz doe, en tijdens het intrekken van conditioner doe ik a’pieu raspberry hair vinegar op m’n hoofdhuid want dat werkt ook reinigend/kalmerend. en sinds ik deze routine heb heb ik nergens meer last van!
Heb je Selsun shampoo al geprobeerd? Was voor mij de redding. Wel een paar weken de tijd geven en als het weg is om de paar weken blijven gebruiken.
Vichy heeft een nieuwe fijne shampoo, dercos! Er is er een voor vet haar, ik gebruik de gewone en m’n hoofdhuid voelt echt beter.
Op droog haar vooral. Ik wil vooral minder pluis en meer volume. Neig nu naar een keramische borstel.
De Body Shop gember shampoo heeft heel veel mensen met vergelijkbare problemen gered