Haar/ kapsel topic #2

haha dit klinkt echt als zo’n youtube ad die je niet kunt skippen

7 likes

Deze heb ik idd ook van de dermatoloog aangeraden gekregen met gelijkaardige klachten. @Parfei
Hiernaast de tip gekregen haar echt volledig te drogen na het wassen (met haardroger) ipv aan de licht te laten drogen.
Conditioner maakt in principe niet uit zolang je het op de lengtes verdeeld en niet op hoofdhuid.

3 likes

Misschien eens naar de huisarts gaan? Ik heb jaren lopen verkloten omdat ik dacht roos te hebben maar ik heb psoriasis, alleen op hoofd en voeten (waar ik altijd gedacht heb een chronische schimmelinfectie te hebben). Deze helpt mij enorm (maar ik zie dat hij bijna overal uitverkocht is dus deze lijn zal er wel uit gaan)

https://www.douglas.nl/nl/p/m000590030

2 likes

Hahaha ik zweer dat ik niet voor de Body Shop werk! Deze shampoo is echt al zo vaak genoemd op het forum :joy:

Ik gebruik nu een half jaar ongeveer de zwarte van hello klean en die werkt goed voor mijn fijne en snel vette haar, ik was het nog maar 2x per week

1 like

Ik heb er ook last van en heb nu de Scalp Serene lijn van Oribe. Rib uit mijn lijf en in het begin had ik echt nog een geirriteerde hoofdhuid maar dat trok na 1.5/2 weken helemaal weg. Ook geen pukkeltjes meer of last van roos!

4 likes

@Parfei ik ben er ook onlangs achtergekomen dat dit waarschijnlijk voor eczeem heeft gezorgd bij mij. Ik gebruik nu Kerastase Bain Divalent (daar zit het niet in) en meteen geen jeuk meer. Duur maar wel heel geconcentreerd dus hoop dat ik er een tijdje mee doe

3 likes

De umberto giannini scrub is weer 1+1 bij trekpleister

1 like

Hmm nee pijnlijk is het niet bij mij, vooral heel irritant en jeukerig. Maar dat klinkt wel heel vervelend!

Eucerin heb ik ook geprobeerd, werkte een beetje maar niet echt denderend bij mij. Maar misschien heb ik het ook niet lang genoeg volgehouden, ik lees hier ook van mensen die echt een tijdlang een shampoo gebruiken, dus dat is ook al een goeie.

Bedankt iedereen voor de tips! Ik heb alles even opgeschreven, dus ga eens wat proberen. Heb wel eens eerder gelezen over allergieën voor bepaalde ingrediënten inderdaad, dus ook interessant. En mocht ik er echt niet uitkomen, misschien toch maar eens de dermatoloog bezoeken…

3 likes

Ik ben op zoek naar een verstevigend product dat je kunt gebruiken tijdens het fohnen. Liefst in spray vorm. Heb een halflange bob en als ik het zonder product fohn wordt het snel te slap om er iets mee te kunnen dus ben op zoek naar aanraders!

1 like

Ik heb een volume heat protector speciaal voor föhnen, is van Syoss

3 likes

Een sea salt spray dan?

1 like

Mijn kapper werkt sinds kort met de producten van La Biostéthique, zij heeft me dit aangeraden: La Biosthetique Visarome Dynamique N Ik heb ook een vettige en gevoelige hoofdhuid.

2 likes

Heel laat haha, maar waar koop je die miracle serum conditioners? Ik zie Pantene eigenlijk nooit meer ergens in een winkel staan besefte ik me laatst opeens.

Ik woon in Italië, sorry :mending_heart: weet dat sommigen ze bij DM inslaan (als je daar ooit komt)

Hoe bevalt deze jou na een tijdje gebruik?

1 like

Nog steeds fan! Krijg er heel zacht en luchtig haar van. Echt een aanrader wat mij betreft.

1 like

Heeft iemand dé stijltang tip? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb nu de tymo en hoewel die goed werkt, vind ik het borstel idee niet zo fijn (maakt het moeilijk om bij de aanzet te komen).

Ik ben al 20+ jaar fan van de keramische tang van CHI. Als je een beetje googlet is -ie nog wel redelijk betaalbaar (+/- 120 euro) te vinden!

4 likes

De steampod. Is heel duur maar vind het met geen andere stijltang te vergelijken :ok_hand:

4 likes