Ja precies dat is ook de reden waarom mijn kapper aanraad om highlights te nemen. Verven in mijn eigen kleur wil ik liever niet haha, zo’n saai peper en zout kleur. Thanks voor het meedenken all
Ik heb hetzelfde soort haar ( en hoog voorhoofd) ik heb nu sinds een jaar gewoon echt een pony, niet zo’n hele dikke volle dora the explorer pony maar wel gewoon een rechte zeg maar. Wel high lights erdoor, maar gemengd met de grijze haren staat dit gewoon heel fris!
Ja heel tevreden!
Hebben jullie weleens droogshampoo in moussevorm geprobeerd? Ik ben het gevoel van poeder in mn haar een beetje beu…
Ja, de Overnight van Taft. Ben er nog niet helemaal uit wat ik er van vind…
Ja! Heel erg blij mee
Ik vind het vreselijk
Ja? Waarom?
Mijn haar werd er smerig van
Hier iemand enthousiast over de Mae hairstyler ? Of andere tips voor een styler zo goed als de dyson?
Budget laat het niet toe.
Toch geprobeerd maar vond het ook niet echt een succes. Opzich werd het er niet goor van maar het ging heel erg jeuken op mn hoofdhuid? Ruikt wel lekker haha.
Ik heb gisteren mijn haar geverfd, maar het is niet helemaal het gewenste resultaat hahaha. Ik heb zelf vrij warm blond haar, erg geel dus. Al zijn de punten wel een stuk witter blond.
Ik heb er gisteren een hele assige lichte kleur blond ingegooid. De onderkant is nu echt assig en op sommige stukken zelfs bijna grijs, maar de bovenkant blijft echt nog gelig. Wat kan ik doen om dat eruit te krijgen?
Mijn huisgenoot zei dat het misschien een goed idee is om een toner erop te gooien. Zou die gloed er dan een beetje uitgaan? Wat denken jullie?
Ik zou niet verder gaan prutsen maar een kapper er mee aan de gang laten gaan, want volgens mij is blond heel moeilijk en nu heb je al vlekken. Een toner gaat dat volgens mij niet oplossen
Het zijn niet per se vlekken, maar vooral echt lichte plukken en donkerde plukken door elkaar. Op zich loop ik niet per se voor schut, maar ik baal wel hahah. Maar misschien heb je gelijk en moet ik maar naar de kapper
Als ik Brad mondo mag geloven (trouwe kijker) komt dit omdat de onderkant van je haar waarschijnlijk een stuk meer beschadigd is en dus poreuzer. Dat neemt dan heel snel de kleur van zo’n toner/verf op, terwijl de gelere bovenkant van je haar dat niet zo snel opneemt. Dat is niet echt zelf te fixen ben ik bang, want wat je er ook overheen gaat doen: de onderkant heeft weinig pigment dus zal alles anders opnemen dan de bovenkant. Een kapper pakt bij dat soort grote verschillen volgens mij verschillende toners om uiteindelijk 1 geheel te krijgen
De kapster heeft een vlek met haarverf gemaakt op mijn hoofdhuid. In de haarlijn maar je ziet het wel behoorlijk goed. En ik wilde mirgen een pasfoto laten maken…
Iemand nog een goede tip om zo’n vlek weg te krijgen? Google komt met dingen varieren van tandpasta (?) tot bakpoeder…
Ik heb wel eens gehoord dat anti-roos shampoo kan helpen? Maar geen ervaring mee zelf!
Bij de Kruidvat hebben ze van die doekjes hangen bij de haarverf.
En nog skeerder: as van een sigaret werkt ook prima.
Bij Kruidvat hadden ze vroeger wel doekjes om die plekken (redelijk) mee weg te poetsen, dus daar zou je even kunnen kijken.
Mijn ervaring is dat zolang het geen zwarte verf is, de vlekken de volgende dag eigenlijk altijd wel weg zijn na gezicht wassen. Zwart is helaas wel wat hardnekkiger.
Je kunt iig een facewash proberen en/of een toner.
Edit: baking soda kun je als een scrub gebruiken, dus ik kan me voorstellen dat dat kan helpen. Of een gewone gezichtsscrub natuurlijk.
Die doekjes werken voor geen meter haha mijn collega had die toevallig vorige week gehaald en dat deed niks. Bij mijzelf werken ze ook niet. Anti-roos shampoo kan ook je haarkleur vervagen dus dat is misschien zonde. Zou idd die plek alleen een beetje proberen te wassen/schrobben met douchegel ofzo. Verder kan je er volgend mij weinig aan doen en gaat het pas weg als je een paar keer je haar hebt gewassen.