Ik zou niet verder gaan prutsen maar een kapper er mee aan de gang laten gaan, want volgens mij is blond heel moeilijk en nu heb je al vlekken. Een toner gaat dat volgens mij niet oplossen
Het zijn niet per se vlekken, maar vooral echt lichte plukken en donkerde plukken door elkaar. Op zich loop ik niet per se voor schut, maar ik baal wel hahah. Maar misschien heb je gelijk en moet ik maar naar de kapper
Als ik Brad mondo mag geloven (trouwe kijker) komt dit omdat de onderkant van je haar waarschijnlijk een stuk meer beschadigd is en dus poreuzer. Dat neemt dan heel snel de kleur van zoān toner/verf op, terwijl de gelere bovenkant van je haar dat niet zo snel opneemt. Dat is niet echt zelf te fixen ben ik bang, want wat je er ook overheen gaat doen: de onderkant heeft weinig pigment dus zal alles anders opnemen dan de bovenkant. Een kapper pakt bij dat soort grote verschillen volgens mij verschillende toners om uiteindelijk 1 geheel te krijgen
De kapster heeft een vlek met haarverf gemaakt op mijn hoofdhuid. In de haarlijn maar je ziet het wel behoorlijk goed. En ik wilde mirgen een pasfoto laten makenā¦
Iemand nog een goede tip om zoān vlek weg te krijgen? Google komt met dingen varieren van tandpasta (?) tot bakpoederā¦
Ik heb wel eens gehoord dat anti-roos shampoo kan helpen? Maar geen ervaring mee zelf!
Bij de Kruidvat hebben ze van die doekjes hangen bij de haarverf.
En nog skeerder: as van een sigaret werkt ook prima.
Bij Kruidvat hadden ze vroeger wel doekjes om die plekken (redelijk) mee weg te poetsen, dus daar zou je even kunnen kijken.
Mijn ervaring is dat zolang het geen zwarte verf is, de vlekken de volgende dag eigenlijk altijd wel weg zijn na gezicht wassen. Zwart is helaas wel wat hardnekkiger.
Je kunt iig een facewash proberen en/of een toner.
Edit: baking soda kun je als een scrub gebruiken, dus ik kan me voorstellen dat dat kan helpen. Of een gewone gezichtsscrub natuurlijk.
Die doekjes werken voor geen meter haha mijn collega had die toevallig vorige week gehaald en dat deed niks. Bij mijzelf werken ze ook niet. Anti-roos shampoo kan ook je haarkleur vervagen dus dat is misschien zonde. Zou idd die plek alleen een beetje proberen te wassen/schrobben met douchegel ofzo. Verder kan je er volgend mij weinig aan doen en gaat het pas weg als je een paar keer je haar hebt gewassen.
Pakje peuken is wel aanzienlijk duurder dan die doekjes haha.
Misschien kun je een scrubbandschoen proberen.
Baby/billendoekjes
Hoe krijg ik een oranje/rode schijn uit mijn bruin haar? Heb enkele gebleekte lokken waar ik nadien rode Manic Panic had ingegooid, en heb in een yolomomentje (toen het rood al heel bleek roze was) er bruin ingegooid maar dat heeft natuurlijk nu nog steeds een brassy ondertoon IVM mijn virgin hair. Zou een blauwe shampoo genoeg zijn of kijk ik beter naar toners of verf of zo? Specifieke productaanraders ook zeker welkom. Kan helaas nog even niet bij mijn kapper terecht dus het wordt DIYāen voor nu!
Ja, alleen krullen zakken binnen no time uit mijn fijne haar. Maar nog steeds goedkoper om er met de shark achter te komen dan met de dyson.
Nee gaat allebei niet genoeg zijn, de meeste toners/purple shampoo etc hebben alleen effect op echt heel erg licht geblondeerd haar! Begin ik weer over brad mondo maar 1 ding dat mensen aaaltijd verkeerd doen in die filmpjes is proberen te donker haar te veranderen met toners en shampoo (dus heeft geen zin om je geld daar aan uit te geven). Maar hmm: misschien een assige bruine verf?
Of als je echt avontuurlijk bent, misschien een maskertje van groen/blauwe verf en conditioner (afhankelijk van welke kleur het heeft)?
Thanks voor de reply! Een assige verf is inderdaad een goed idee, alleen ben ik dan weer bang dat het verschil met mijn natuurlijke haar te groot wordt⦠Maar ik ga even researchen! Zag wel dat Schwarzkopf ook ādeep tonersā heeft die een pak donkerder zijn, ik dacht misschien dat eens te proberen?
Half-half haha. Producten zijn fijn, ruiken lekker, doen op zich wel iets, maar het zijn geen wondermiddelen. Had ik overigens ook niet verwacht hoor, maar voor dit geld en naar aanleiding van de lovende reviews had ik er wel iets meer van verwacht tbh want mijn punten zijn nog steeds enorm droog
Dankjewel voor je review! Ik snap wel dat je voor dat geld meer verwacht. Jammer! Ik heb helaas ook geen tips voor iets wat goedkoper is en beter werkt.
Ik ga straks highlights (half head) laten doen bij de kapper. Hoeveel tijd kost dit ongeveer bij jullie?
Twee uurtjes ongeveer meestal. Inzetten is altijd wel ruim halfuur/driekwartier, intrekken halfuurtje ofzo, dan uitspoelen, toner, olaplex duurt ook nog even vaak.
Full head is bij mij vaak 3,5 uur (inclusief knippen) maar ik heb niet zulk heel lang en dik haar.