Haar/ kapsel topic #2

Ik zit met een volle balayage 4 tot 5 uur. Dus ik zou zeggen een uur of 2 - 2,5. Dit is overigens wel inclusief knippen.

1 like

Thanks! Was ik al bang voor. Ugh ik heb dit een paar maanden geleden ingeboekt, maar heb er vandaag zo geen zin in. Het is daar zo warm.:weary:

2 likes

Woon je toevallig in Amsterdam (of kom je er weleens)?

Want er zit een kappersspeciaalzaakje in de Kinkerstraat, waar ze professionele verf verkopen. Dorita’s Hair Products (let wel op de openingstijden). Ik ben daar altijd heel goed geadviseerd, en het belangrijkste punt: met professionele verf weet je tenminste wat je in je haar smeert. Welke volume, etc.

Je kan ook kappersverf op het internet bestellen maar zelf raak ik altijd helemaal in de stress van al die wiskundige formules, dus ik laat me liever even adviseren.

Met ‘box dye’ uit de drogist is het een totaal raadsel wat voor verf je krijgt, en je hebt het risico dat je maar verf op verf blijft smeren om het resultaat te behalen dat je wil, waardoor je uiteindelijk een soort modder krijgt (been there, done that).

De andere optie is natuurlijk naar een goede kapper gaan
 maar dat is ongeveer 10x de prijs (en terecht uiteraard, expertise + tijd etc).

Succes!

Er gaat echt iets ontzettend mis met de kleur van m’n haar
Ik heb het met een pakje ‘ultra as lichtbruin’ geverfd omdat ik grijs word en ook hele lichte plukken aan de voorkant en het is nu aan de voorkant een soort rood en aan de achterkant een groene gloed. Ik weet echt niet wat ik moet doen en ik heb ook voorlopig geen geld voor de kapper :sob::sob:

Iemand al de Glaze producten gebruikt? Nu te koop bij kruidvat en ik twijfel!

2 likes

Een jarige vraagt voor zijn verjaardag een goede kam, heeft iemand tips? In mijn ogen is een kam een kam en zit er niet zoveel verschil tussen dus idk

2 likes

Yes een man! Stijl dik haar, kort haar en bovenop iets langer dan de zijkanten

Misschien even bij een barber vragen?

3 likes

Ik heb deze shampoo en conditioner gebruikt voor het eerst maar ik vind het niets. Krijg er een soort stro haar van wat nog wel vettig oogt.
Ook toevallig de olie gebruikt van L’OrĂ©al dus misschien is het de combinatie maar nee ik ga weer verder zoeken naar fijne producten voor m’n geblondeerde haar

Van deze kreeg ik ook geen schoon haar en ook dat gekke vette stro gevoel.

Ik wil gewoon zacht luchtig haar.

1 like

Misschien bij een afro-winkel? Daar zijn ze altijd heel behulpzaam!

1 like

Matrix food for soft!!!

3 likes

Ik ben op zoek naar een fijne krullenkapper die geen harde, plakkerige krullen geeft.

Iemand tips?

1 like

Welke regio?

1 like

Ik heb de goldwell bond pro lijn, is ook voor gekleurd haar. Daar ben ik echt super tevreden over, minder pluis enz.

Misschien is dat nog optie, al is het wel voor iedereen heel verschillend natuurlijk. Mijn haar wordt er wel schoon door en voelt lekker fris. Wel gebruik ik 2 keer shampoo: 1 keer als “voorwas” en 1 keer als gewoon wassen. Beide keren masseer ik goed mijn haar zodat je ook je hoofdhuid schoon masseert zeg maar. Dan beetje cremespoeling in mijn puntem en voelt weer goed.

3 likes

Noord-Brabant :slight_smile:

1 like

Ah daar helaas geen tips voor je!

Purelou

3 likes

Ik gebruik al een hele tijd k18 detox shampoo 1 keer per week met het k18 leave in masker. Dan is mijn haar echt goed schoon en voelt het zacht aan. Soms nog een masker of conditioner er achteraan als ik zin heb.

1 like

Ik ken deze producten niet, maar was je je haar wel twee keer met shampoo? Als je het gevoel hebt dat je haar nog vet is dan kan dat ook de reden zijn

2 likes

Zeker! Ik heb het nu weer gewassen met m’n normale producten en het is al een stuk beter. Wel nog wat pluizig maar niet meer dat gekke stro gevoel.

2 likes