Haar/ kapsel topic #2

Heeft iemand een tip voor een fijne stijltang om mee te krullen? Heb er nu 1 van chi maar de platen zijn vrij vierkant waardoor krullen wat lastig wordt. Kwam zelf die van cloud Nine tegen op TikTok maar die vind ik vrij prijzig (begint bij €159,-)

Heeft iemand tips voor goed absorberende haartulbanden voor na het wassen? Ik heb er een paar van de SoLow van microvezel maar deze absorberen super slecht waardoor je haar nog drijfnat is ook na de tulband lang op te hebben gehad.

2 likes

Ik heb er gewoon een van blokker huismerk die dat top doet! Zwart met roze platen.

2 likes

Ik gebruik die van de Ikea.

1 like

Absorberen die goed?

Vind ik wel. Nadat ik hem afdoe laat ik mijn haar aan de lucht drogen, dan lekt het niet meer. Volgens mij zijn ze best goedkoop.

1 like

K18 masker bij Etos nu voor 45 euro. Ik twijfel of ik 'm ga bestellen

https://www.etos.nl/producten/k18-leave-in-herstellend-haarmasker-50-ml-120789131.html?fbclid=PAZXh0bgNhZW0CMTEAAabCgfzP3o946dZWF9MYtTg0h2mYDIYqNTVeT5fKGEvpZPlIcTXyax8Xbd4_aem_qzqAb_0Oo4NC_Zk0wDO85A

7 likes

Dat is wel echt een goede prijs en top spul is het

4 likes

Oh jammer, net uitverkocht, is inderdaad goede prijs

2 likes

Ze hebben het ook in de winkel. Moet je wel even checken in welke filiaal, niet elke winkel heeft het.

3 likes

Ok ik heb echt een knullige vraag, maar goed, daar gaat ie: ik heb vandaag mijn haar gestijld met mijn nieuwe baby (airwrap) en de krullen/slag blijven heel aardig zitten met mousse en haarlak, heb vandaag best wat gefietst en gewandeld (met wind) en mn haar is nog altijd niet zn kaarsrechte zelf dus ben blij. Maar hoe gaat het nu morgen verder? :stuck_out_tongue: ik wil morgen niet mn haar wassen, dus kam ik vanavond die haarspray en mousse eruit en doe ik morgen weer hetzelfde? Of laat ik het erin en gebruik ik morgen opnieuw de airwrap en hoef ik dan geen mousse en haarlak te gebruiken? Of iets anders?

Ik heb in principe een hekel aan producten in mn haar die ik voel (eigenlijk alles dus) maar ik heb ook een beetje een hekel aan mijn supersteile haar, dus ok ik geef me wel over aan die haarlak maar ik wil natuurlijk niet iedere dag mn haar moeten wassen om vervolgens weer opnieuw die producten erin te doen. Hoe doen mensen dit? :stuck_out_tongue:

4 likes

Als ik m’n haar heb gedaan, zit t voor 5/6 dagen nog steeds goed. Ik borstel in de ochtend soms de bovenkant uit omdat dat dan rommelig gaat zitten door het slapen. Soms een kleinnn beetje olie of iets om weer wat shine erin te krijgen na een paar dagen. Ik heb niet de airwrap maar de sharkstyle.
Maar ik heb denk ik niet hetzelfde soort haar! En dat maakt wel uit. Ik zou het dus morgen gewoon afwachten

2 likes

Heeft iemand een aanrader voor shampoo voor gekleurd/geblondeerd haar die niet al te duur is? Het hoeft geen wonderen te verrichten maar gewoon eentje die niet kut is?

Ik gebruik die bond repair van loreal die hier werd getipt en bevalt me wel

1 like

Als ik mijn haar style doe ik het 's nachts vast in de meest losse knot mogelijk met een soort Invisibobble, dan hoef ik het in de ochtend meestal alleen even los te schudden en zit het nog praktisch hetzelfde. Een zijden of satijnen sjaaltje of bonnet helpt goed voor extra bescherming, maar daar ben ik zelf te lui voor. Een zijden/satijnen kussensloop helpt overigens ook wat, omdat het voor minder frictie dan andere materialen zorgt.

Ik denk dat dit de beste manieren zijn om je haarstijl te beschermen, maar als je in de ochtend toch niet tevreden bent zou ik je haar vochtig maken en er snel weer overheen gaan met de Airwrap, zonder extra product toe te voegen. Tenzij je haar heel erg droog is zit het product als het goed is nog prima in je haar, door het nat te maken en te drogen “activeer” je het weer. Ik zou wel proberen zo lang mogelijk tussen de airwrapbeurten door te rekken, het blijft een hete tool.

4 likes

Heb een uitdunschaar gekocht omdat ik mn haar de laatste tijd niet zo top vond zitten en ik dacht dat dat kwam door iets te veel volume aan de onderkant. Maar doooodeng om te doen en ik schrik ook steeds hoeveel haar eruit komt van een zon knip :joy: zit nu ook de hele tijd te kijken of ik niet toch kaal ben. Het ziet er wel goed uit voor mn gevoel.

Mijn (volume) extensions zijn er uit en ik kan wel janken :cry: Het is onwaarschijnlijk dat mijn haar nog dunnen er geworden. Het verschil is gewoon zó groot.
Mijn haar is nu ook een beetje ‘te lang’ om bij deze dikte (zijnde dun) mooi te zijn. Gelukkig kan ik vrijdag bij de kapper terecht. Deze keer probeer ik eens een andere kapper (zelfde salon) want misschien heeft zij een andere kijk op wat je met (mijn) dunne haar het best kan doen. Ik denk dat er best een stuk af moet, maar ik vind kortere kapsels mij snel een jonge look geven.
:pleading_face:
Heeft iemand dun-haar-kapsel tips? Ik heb uiteraard gegoogled maar dan zie ik alleen maar plaatjes van mensen die in mijn ogen dik haar hebben.

Ik maak er slag in met een krultang en gebruik een droogshampoo voor volume, da’s het enige wat mijn dunne haar wat dikker laat lijken.

2 likes

Slag met stijltang.

Mag ik vragen wat voor extensions je gebruikt? Ik ben juist aan het kijken of ik extensions kan plaatsen want ik ben echt een beetje klaar met mijn dunne haar… :frowning:

2 likes

Niet wat ik wil horen maar wellicht wel wat ik moest horen!!
Jammer, denk dat het me zo goed zou staan

2 likes