Haar/ kapsel topic #2

Mijn jaarlijkse haaruitvalperiode is ook weer begonnen, komt meestal eind van de zomer/begin herfst. Ik schrik er altijd weer van maar inmiddels weet ik dus dat ik dat eigenlijk elk jaar in meer of mindere mate heb. Heb er wel vaker over gepost en er zijn altijd veel mensen die het herkennen, dus ik zou me geen zorgen maken. Maar irritant is het wel. Ik blijf maar haren van mezelf afplukken, vooral na het douchen zit het overal. :roll_eyes:

5 likes

Heeft iemand tips voor hoe je er aan kan wennen om je haar los te dragen? Ik vind het zo oncomfortabel en draag het dus altijd vast, maar ik vind los leuker staan eigenlijk.
Ook als ik het half-los doe, doe ik het vaak na 1 of 2 uur alweer vast. Is het gewoon een kwestie van doen en doorzetten?

En dan is er nog de vraag hoe je haar de hele dag goed blijft zitten, want het wordt dan vaak ook wel pluizig na een paar uur.

3 likes

Ja dit moet je gewoon doen, zodat je eraan went. Gewoon geen elastiekjes meenemen haha. En ik heb een klein haarborsteltje in mn tas zodat ik na de lunch even snel kan borstelen. Dan zit t meestal wel weer goed.

1 like

Heeft er iemand ervaring met extensions in lang dun haar? Blijft je eigen haar goed gezond?

Ik heb vrij impulsief een kappersafspraak voor morgen gemaakt. Wil graag iets van lowlights oid.
Maar ik moet het wel echt wassen vanavond want het is 1 bos touw met vette roots.
Is dat nou echt niet wenselijk of maakt het niet uit als je het vlak van tevoren wast?

Als je nu wast en morgen naar de kapper gaat kan het wel hoor. Het is vooral ter bescherming van je hoofdhuid is wat ik begrepen heb maar lowlights worden toch niet vanaf de wortel ingezet? Lijkt mij dat een nacht (en evt ochtend) er tussen genoeg is

2 likes

Weet iemand of er echt verschil zit tussen heat protectors? Heb even gekeken op internet maar kan niet echt een goed antwoord vinden. En iemand nog tips voor eentje die lekker ruikt? Ik had er nu 1 van Redken maar vond ik niet zo lekker ruiken

1 like

Ja, maar je verliest altijd wel wat haren met eruit halen. Althans, dat is mijn ervaring. Niet veel hoor, maar helemaal schade vrij kan volgens mij haast niet?

3 likes

Nee precies, dat had ik ook niet verwacht. Zolang dat maar weer aan groeit :blush:

1 like

@Cam zijn dat niet je haren die je normaal ook zou verliezen, maar nu vast zitten. Zoiets heb ik gehoort

3 likes

Thanks, dacht dat het te maken zou hebben met of de verf dan niet pakt oid.
Heb het gisteren gewoon gewassen

1 like

Ben ik weer over haaruitval maar voor mijn gevoel blijft het nu wel erg lang aanhouden. Twee weken terug bloed geprikt maar geen tekorten. Maar het maakt me doodongelukkig. Ik heb vandaag mijn haren gewassen en voor mijn gevoel heb ik erg veel haar in het putje. Als ik het haar van mijn dochter was zit er niets in het putje. Wat vinden jullie? Heb even de foto verborgen.

Haar

2 likes

Dit heb ik ook hoor! Geen zorgen.

4 likes

Maar was je je haar eens per week en heb je het de rest van de week vast? Is dit bij elke dag wassen?

Als ik in een periode met meer haarverlies mijn haar een keer per week was en het die week veel vast heb gedragen is dit wel vergelijkbaar

Volgens mij is hier weinig over te zeggen omdat de hoeveelheid haaruitval bij iedereen anders is. Ik verlies standaard het dubbele onder de douche en een paar uur na het douchen nog meer (borstel niet ivm pluis). Ik was mijn haar om de 2 dagen en heb het bijna altijd los. Wat ik van de huisarts heb begrepen is dat het vooral belangrijk is of er nog nieuwe/babyhaartjes te zien zijn en je geen kale plekken ziet.

4 likes

Ik weet niet hoe lang jouw haar is, maar ik haal dit standaard elke dag alleen al uit mijn borstel denk ik. :joy: Ziet er niet heel zorgelijk uit?

10 likes

Met lang haar is dit redelijk normaal wel hoor!

1 like

Hier nog eentje die dit herkend.

2 likes

@iedereen dankjewel voor jullie reacties. Misschien dan toch overdreven van mij. Maar mijn haar is de laatste jaren steeds dunner geworden. Ik heb vanalles al geprobeerd, bamboe kussenhoezen, geen strakke haarstijlen meer maar alleen clips, goede shampoo, geen stylingtools, enz. Heb aan mijn bevalling een trage schildklier en coeliakie overgehouden en sindsdien is mijn haar een treurig bosje. Maar misschien ben ik er gewoon teveel op gefocust omdat ik vroeger zoveel haar had.
Edit: ik was mijn haar twee keer per week en dan altijd wel deze hoeveelheid en dan met kammen ook nog wel wat. Oja en mijn haar is halflang.

1 like

Ik heb sinds mijn zwangerschap (5 jaar geleden al) ook veel meer haaruitval en een veel dunnere bos haar. Niet zorgelijk dun of kale plekken, maar ik heb na het wassen (was het 1-2 keer per week) dubbel, zo niet 3x zoveel haar in het putje.
Meerdere malen bloedgeprikt, niets aan de hand. Ik vrees dat dit ‘gewoon’ mijn nieuwe lichaam is na mijn zwangerschap. Ik heb al een paar keer gedacht met die rozemarijnolie aan de slag te gaan maar geen zin in zo’n vette kop. Ik overweeg nu om een recept voor dat middeltje wat hier weleens voorbij komt te vragen, minoxidil.

2 likes