Haar/ kapsel topic #2

Een goede textuurspray kan ook helpen!
Wat een goede is, is wel een speurtocht helaas. Ik heb er na jaren een waar ik tevreden over ben, van Nook.
Maar mijn is naast dun ook idioot glad en iedere textuurspray is zo verdwenen. Zoutspray doet ook niets, maar dat zou je ook nog kunnen proberen.
En dan zijn kappersmerken in mijn ervaring wel echt veel beter dan spullen van de drogist.

1 like

Zag net op TikTok dat k18 bij Etos geen echtheidsgarantie heeft…

Oh ik lees nu dit.
Heb je nog besteld?

https://www.instagram.com/p/C-U7U1ZtvjP/?igsh=MXR6ejN5Njg2b2JwdA==

2 likes

En @Clarity ja ik had het nog gekocht in de winkel! Gelukkig wel de bon dus ga 'm maar terugbrengen. Stom dit.

2 likes

Wat raar, zou je niet verwachten van etos.

Help! Ik word er gek van. Wegens angststoornis durf ik mijn haar niet te verven bij de kapper ivm lang zitten. Nu op aanrader van de kapper mijn haren zelf gaan verven met kappersverf van goldwell.

Ik verf het in 5NA van goldwell topchic.

Maar na ± 5 x wassen is het donkerbruin eruit en houd ik een oranje gloed over. Zo lelijk! :clown_face:

Toen de bus op was met een geïrriteerd hoofd een 3.0 garnier pak haarverf gekocht… maar ook daar het zelfde probleem…

Wat moet ik hier nu mee?

1 like

Kan het zijn dat je haar veel roodpigment heeft? Ik laat mijn haar ook bruin(er) verven en de kapper moet altijd goed opletten dat het niet heel snel rood uitslaat. En bij de kapper kan ze makkelijker mengen met een tegen-kleur zodat het de juiste kleur blijft. (Al vervaagt het altijd een beetje met een rode gloed als ik het te lang niet kleur.)
Kan de kapper niet een kleur voor je mengen die je dan zelf aanbrengt?

1 like

Mmh geen idee ben van mezelf donkerbruin zwart… dus weet niet of dat nog wat uitmaakt. Verf mijn haar echt voor die grijze leuke plukken :fu:t4: niet dat het werkt. Want ook niet tegen op te verven.

Diezelfde kapper benaderen voor tips? Ik weet dat als je bijv. de webshop Haibu benadert via de chat en een foto van je haar stuurt zij bijna onmiddellijk een bericht terugsturen met tips en aanbevolen producten om het te fixen. Ik heb er al iets te vaak gebruik van moeten maken😅

1 like

Ja dezelfde kapper benaderen is normaal een idee idd. Maar ben dus niet zo tevreden over hun hahah.

Ik heb ontzettend last van heel veel haaruitval nu het warmer weer is. Is dit voor jullie herkenbaar? Ik had het vorige zomer ook. Met name ‘s ochtends, na het wassen, zit m’n borstel gelijk vol haar

2 likes

ik heb 2x per jaar (meestal juni en november) een fase waarin mijn haar meer uitvalt, duurt dan een paar weken. volgens mij is dat wel normaal hoor

7 likes

Ja! Het is me niet eerder opgevallen, maar ik hoop maar dat het iets tijdelijks is, want als het zo doorgaat heb ik tegen de kerst geen haar meer op m’n hoofd. :sob:

1 like

De eeuwige twijfel om te blijven blonderen of terug te gaan naar mijn eigen kleur is weer eens toegeslagen…

I looove blond en kan me niet meer anders voorstellen eigenlijk, maar de uitgroei en het mooi houden van de tint blijft een issue… nu twijfel ik om een soort blend te laten doen naar mijn eigen kleur en dan uit te laten groeien, maar iemand een idee waar ik naar kan vragen bij de kapper? Wil niet met echte uitgroei lopen maar meer een soort balayage idee

1 like

ik denk eigenlijk precies wat je hier typt? balayage van je eigen (uitgroei)kleur naar blond

2 likes

Ik ben donkerblond van mezelf en had altijd heel licht haar door blonde highlights. We hebben toen ik het wilde laten uitgroeien eerst highlights icm lowlights gegaan die meer bij mijn eigen kleur lagen, tweede keer nog meer lowlights en nu groeit het vrij “natuurlijk” uit.

2 likes

Ja denk dat ik het idd ook maar gewoon zo moet uitleggen aan de kapper. Alleen dacht ik dat een balayage ook weer blonderen was, maar lees nu iets over een reverse balayage waarbij ze juist donkerder verven

@Borduurwerkje
Lowlights heb ik idd ook een keer geprobeerd maar vond dat ik dat een beetje een gekke gemengde kleur kreeg :sweat_smile:
Denk dat ik voor de omgekeerde balayage moet gaan, dan blijft het in de lengte wel nog wat lichter maar zit ik hopelijk niet meer zo met de uitgroei

Thanks voor de reacties! :blush:

1 like

Je kunt ook vragen je haar terug te laten kleuren naar je eigen kleur, heb ik een paar jaar geleden laten doen (van heel donkerbruin uit een drogisterijpakje naar middelblond) en dat is toen echt heel mooi geworden, eerst geblondeerd en daarna teruggekleurd naar mijn eigen haarkleur in verschillende kleurtonen zodat het ook direct heel natuurlijk leek, beste beslissing ooit! Je bent een halve dag kwijt maar was het helemaal waard!

1 like

Mijn jaarlijkse haaruitvalperiode is ook weer begonnen, komt meestal eind van de zomer/begin herfst. Ik schrik er altijd weer van maar inmiddels weet ik dus dat ik dat eigenlijk elk jaar in meer of mindere mate heb. Heb er wel vaker over gepost en er zijn altijd veel mensen die het herkennen, dus ik zou me geen zorgen maken. Maar irritant is het wel. Ik blijf maar haren van mezelf afplukken, vooral na het douchen zit het overal. :roll_eyes:

5 likes

Heeft iemand tips voor hoe je er aan kan wennen om je haar los te dragen? Ik vind het zo oncomfortabel en draag het dus altijd vast, maar ik vind los leuker staan eigenlijk.
Ook als ik het half-los doe, doe ik het vaak na 1 of 2 uur alweer vast. Is het gewoon een kwestie van doen en doorzetten?

En dan is er nog de vraag hoe je haar de hele dag goed blijft zitten, want het wordt dan vaak ook wel pluizig na een paar uur.

3 likes