Met lang haar is dit redelijk normaal wel hoor!
Hier nog eentje die dit herkend.
@iedereen dankjewel voor jullie reacties. Misschien dan toch overdreven van mij. Maar mijn haar is de laatste jaren steeds dunner geworden. Ik heb vanalles al geprobeerd, bamboe kussenhoezen, geen strakke haarstijlen meer maar alleen clips, goede shampoo, geen stylingtools, enz. Heb aan mijn bevalling een trage schildklier en coeliakie overgehouden en sindsdien is mijn haar een treurig bosje. Maar misschien ben ik er gewoon teveel op gefocust omdat ik vroeger zoveel haar had.
Edit: ik was mijn haar twee keer per week en dan altijd wel deze hoeveelheid en dan met kammen ook nog wel wat. Oja en mijn haar is halflang.
Ik heb sinds mijn zwangerschap (5 jaar geleden al) ook veel meer haaruitval en een veel dunnere bos haar. Niet zorgelijk dun of kale plekken, maar ik heb na het wassen (was het 1-2 keer per week) dubbel, zo niet 3x zoveel haar in het putje.
Meerdere malen bloedgeprikt, niets aan de hand. Ik vrees dat dit ‘gewoon’ mijn nieuwe lichaam is na mijn zwangerschap. Ik heb al een paar keer gedacht met die rozemarijnolie aan de slag te gaan maar geen zin in zo’n vette kop. Ik overweeg nu om een recept voor dat middeltje wat hier weleens voorbij komt te vragen, minoxidil.
Ik verlies ook zeker dit met halflang haar + 2x per week wassen! Je schijnt 100 haren per dag te verliezen toch?
Wel heel vervelend dat je er zo’n last van hebt is ook vaak zo onduidelijk waardoor het nou precies komt
Dat is voor mij minder dan normaal lol (en ik heb best een volle bos!), ik heb nu post-covid haarverlies en dat is zonder te dollen vier keer zoveel bij elke wasbeurt. Hangt echt veel af van je haar, hoe lang het leefcyclus ervan is, hoeveel, dik en lang het is. Je kunt beter checken hoe het er op je hoofd uitziet dan in je doucheputje!
Op wat heb je bloed laten prikken?
Ook ferritine, schildklier en hormonen?
Ja die allemaal en ook de vitamines. Misschien is het maar gewoon accepteren wat het is! En misschien leg ik het nog eens bij mijn MLD arts neer want heb ook nog andere klachten. Dankjewel voor alle reacties!
Ik ben helemaal lost in de zoektocht naar fijne producten. Ik heb dun, redelijk steil haar. De punten zijn droog (want al jaren highlights) en de bovenkant wordt wat sneller vet als ik de verkeerde producten gebruik.
Heb al meerdere shampoos en maskers geprobeerd (van Kruidvat en kapperswinkel). Nu wil ik echt iets dat werkt haha.
Wie weet een fijne conditioner/masker en shampoo voor dun haar? Het ziet er nu gewoon zo droog uit. Zodra ik er olie in doe (bijv bio oil, heb er ook een van KMS) lijkt het minder pluizig maar wordt het zo slierterig. Is die wow dreamcoat ofzo de moeite waard voor dun haar? Of maakt dat het ook vet? Ik zag op TikTok bij Jessie Ibink dat dat voor haar heel goed werkte. Zij heeft ook dun(ner) haar.
Ik heb exact jouw haartype. De dreamcoat doet weinig voor mijn haar. Het maakt het stijl, glad en minder pluizig, maar ook slap.
Ik gebruik nu de shampoo en conditioneer van deze lijn: Matrix Food For Soft Shampoo 300ml
Zie alleen dat ie overal slecht leverbaar is
Ik wissel hem af met de volume injection van Redken. Maar die maakt mijn haar wat droger. Dus soms gebruik ik de shampoo van Matrix en de conditioner van Redken, en vice versa.
Voor een beetje meer volume gebruik ik een beetje salt spray van IVY. Die maakt mijn haar niet vet.
https://www.ivyhaircare.nl/producten/ivy-salt?variant=1674&_gl=1fi96xg_up*MQ…&gclid=EAIaIQobChMI3PzIwciViAMVnTgGAB0HXCBnEAAYASAAEgINC_D_BwE&gbraid=0AAAAACluJvDXnQkSOSi9oq2ggfs-a39uW
Sowieso vind ik IVY een fijn merk, repair masker is ook top.
Na een tijd van meer haaruitval groeit mn haar terug iets beter maar daardoor heb ik met m’n donkerbruine haar ook weer zó snel zo’n onverzorgde grijze uitgroei can’t win
Ben letterlijk aan het aftellen tot m’n volgende kappersafspraak maar die is pas over 3,5 week
First world problems maar word er zo onzeker over
Dit werkt echt heel goed, is er ook in donkerdere kleuren. Na het wassen is het er wel uit en ik vind het niet goedkoop, maar als je je haar meerdere dagen niet wast (combi met droogshampoo werkt ook) is het wel handig. Als je je handen door je haar haalt heb je bruine handen dus écht topspul vind ik het niet, maar ik heb liever dat dan grijze uitgroei. En af en toe 1+1 dus dan is het nog te doen. En het dekt zo’n grijze landingsbaan écht!
Ja food for soft is amazing. Heb m net ook weer besteld
Hmm wel een goeie
Ga ik eens uitproberen, zeker op momenten wzarop ik me graag representatief of zelfzeker wil voelen lijkt me dit iets, want standaard lijkt ‘t me te veel een gedoe
Gaat’t ook af op je kussens bijvoorbeeld? Gezien het wel afgaat op je handen? Heb namelijk witte kussenslopen dus wel iets waar ik dan rekening mee zou houden
Dankjewel voor je tips! Ik ga eens kijken naar de spray en shampoo. Word je haar niet (snel) vet van de food for soft shampoo? Welke conditioner of masker gebruik jij?
Ik gebruik de shampoo en conditioner van food for soft. Het maakt mijn haar niet vet. Ik gebruik het repair masker van IVY. Is een licht masker maar wel voedend.
Via de website is het ook altijd 3 producten halen, 2 betalen.
Ik gebruik trouwens ook 1 keer per 1,5/2 weken een detox shampoo. Ik heb deze
Ik gebruik het in week 4 als de uitgroei op gaat vallen, om het verven net weer een weekje uit te stellen. Dan weer 3 weken zonder tot week 4 weer aanbreekt haha. Ik heb ook wit beddengoed en het geeft niet af, maar ik gebruik het ook niet royaal (echt alleen op de scheiding en wat aan mijn haargrens richting mijn gezicht). Maar mocht het toch een keer afgeven, dan was je het er ook wel weer uit want met zeep is het zo van je handen of hoofd af dus dan lukt dat op stof ook wel.
Ik heb ook jouw haartype denk ik (glad, fijn, stijl met highlights) en gebruik al +10 jaar Kerastase. En als ik op vakantie ofzo wat anders gebruik ben ik meteen niet blij.
Qua shampoo Kerastase Volumifique (groene fles, googlen voor goedkoopste optie) of Resistance (ook groen, nieuwere versie volgens mij) en dan qua masker Kerastase Resistance en ook qua heat protection Kerastase Resistance.
Heb je het masker van food for soft ook al eens geprobeerd? Ik wil het gaan proberen, maar twijfel om die mee te bestellen en lees dat jij hem dus niet gebruikt.
Nee geen ervaring mee, maar de reviews zijn goed. Mijn kapper gebruikt IVY, en ik gebruik dat masker al best een tijd. Ben er heel tevreden over dus vandaar dat ik nooit het masker van Matrix heb gekocht. Maar als het masker van IVY op is, ga hem wellicht wel kopen.