Haar/ kapsel topic #2

Heeft iemand ooit succesvol thuis een toner gebruikt? Ik ben blond van mezelf, wordt wel steeds donkerder helaas, met nu fullhead highlights. Deze worden na verloop van tijd warmer en meer oranje/geel.
Ik heb wel paarse shampoo maar ik zou volgens het kleuren wiel meer naar blauw moeten zoeken.
Iemand een tip? Of beter gewoon naar de kapper gaan? :sweat_smile:

1 like

DOE HET NIET

4 likes

Ik heb denk ik ook ongeveer hetzelfde haartype.
Ik gebruik een clarifying shampoo van Redken; Amino Mint en de conditioner van Redken acid bonding concentrate.
Ik wissel de shampoo af met L’OrĂ©al elvive full resist lijn.

2 likes

Oké oké :rofl:

2 likes

Ik tone m’n haar vaak zelf en dat gaat prima maar dat is ook wel na vrij veel trial en error over de jaren heen, er is bij kapperszaken zo ontzettend veel keuze uit tinten toners dat dat zeker de eerste keer wel een beetje gokken is. Maar er is ook gewoon blauw shampoo dus ik zou dat eerst eens proberen!

1 like

Hmm ik ga maar om de 6 weken naar de kapper, misschien ook maar eens beginnen denken aan een weekje sneller in te beginnen plannen :cry:
Het is nog niet echt zo’n hele baan want ik ben nog niet helemaal grijs maar bij jezelf valt zoiets denk ik altijd veel harder op dan bij een ander, i guess

Wel lastig want overal (dokters, nagelsalon, kapper, etc.) moet je zolang van tevoren boeken dat als ik nu verander van 6 naar 5 weken dat oas voor over een half jaar is

Merken jullie dit ook?
Bijna overal klantenstops en lange wachttijden?

Zou eerst proberen de zilvershampoo even goed te laten intrekken! Ik deed dat soms wel 20 minuten, dan zag je echt wel verschil. Toner zou ik bij de kapper laten doen.

2 likes

Ja ik heel regelmatig, heb ook highlights. De toners van Wella Color Fresh zijn foolproof want je hoeft niks te mengen, is gewoon een flesje wat je in je haar smeert.
Ik gebruik zelf vaak die van XP100 maar die moet je dus wel mengen met ontwikkelaar eerst.

Qua zilvershampoo gebruik ik sinds kort de Blueberry van Jean Paul Myne en die werkt beter dan alles wat ik hiervoor heb gebruikt. Zo goed zelfs dat ik hem na een paar minuten inwerken al te grijs vind, en dat heb ik nog nooit gehad want ik heb ontzettend veel warmte in mijn haarkleur.

3 likes

Dit is misschien een domme vraag maar zou zilvershampoo werken op natuurlijk blond/bruin/rood haar? Ik heb een soort mix tussen die drie en zou het wel wat assiger willen.

1 like

Ik heb blond haar met highlights en zilvershampoo pakt voornamelijk op m’n highlights, op de rest zie ik het niet zo.

1 like

Thanks!

1 like

Ik gebruik(te) ook wel eens die L’OrĂ©al anti grijs spuitbus, maar ten opzichte van de andere reacties hier vind ik het echt heel vervelend spul. Het doet zeker goed zijn werking, tegelijkertijd geeft het enorm af op een kussen en is het echt heel hardnekkig. Op handen en nagels is het dirĂ©cht er af halen, anders zit het muurvast. En ook goed opletten op andere spullen, het lekte bij mij eens op de witte wastafel en die vlek krijg ik er niet meer uit.

4 likes

Ik las laatst over Maria Nila colour dingen (zie TikTok) en misschien dat dat beter werkt?

2 likes

Hebben jullie ook alweer zoveel haaruitval? Ik maakte me er eerst veel zorgen over maar het lijkt ieder jaar rond september zo te zijn. Maar zo irritant al die haren overal :sob:

5 likes

Jup, rond deze tijd van het jaar ben ik er altijd van overtuigd dat ik kaal word. Niet normaal hoeveel er vanaf komt :sob:

5 likes

Ja
 Veel uitval en heb ook al het idee dat m’n haarbos dunner voelt. Ik heb het pas sinds een paar jaar maar inmiddels is het echt duidelijk een rond dezelfde periode terugkerend symptoom.

1 like

Heeft iemand hier tips?
Mijn vriend heeft een zeer droge hoofdhuid waardoor schilfertjes ontstaan. Het is geen roos, maar puur een zeer droge hoofdhuid wat jeukt en waardoor hij vaak schilfertje op z’n schouders heeft. Veel shampoo’s zijn speciaal gemaakt voor roos en drogen enorm uit, dat heeft hij niet nodig. Ik heb gezocht naar vochtinbrengende shampoo’s en kwam een aantal tegen met bijvoorbeeld arganolie toegevoegd, dus dat gaat hij sowieso proberen. Hij staat open voor nog meer tips.

1 like

Misschien shampoo met urea. Dr. Leenarts en eucerin hebben deze. Beste shampoo | 2024 | Mijn top 7

1 like

In Aziatische landen ( ik bedoel meer vw m’n achtergrond) zijn we gewend om dan olie te smeren op de hoofdhuid voor een paar uur.

3 likes

Misschien een keertje aan de kapper vragen? Mijn vriend had dat ook en kreeg toen een speciale shampoo en de tip om eens in de zoveel tijd een scrub te gebruiken.
Maar zal afhankelijk zijn van wat er aan de hand is of dat ook voor jouw vriend werkt

1 like