Zou eerst proberen de zilvershampoo even goed te laten intrekken! Ik deed dat soms wel 20 minuten, dan zag je echt wel verschil. Toner zou ik bij de kapper laten doen.
Ja ik heel regelmatig, heb ook highlights. De toners van Wella Color Fresh zijn foolproof want je hoeft niks te mengen, is gewoon een flesje wat je in je haar smeert.
Ik gebruik zelf vaak die van XP100 maar die moet je dus wel mengen met ontwikkelaar eerst.
Qua zilvershampoo gebruik ik sinds kort de Blueberry van Jean Paul Myne en die werkt beter dan alles wat ik hiervoor heb gebruikt. Zo goed zelfs dat ik hem na een paar minuten inwerken al te grijs vind, en dat heb ik nog nooit gehad want ik heb ontzettend veel warmte in mijn haarkleur.
Dit is misschien een domme vraag maar zou zilvershampoo werken op natuurlijk blond/bruin/rood haar? Ik heb een soort mix tussen die drie en zou het wel wat assiger willen.
Ik heb blond haar met highlights en zilvershampoo pakt voornamelijk op m’n highlights, op de rest zie ik het niet zo.
Thanks!
Ik gebruik(te) ook wel eens die L’Oréal anti grijs spuitbus, maar ten opzichte van de andere reacties hier vind ik het echt heel vervelend spul. Het doet zeker goed zijn werking, tegelijkertijd geeft het enorm af op een kussen en is het echt heel hardnekkig. Op handen en nagels is het dirécht er af halen, anders zit het muurvast. En ook goed opletten op andere spullen, het lekte bij mij eens op de witte wastafel en die vlek krijg ik er niet meer uit.
Ik las laatst over Maria Nila colour dingen (zie TikTok) en misschien dat dat beter werkt?
Jup, rond deze tijd van het jaar ben ik er altijd van overtuigd dat ik kaal word. Niet normaal hoeveel er vanaf komt
Ja… Veel uitval en heb ook al het idee dat m’n haarbos dunner voelt. Ik heb het pas sinds een paar jaar maar inmiddels is het echt duidelijk een rond dezelfde periode terugkerend symptoom.
Heeft iemand hier tips?
Mijn vriend heeft een zeer droge hoofdhuid waardoor schilfertjes ontstaan. Het is geen roos, maar puur een zeer droge hoofdhuid wat jeukt en waardoor hij vaak schilfertje op z’n schouders heeft. Veel shampoo’s zijn speciaal gemaakt voor roos en drogen enorm uit, dat heeft hij niet nodig. Ik heb gezocht naar vochtinbrengende shampoo’s en kwam een aantal tegen met bijvoorbeeld arganolie toegevoegd, dus dat gaat hij sowieso proberen. Hij staat open voor nog meer tips.
Misschien shampoo met urea. Dr. Leenarts en eucerin hebben deze. Beste shampoo | 2024 | Mijn top 7
In Aziatische landen ( ik bedoel meer vw m’n achtergrond) zijn we gewend om dan olie te smeren op de hoofdhuid voor een paar uur.
Misschien een keertje aan de kapper vragen? Mijn vriend had dat ook en kreeg toen een speciale shampoo en de tip om eens in de zoveel tijd een scrub te gebruiken.
Maar zal afhankelijk zijn van wat er aan de hand is of dat ook voor jouw vriend werkt
Wat is een fijne conditioner bar die echt goed voedt? Ik vind een shampoo bar heel fijn werken maar als ik een conditioner bar gebruik wordt m’n haar heel stroef en droog.
Ik heb dit ook en gebruik super goedkope Kruidvat Mild shampoo en dat droogt het niet verder uit! Verder kan het ook eczeem zijn en dat fix je vooral van binnenuit.
Ik heb het idee dat je toch echt wel echte krullen of in ieder geval de potentie tot echte krullen hebt, heb je al eens een tijdje de Curly Girl methode gevolgd? Dus niet alleen qua stylen maar de hele routine?
Wat @PrincessPeach zegt inderdaad. Bij mij heeft denk ik vooral het diffusen een heel groot verschil gemaakt, naast producten gebruiken voor krullend of golvend haar.
Mijn haren zijn zo healthy geworden door de bonding producten van L’Oréal in combinatie met olie voor het wassen, dat m’n waves en krullen niet meer blijven zitten. Ook al gebruik ik texturizing spray en haarlak, na een paar uur is het gewoon weer zoals voorheen
Op facebook zijn verschillende groepen voor de CG methode, ik zou daar zeker eens hulp vragen!
Ik zou zelf shampoo van Mediceuticals aanbevelen - misschien goed om even te kijken waar zijn klachten het beste mee matchen. Kun je online bij Haarspullen enzo bestellen. Ik heb er ook een conditioner van die je hoofdhuid voedt, zoiets zou je ook aan kunnen denken. Er zijn ook kappers in het land die een apparaatje hebben, de producten kennen, en evt aanbevelingen kunnen doen.