Haar/ kapsel topic #2

Wat is een fijne conditioner bar die echt goed voedt? Ik vind een shampoo bar heel fijn werken maar als ik een conditioner bar gebruik wordt m’n haar heel stroef en droog.

Ik heb dit ook en gebruik super goedkope Kruidvat Mild shampoo en dat droogt het niet verder uit! Verder kan het ook eczeem zijn en dat fix je vooral van binnenuit.

1 like

Ik heb het idee dat je toch echt wel echte krullen of in ieder geval de potentie tot echte krullen hebt, heb je al eens een tijdje de Curly Girl methode gevolgd? Dus niet alleen qua stylen maar de hele routine?

1 like

Wat @PrincessPeach zegt inderdaad. Bij mij heeft denk ik vooral het diffusen een heel groot verschil gemaakt, naast producten gebruiken voor krullend of golvend haar.

4 likes

Mijn haren zijn zo healthy geworden door de bonding producten van L’Oréal in combinatie met olie voor het wassen, dat m’n waves en krullen niet meer blijven zitten. Ook al gebruik ik texturizing spray en haarlak, na een paar uur is het gewoon weer zoals voorheen

Op facebook zijn verschillende groepen voor de CG methode, ik zou daar zeker eens hulp vragen!

2 likes

Ik zou zelf shampoo van Mediceuticals aanbevelen - misschien goed om even te kijken waar zijn klachten het beste mee matchen. Kun je online bij Haarspullen enzo bestellen. Ik heb er ook een conditioner van die je hoofdhuid voedt, zoiets zou je ook aan kunnen denken. Er zijn ook kappers in het land die een apparaatje hebben, de producten kennen, en evt aanbevelingen kunnen doen.

Ik word echt gek van de haaruitval, maar ook van hoe droog m’n haar is. Vorige jaar september heb ik m’n haar in een lange bob (tot m’n schouders) laten knippen nadat het echt heel droog en dood was geworden, door het blonderen dacht ik. Maar omdat ik toch wel heel graag een keer echt mooi lang haar wilde, heb ik extra m’n best gedaan om het gezond te houden.

Ik heb Olaplex nummer 3 gebruikt (op de juiste manier), een goede conditioner, af en toe een maskertje, nauwelijks hitte gebruikt, niet meer geblondeerd, Olaplex olie gebruikt en elke 4 maanden naar de kapper geweest om de puntjes te knippen. Dat ging een tijd lang heel goed en m’n haar zat chill als ik het los had en het was zowel zacht als vol.

Nu is het eind van de zomer en m’n haar is praktisch in dezelfde staat als vorig jaar zonder dat ik het heb geblondeerd?! Wtf moet ik hiermee? Het voelt dunner door die haaruitval, er zitten weer heel de tijd klitten in en als ik die eruit kam komt er nog meer haar uit.

Iemand nog een tip? :sob:

Ik heb nu heel veel postpartum haaruitval maar ik merk wel dat ik heel veel nieuw haar krijg en het voelt ook lekker met deze combi:

• virtue density booster
  • oribe hair alchemy fortifying serum

Allebei niet goedkoop maar zeker dat serum doe je super lang mee.

2 likes

Ik weet niet welke producten je gebruikt, misschien zijn die te zwaar of teveel? Gebruik je siliconen? Dat maakt het haar ook gladder.

Ik heb een beetje zelfde haartype. Ik zweer bij een leave in met proteine. En dan foam erin scrunchen. (Of gel, dat heeft nog iets meer hold).

Het haar moet echt zeiknat zijn (tip van mijn kapper) voor de styling met scrunchen, dus niet teveel deppen met een handdoek voor het stylen. Leave in gaat in het zeiknatte haar en vervolgens de foam erin scrunchen. Dat doe je dan even totdat je het meeste water eruit hebt gescruncht.

Vervolgens kun je dat diffusen totdat het 80% droog is. Daarna aan de lucht laten drogen.

Of helemaal aan de lucht laten drogen.

Qua borstelen, ik borstel het voordat ik het ga wassen of nat maak. Maar soms ben ik ook lui en ga ik voor een jaren 70 slag met pluis.

4 likes

Zijn wel goede producten, mijn moeder gebruikte deze toen ze chemotherapie kreeg en ikzelf ook toen ik een tijdlang een hardnekkig wondje had op m’n hoofdhuid

2 likes

Oké, ik zou ooit mijn haar wel een keer bruin willen verven. Ik ben zelf as-blond/donkerblond met highlights en denk dat t misschien wel mooi zou kunnen zijn. Maar hoe kom ik erachter of dit mij staat, behalve door het gewoon te proberen? Ik ben een lentetype schijnt.

Bij apps zoals FaceApp oid kun je een foto uploaden en je haarkleur aanpassen.

1 like

Ja zoals hierboven wordt gezegd, even kijken met een app. Ik denk dat mushroom brown wel mooi is bij een lentetype

1 like

Ik zou geen laagjes doen: je onderste laag haar is nu al best wel dun en hoe meer laagjes je knipt hoe dunner het daar wordt! Wanneer ben je voor het laatst naar de kapper geweest? Want misschien moet je de dunnere plukken aan de onderkant er gewoon afknippen en ziet het er dan ook weer voller uit! Als het bij mij te sprieterig word doe ik dat ook en dan oogt het heel anders weer

En je hebt zeker wel krullen hoor! Er is hier ook een krullentopic, staan ook veel tips in

1 like

Kan iemand me argumenten geven waarom ik de dyson airwrap niet zou moeten kopen?
Sta op het punt een soort van impulsaankoop te doen maar m’n gezond verstand zegt dat ik spijt ga krijgen

Ik kreeg er echt ontzettend pluis haar, ik was 2x zo lang bezig vergeleken met andere tools, ik vond het geluid irritant. Bij mijn vriendinnen kan ik ook precies zien wie hem gebruikt want na een uurtje zie je een ingezakt kapsel. Het ligt denk ik echt aan wat voor type haar je hebt.

3 likes

Bij mij zakte het heel snel uit.

2 likes

Hangt van je type haar en welke producten je gebruikt.
Ik kan niet zonder m’n airwrap. Ik gebruik overigens de föhn, de ronde fohnborstel en de rechte föhnstuk het meest. De kruller gebruik ik alleen voor feestjes. Mijn haar is van nature droog, krullend, pluizig en wat stug. Door te föhnen/ polijsten met de airwrap zit het dagen goed. Ik gebruik de Dyson nu al 4 jaar.

3 likes

Ze vraagt om argumenten om het niet te kopen :rofl: Ik snap dat het goedbedoeld is hoor maar hier moest ik even om lachen

10 likes