Misschien echt een domme vraag. Maar mijn dochters haar is zo droog door de zwemlessen.
Nu heb ik K18 voor mezelf gekocht en vroeg me af of ik dat ook bij haar kan gebruiken. Zag laatst op tiktok ook dat ze afraden om “zware” shampoos en maskers te gebruiken op haar wat niet beschadigd is. Dus nu twijfel ik, trouwens ook of ik mijn shampoo nog wel bij haar moet gebruiken (redken).
Gebruik je al iets van een conditioner of leave in bij haar? Ik zou denk ik eerst iets ‘lichters’ gebruiken, niet alleen omdat ze daar wellicht al genoeg aan heeft, maar ook omdat k18 takkeduur is en het eigenlijk gewoon zonde is om het te gebruiken op haar dat het niet perse nodig heeft.
Ik zou voor de zwemles een goed verzorgende leave-in in haar haar doen en na het wassen achteraf ook weer. K18 lijkt me vooralsnog niet nodig, ik zou eerst wat anders proberen.
Ja heb wel was maskers geprobeerd maar lijkt niet echt te werken. Heb ook al zo een gliss kur spray maar dat doet ook niets. Heb ook die olaplex leave in creme gekocht want vond dat wel fijn spul. Misschien dat hij haar proberen.
Anders een tip voor een anders masker? Had zo een oranje pot van l’oreal elvive maar vond die niet zo.
Je zou een haarolie kunnen proberen ipv een leave-in, want voor mijn gevoel was je dat er zo af in het water. En nog een tip: het haar onder de douche alvast nat maken, dan trekt het chloor er minder in. Wat haarmaskers betreft vind ik banana hair food van Fructis een aanrader: heel voedend, maar niet zwaar.
Een olie heb ik nog niet geprobeerd, dat is wel een goede! En anders dat masker eens een kans geven.
Wauw je hebt echt prachtig haar en een hele mooie kleur!
Het bananen masker van garnier doet voor het haar van mijn dochter veel. Net terug van vakantie en alleen maar gezwommen en het was net touw. Net gewassen en het is weer heerlijk zacht.
Welke kleurmaskers gebruik je? Ik had eerder precies dezelfde kleur als jij nu hebt alleen dat van mij wordt ook steeds lichter en ik mis zo m’n felle rode kleur.
Kan jij of iemand anders meer uitleg geven over die colour refresh van Maria Nila? Kan dat op je eigen haarkleur of is het bedoelt voor geverfd haar? En hoelang blijft het zitten? Iemand dan ervaring met de cacoa kleur? Heeft deze veel rood pigment?
Ik heb een tijd de cellophanes van sebastian gebruikt en vond dat erg fijn en was benieuwd of dit ongeveer vergelijkbaar is!
De warmere, natuurlijke kleuren kunnen prima op natuurlijk haar. Ik heb een tijdje cacao red gebruikt (de gewone cacao is minder warm), en daarmee ging ik van neutraal lichtbruin naar ongeveer de kleur van @Pantalones. Dat bleef een wasbeurt of 3 goed zichtbaar en was zo goed als weg na nog eens 4/5 keer wassen.
De “fantasiekleuren” pakken enkel mooi op gebleekt haar, maar bij mij is er een kapper aan te pas moeten komen om me te verlossen van het blauw dat ik over een wit gebleekte pluk gegooid had Dat werd na 2 keer wassen al schmutzig groen en vervaagde niet meer verder.
(Tot zover mijn essay!)
Mocht iemand nog andere kleurmaskers zoeken; ik heb goede ervaringen met de kleurmaskers van Revlon.
Ik mix ze met conditioner want ze zijn echt flink sterk.
Sinds een tijdje is mijn haar na 4 druppels regen echt meteen een pluizenbol. Het werd altijd al snel vet van regen maar daar kun je de volgende dag nog wel met droogshampoo tegenaan. Maar ik word echt gek van elke keer op dag 1 of 2 na het wassen heel even in de regen fietsen en als het opdroogt een soort heksenkapsel. Kun je hier iets aan doen? Ook geen zin om in de herfst elke dag mijn haar te wassen… ik heb slag maar geen krullen, maar gebruik wel sinds kort semi curly girl methode op advies van mijn kapper. Moet je er gewoon weer wat in smeren als het zo pluist?
Edit: oeps, is dit topic ook voor haar beuty??
Wat ik doe is met m’n fohnborstel erdoor op dag 2 en op dag 3 pas droogshampoo met evt fohnborstel. Zo rek ik het tot volgende wasbeurt. Je hoeft uiteraard niet je haar helemaal netjes te föhnen, maar snel met de borstel er doorheen.
Ik föhn mijn haar nooit maar kan dit eens proberen!
Misschien kan je dan de dreamcoat van Color Wow proberen. Ze hebben ook een kleine probeerverpakking. Maar je moet je haar dus wel föhnen om het te activeren.
Ja dit wilde ik ook aanraden! Werkt voor mij echt top.
Gebruik je die elke wasbeurt of om de 3/4 wasbeurten zoals in de omschrijving van de douglas staat?
Ik borstel het dan een beetje uit zodat het niet meer zo slierterig is, maak het dan weer nat met water (en dan je haar tussen je natte handen gladstrijken), en doe er dan een beetje leave in conditioner in. Vaak is het ergste dan weer opgelost!
Idk wat het is maar ik heb het gevoel alsof mijn haar steeds dunner en minder aan het worden is.
Ik heb nooit dik haar gehad, maar heb het gevoel alsof wat ik nu heb echt wel een stuk minder is dan bv 2 jaar geleden…