Kan het morgenochtend mooi testen
Mischien even tijdelijk? Weet natuurlijk de context niet, of je hier bijv. al maanden last van hebt, maar nu is het wel beetje de tijd van het jaar om iets meer haar te verliezen. Tenminste, ik heb altijd extra haarverlies aan het begin van de herfst, maar dat is meestal wel tijdelijk.
Ik heb de laatste tijd echt stro haar. Als ik t net heb gewassen en conditioner heb gedaan en leave in én olie is t echt zijdezacht, maar de volgende dag is t helemaal droog en kut. Echt irritant.
Een klein beetje olie in de punten voor het slapen gaan heeft bij mij veel verschil gemaakt!
Geen idee of dit voor jou relevant is, maar bij mij gebeurt dit wanneer mijn haar te verzadigd is met product en helpt een keertje wassen met clarifying shampoo (of nouja, gewoon shampoo zonder voedende bestanddelen, ik gebruik dan antiroosshampoo zonder siliconen haha) erg goed! Ik heb superdroog en pluizig haar waardoor ik 9 van de 10 keer juist crĂšmes en olies nodig heb, maar af en toe is het juist het tegenovergestelde.
Reageer even hier @Vaiana over de Philips stijlborstel.
Bevalt! Gisteren haar gewassen en aan lucht gedroogd en vanochtend de borstel erdoorheen, gewoon zoals je je haar zou borstelen maar dan iets rustiger, geen plukjes maken, ik had wel eerst alleen de bovenkant vastgeklemd en de onderkant eerst gestijld omdat ik veel haar heb. En het werkt fijn en snel. Binnen 5 minuten (getimed) had ik alles stijl en ik heb lang haar tot midden op mijn rug. Werkt beter dan mijn lidl borstel want die heeft van die bolle tanden en philips heeft pin-achtige tanden net als een haarborstel, kamt veel beter door. Verwacht geen steampod resultaat want dat is nog wel een stapje verder maar ja daar doe ik dus geen 5 minuten over en dit is nu prima voor gewone dagen dat ik alleen kinderen naar school breng en boodschappen doe etc. Ik ben er blij mee iig! Had een tymo brush besteld maar die veroorzaakte kortsluiting en daarna was de borstel stuk, deze voelt betrouwbaarder aan iig.
Heeft iemand toevallig tips voor meer volume bij de haaraanzet? Het lukt me met de airwrap wel om een slag/volume in de lengte te creëren, maar aan de bovenkant ligt het dan alsnog altijd zo plat op mn hoofd, echt zoiets (maar naar mijn idee dan nog platter).
En als ik een hoge staart of knot in doe dan zit het zodra ik het doe wel leuk, maar al snel gaat het zo in het elastiek hangen bovenop. Dus ik begin met zoiets (dus volume in het haar dat naar de knot toe gaat):
Maar het zakt dan al heel snel uit naar zoiets (kon dit ook even alleen bij een man vinden):
Op zân kop föhnen, zeezoutspray, volumepoeder heb ik al geprobeerd. Iemand nog tips?
Wat een goede voorbeelden erbij haha! Zou lichtjes touperen helpen?
Wat bij mij het beste werkt is droogshampoo, even laten intrekken en dan met een borstel eroverheen âinwrijvenâ. Heb dit ooit op Instagram gezien maar kan de video zo niet meer vinden. Het is een soort touperen maar dan minder knopen met wel de volume
Edit om toe te voegen: dit helpt ook met het uitzakken van je knot omdat het je haar extra structuur meegeeft.
Gebruik je klemmetjes/schuifjes/speltjes bij je knot? Zou ook kunnen helpen
Oh ik heb dit ook altijd met een knot gehad, mân haar is zwaar en trekt die knot naar beneden waardoor mn haar helemaal strak getrokken wordt. Het enige wat hier helpt is meerdere, goed strakke elastieken gebruiken. Ik maak eerst een staart met 1 of 2 elastieken en die moet echt nergens meer heen kunnen. Dan kan ik die bovenste laag een beetje losser trekken zodat er volume ontstaat.
Of misschien is het gewoon hoe je haar is en zul je dat soort volume nooit kunnen creëeren.
Je zou nog een goede textuurspray kunnen proberen, dat maakt bij mij nog wel enig verschil.
Ik gebruik de Cementina spray van Nook, enige die echt wat doet (maar wel duur).
Misschien meer voor bij een paardenstaart die uiteakt, maar het proberen waard:
Eerst een half-up maken met dus enkel de âbovenkantâ van je haar, en daarrond pas met een tweede elastiek je volledige haar in een staart/knot doen. Dan heb ik het gevoel dat het minder naar beneden getrokken wordt door het gewicht van het geheel
Wat voor mij werkt is op de voorste plukken een volume mousse gebruiken en dan na de airwrap rollers erin. Verder doe ik soms wel eens texture spray.
Voor t slapen maak ik altijd een soort poof (noem je dat zo?) met de voorste plukken en dat zet ik vast met een klemmetje. De volgende ochtend heb ik dan echt meer volume.
Ik heb eindelijk de grote fohnborstel (extra accessoire) voor mijn Dyson airwrap binnen. Het was deze week opeens weer op voorraad. En mijn haar zit echt geweldig en ik was zo snel klaar met een mooie blowdry.
Ik heb hem ook binnen gekregen en hij is zo fijn!
Ik heb mân haar weer eens laten millimeteren en het is opnieuw zoân fysieke bevrijding om niets op mân hoofd te hebben.
Ik heb sinds mân bevalling een half jaar geleden zoooooooooooveel haaruitval gehad. Ik heb het van best lang naar op schouderlengte moeten laten knippen omdat het er heel sneu uitzag. Zijn er nog shampooâs die het er een beetje voller uit kan laten zien of andere producten? Ik vind het gevoel van droogshampoo de hel.
Herkenbaar helaas, de fase van nieuw groeiende haartjes was helaas bij mij ook niet zo flatteus, maar zoân 1,5 jaar na de geboorte was het allemaal wel weer redelijk normaal als voor de zwangerschap. Haarolie en massage van je hoofdhuid kan helpen en sommige mensen hier hebben ook vitamines geslikt om haargroei te stimuleren (maar dan groeit al je haar dus meer en heftiger, dus moet je wel willen)