Haar/ kapsel topic #2

Ja er komen echt plukjes uit dan, ik schrik er ook iedere keer weer van

2 likes

ja dat heb ik ook, zo’n cluster van 15 haren ofzo :sob:

1 like

Hoe wassen mensen hun haar met een euromunt aan shampoo? Serieus ik moet mn hele hand volgieten om t een beetje te kunnen verdelen over mn hoofdhuid. Ook als ik het eerst laat opschuimen in mn hand. Vind dit altijd echt een mysterie.

11 likes

Ik wil vandaag even een anti klit spray kopen bij Kruidvat of Etos. Heeft iemand een aanrader die lekker ruikt?

Ik gebruik al sinds mijn tienerjaren deze van gliss kur. Doet zijn werk meer dan prima. En 1+1 gratis bij Kruidvat zie ik

5 likes

Ik was mijn haar altijd 2 x achter elkaar. Dus eerste keer beetje shampoo en dat inwerken en uitspoelen en dan direct nog een keer. De 2e keer merk ik meteen dat de shampoo veel beter schuimt en ook veel beter verdeelt door mijn haar heen.

9 likes

Je dient je haar echt 2 keer te wassen. De 2e keer schuimt het dan heel goed. Beide keren is een euromuntje vaak al genoeg.

Ja, de tweede keer heb ik weinig nodig maar de eerste keer red ik het echt niet met een euromunt

3 likes

Het maakt toch ook uit hoe lang en dik je haar is. Ik zou het ook niet redden met zo’n klein beetje shampoo.

3 likes

Ik heb daar ook niet genoeg aan hoor! De tweede keer wel, zelfs wel aan de helft.
Ik heb heel fijn haar en daar is nat geen doorkomen aan, juist omdat het zo fijn is en dicht op elkaar staat. Mijn man heeft heel dik haar met relatief veel ruimte ertussen, dus dan kun je de shampoo ook veel makkelijker verdelen.

Ik heb sinds een paar weken continu vet haar aan de achterkant van mijn hoofd. Heb het al meerdere malen heeel uitgebreid gewassen maar het blijft vettig. Iemand een tip?

1 like

Misschien heb je last van build up van producten? Je kan daarvoor een clarifying shampoo gebruiken. Dat helpt misschien!

1 like

Fohn je je haar? Ik had dat ook een tijdje, vanalles geprobeerd met andere shampoo egc, maar toen bleek dat dat net het ene stuk was wat ik niet goed droogde met de föhn en aan de lucht liet opdrogen.

3 likes

Was je je borstels wel eens en verschoon je je kussensloop regelmatig?

4 likes

Ik heb het soms ook als buildup van producten. Af en toe wassen met babyshampoo helpt hier, en verder goed letten op goed uitspoelen van shampoo.

Ja doe ik beide heel trouw, net als föhnen! Misschien toch maar zo’n clarifying shampoo proberen, thanks voor de tips!

Was je ook al twee keer? En dan vooral op je hoofdhuid.

3 likes

Voor degenen met een airwrap; wat gebruiken jullie om je haar uit te kammen nadat je het gekruld hebt? Ik doe dat nu steeds met m’n tangle teezer maar vermoed dat ik mooier resultaat kan krijgen met een ander soort borstel of kam?

Kam met brede tanden.

3 likes

Ja ook!

1 like