Haar/ kapsel topic #2

Oh dit klinkt zo herkenbaar! Ik heb ook fijn haar en kom er soms niet doorheen tijdens het wassen.

3 likes

Ik heb dit ook heel vaak gehad. Ik kwam erachter dat het bij mij niet van build up van producten is, maar ik dit krijg van bepaalde shampoos die niet goed schuimen bij mij (zelfs van clarifying shampoos?) Ik had het van de week nog van een shampoo van Kerastase, waar ik een klein testertje van had. Ik voelde het al tijdens het wassen, spoelde het meerdere keren uit maar helaas zo’n vettig achterhoofd daarna. Die avond met een goedkope shampoo (bijv. Etos of AH eigen merk, iedere dag shampoo oid) gewassen (schuimde toen ook veel) en vettige gedeelte was daarna weg? Misschien is het ook zoiets bij jou? Of gebruik je die shampoo al heel lang en voorheen nooit gehad?

2 likes

Ik heb dat inderdaad ook, maar dan met de shampoo/conditioner van L’Oreal Elvive Bond Repair waar iedereen zo enthousiast over is. Niet direct na 1 keer gebruiken, maar wel na meerdere wasmomenten. En ook met de Mane 'n Tail die jaren geleden een hit was.

1x per week was ik met een clarifying shampoo, en dan de volgende wasbeurt met een bond repair shampoo. Ik probeer goed m’n haar in verschillende delen op te delen en dan direct op de hoofdhuid in te masseren. Nu kan ik 3 tot 4 dagen zonder te wassen, vroeger moest ik echt om de dag wassen. En droogshampoo doen voor het vet wordt

2 likes

Heb hier een keer food for soft voorbij zien komen en heb het nu besteld onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet.
Nu is mijn droge pluizende haar eindelijk weer helemaal lekker zacht :smile:
Kan niet meer terugvinden wie hier zo enthousiast over was, maar thank you van mij en mijn zachte haar :heart::heart::heart:

1 like

Ik!!! Geniet ervan!

2 likes

Voor degenen met als haartype fijn, dun, droog en kaarsrecht haar, I need you!

De laatste tijd is mijn haar echt erg droog en merk ik dat het daardoor nog sneller als voorheen afbreekt. Daarnaast heb ik een heel erg stressvolle periode achter de rug waardoor het voor mijn gevoel ook wat dunner is geworden.:pensive: Ik ben met (eigen gemaakt) rozemarijn water in de weer en dat helpt ietsje want ik zie al nieuwe plukjes links en rechts. En ik gebruik het serum van hairwonder. Alleen het is zó droog… Ć©n het klit ook nog eens super snel. Dus na het wassen van mijn haar moet ik het wel nat kammen bijvoorbeeld anders droogt het droog en klittend op.

Ik gebruik nu Olaplex shampoo + conditioner en dat maakt het wel redelijk zacht maar gevoed? Niet echt en doordat mijn haar dun is wordt het ook weer sneller vet.

Hebben jullie tips? Ik lees overal dat droog haar ook nog sneller afbreekt dus als ik dat tij wat kan keren zou ik heel erg blij zijn. :pleading_face:

Hoop dat iemand tips heeft 🩷

2 likes

Misschien Olaplex nummer 3 ook erbij gebruiken? Of heb je die al geprobeerd?

3 likes

Olaplex nr 3 of een bond repair treatment? Bijv. van Redken?
Of als je dat een te lange routine onder de douche vind, het bond repair product van Living Proof, dat is een leave in.

2 likes

Ik zou eerlijk gezegd even stoppen met Olaplex: Why Olaplex Made My Hair Dry? My Hair's WORSE!!. Ik lees vaker van mensen die exclusief Olaplex gebruiken dat hun haar er droger van wordt, het is ook bedoeld voor beschadigd haar en niet per se voor droog haar.
Gebruik een goede shampoo, conditioner en een haarmasker voor droog haar en kijk vanuit daar verder. Ik heb zelf een heel ander haartype dus kan je niet echt productadvies geven, maar veel mensen zijn bijvoorbeeld enthousiast over het bananenmasker van Garnier (banana hair food).

2 likes

@Monstera Hier sluit ik me bij aan. En ik gebruik altijd graag wat haarolie (van Gisou, maar zijn vast ook andere goede opties) als ik mijn haar net gewassen heb. Bij mij maakt dat wel verschil.

4 likes

Ook opletten dat je je haar niet in een strakke staart of knot draagt. Ik heb op aanraden van mijn kapper mijn haar een half jaar vooral met haarclips vastgezet en daardoor is er minder afgebroken en veel nieuwe haargroei bijgekomen.

2 likes

Heb deze al eerder getipt maar dit serum na het wassen maakt mijn haar lekker zacht zonder het zwaar te maken. Ik heb ook maar een klein drupje nodig.

Oribe serum

1 like

Ik doe elke ochtend een spraytje dry oil in mn haar (bijv nuxe) en dat doet echt wonderen

1 like

Zijn hier mensen die de batiste droogshampoo voor donker haar gebruiken? Hoe??? Ik heb het vanochtend gebruikt maar mijn vingers zien eruit alsof ik vanochtend in de modder heb zitten wroeten, en als je in de buurt van je voorhoofd sprayt zie je eruit alsof je net uit de mijnen komt

1 like

Heb dit ooit een keer gebruikt en elke keer dat ik met mn handen door mn haar ging had ik inderdaad bruine vingers. Nooit meer aangeraakt dat spul :joy:

2 likes

Ik heb deze heel lang gebruikt, maar kreeg er zoveel jeuk van (en dan dus krabben en vingers alsof ik de hele dag in de tuin heb gewerkt). Heb dan toch liever vet haar

2 likes

Bedankt voor alle uitgebreide reacties en tips, super! šŸ«¶šŸ»Ik ga er even goed induiken en vooral nu inderdaad op zoek naar een shampoo en olie voor droog haar en niet zozeer voor beschadigd haar. Misschien zit het ā€˜m inderdaad in dit geval in de Olaplex 🄹 dankjulliewel! :purple_heart:

1 like

Ik denk dat je te veel op dezelfde plek sprayt als het zo donker is of te dichtbij? Dat bij je voorhoofd herken ik ook niet. Die (beetje) bruine vingers wel, maar dat was je er zo weer af. Je moet alleen niet door de dag heen met je handen door je want dan worden ze wel weer (iets) bruin. Maar het kan ook niet-niet afgeven natuurlijk, aangezien het geen verf is. Blondines hebben dit vast ook, maar omdat dat witte spray is zie je het gewoon niet. Brunettes hebben dus gewoon pech…

1 like

Uhh ik herken dit totaal niet. Spray er niet teveel op?

1 like