Ik doe het 2 x per week uitgebreid: wassen, verzorging, föhnen en met krulborstel in model, punten en “pony” met airwrap krullers. Hele mikmak erin zoals dreamcoat en serum in de punten. Dan blijft bijna alles wel 3-4 dagen goed zitten, in de ochtend borstelen. Dat na het wassen is 1 uur, maar in de ochtenden dus 1 minuut. Maar mijn pony / sidebangs zijn wel echt slap na een dag, maar ja geen enorme prioriteit om 6 u 's ochtends.
Zo’n bonnet, helpt dat beter dan bijv een satijnen kussensloop?
Ik weet nooit goed wat ik snachts met m’n haar moet doen, om m’n kapsel niet te verpesten. Nog nooit aan zo’n bonnet gedacht eigenlijk.
nou niet voor je haarkwaliteit misschien maar los haar breekt sneller en een vlecht ofzo vind ik irritant omdat het dan gaat golven. ik draai het altijd zegmaar (rol het een soort van op zonder elastiek of iets) en dan maak doe ik die bonnet er gelijk overheen. ik heb lagen en beetje slag van mezelf en dan zit het gelijk goed in de ochtend eigenlijk
Moet toegeven, ik dacht eerst… een sok, m’n vriend ziet me aankomen. Maar ga het zeker proberen haha!
Heb het nu pas geprobeerd! Ik ben een aantal dagen beroerd geweest dus toen geen zin om van alles extra te doen.
Ik moet zeggen dat ik wel verschil zie en voel, maar een ander zal dit waarschijnlijk nog niet zien omdat ik zelf heeeel dun haar heb. En ik heb maar heel weinig gebruikt vanwege mijn dunne haar, ik was bang dat het anders te veel werd. Voor de volgende keer zou ik zelf iets meer gebruiken.
Ik ben ondertussen ook naar de kapper geweest voor de punten dus misschien lijkt het maar zo en is dit vanwege de kapper. Op youtube en insta zie je echt mooi haar maar die mensen hebben veel dikker haar dus dat kan ik bij mezelf niet vergelijken. Verder heb ik het voor nu alleen gefohnd dus misschien zie je wel meer als je de stijltang oid gebruikt. Het voelt iig goed en er staat ook bij dat je het de 1e keer de eerste 4 tot 6 wasbeurten moet gebruiken. Ben benieuwd of er nog verschil is hoe meer ik het gebruik.
M’n haar is zo droog dus ik wil het (een nachtje) voeden met kokosolie. Maar kan ik dit beter inbrengen op nat haar of droog haar, of maakt dat niet uit?
Ik weet niet of je het vaker met kokosolie gedaan hebt, maar bij heel veel mensen wordt het haar er nog droger van (en het is echt een pain in the ass om uit te wassen). Ik heb zelf goeie ervaringen met amandelolie en jojobaolie.
Oh joh, las er juist goede verhalen over en dacht ik heb dit toch al in huis. M’n haar is wel echt extreem droog en wordt vrijwel niet vet
Ik zou het geen hele nacht laten intrekken, is nergens voor nodig, alleen vervelend voor je kussensloop en je nek (want je kunt olie altijd beter op vochtig haar aanbrengen)! Paar uurtjes is voldoende. Ik vind olie het fijnst werken over conditioner ofzo heen.
Ik zou het ook afraden, heb vroeger echt m’n haar vernaggeld met kokosolie. Zo veel oliën die fijner zijn voor je haar.
En olie moet je eigenlijk gebruiken om hydratatie te sealen. Dus in vochtig haar doen of door je (leave-in) conditioner beter te laten inwerken. Je gaat zo beter resultaat krijgen.
Ik heb een vraag en een aanbod
Ik heb nu eindelijk weer wat langer haar en wilde weer gaan beginnen met voornamelijk krullen en slag. Na een aantal reviews te hebben gelezen ben ik voor de Remington Ci95 Krultang gegaan maar ik merk dat dit niet helemaal is wat ik wilde. Ik mis toch zo’n klem en geeft het niet effect voor mijn Uber steile haar.
Nu ben ik toch op zoek naar DE tip die mij leidt naar een föhn/krulborstel die niet al te duur is ( liever niet over de 80 euro) en geschikt voor fijn heeel steil haar. Ik heb al in de zoekgeschiedenis gekeken hier maar kreeg niet een heel duidelijk antwoord voor mijzelf.
Om deze reden verkoop ik dus ook de Remington Pearl Wand krultang dus ook voor 10 euro exclusief verzendkosten of ophalen in het Noorden van het land ( dan DM mij alsjeblieft).
Grappig hoe dat voor iedereen anders is, ik heb die krultang ook en werkt voor mijn steile haar perfect terwijl een fohnborstel het voor mij minder doet (als in krullen/slag maken, werkt verder wel fijn voor volume). Ik heb zo’n paarse van Babyliss.
Ik heb de laatste weken/maanden het gevoel dat ik veel meer haar verlies. Omdat ik zo gek werd van het haar overal ga ik nu soms even aan mijn bureau zitten en haal dan mijn vingers door mijn haar om dan de haren die los zitten eruit te halen . Doordat ik vrij kort haar heb gaat dit makkelijk. Denken jullie dat dit slecht is? Ik trek er helemaal niet aan trouwens, ik haal mijn vingers er zachtjes door. Productaanraders tegen haarverlies ook welkom!
Ik neem deze vitaminen/mineralen geregeld voor een paar maanden:
https://www.omnivit.be/nl/product/omnivit-hair-pro-nutri-repair/
Ik denk dat ze werken, maar het is iets wat je pas na een aantal weken merkt natuurlijk.
Ik heb net zelf (met trillende handjes) mijn curtain bangs geknipt en ik voel me hélemaal hot. Elke keer zeg ik tegen mezelf dat ik het niet meer zelf moet knippen, maar gewoon naar de kapper moet gaan, maar ik heb geen spijt.
Update: heb mijn haar gebleekt! Daarvoor een week lang Brad Mondo (die reageert op fails) filmpjes gebinged Wilde echt niet meer maar had al die spullen al gekocht. Uiteindelijk ben ik er nu na een week wel aan gewend. Wilde nog iets meer ‘shadow root’ maken maar dat is nog niet gelukt. Pony ga ik nog eens bleken.
Het fotografeert trouwens wel echt beter dan het er echt uitziet De rest van het haar minder rood geverfd (wilde meer money pieces/bayalage maar omdat het boven al zo licht was ging dat niet echt dus het is echt een beetje vreemd hoor haha). Maar binnenkort mag dat ook weer want het was een spoeling (3%) en dat houdt niet zo lang.
Heeft iemand tips voor olie voor een haaroliemasker en/of de punten voor in de nacht? Ik kon iets terugvinden van @Nysmn maar niet welke olie dat is