Haar/ kapsel topic #2

Ik vind het zoooo jammer dat we die pantene niet in NL kunnen krijgen. Waar haal jij die?

1 like

Ik bestel het altijd bij Notino!

3 likes

Ik vind het echt verfrissend om dit te horen!!

1 like

Ik heb via de zoekfunctie geprobeert mijn antwoord te vinden, maar nog niet gevonden. Zouden jullie een fohnborstel aanraden om je haren gewoon droog te krijgen? Dus niet om krullen te maken oid? Ik fohn nu sinds kort de haren van mn dochters droog na het douchen omdat ik het idee heb dat slapen mer natte haren niet goed is voor ze. Maar dat fohnen duurt eeuwig en hoop dat een fohnborstel sneller is. Weet hier iemand dit?

Ik vind een Dyson föhn wel sneller drogen, maar een gewone föhnborstel zou ik eigenlijk niet snel gebruiken. Die beschadigen en drogen je haar veel meer uit.

3 likes

Ik vind dat niet sneller werken, het droogt je haar niet perse goed

4 likes

Ik sluit me aan bij @Pax, het gaat zeker niet sneller, eerder langzamer. In mijn ervaring is de blaaskracht minder en moet je echt werken met het oppervlak van de borstel. Waardoor je al het haar in banen moet aflopen wil je het goed droog krijgen. Anders blijf je met stukken nat haar zitten. (Op basis van mijn ervaring met een Babyliss föhnborstel)

3 likes

Dank jullie wel! Dan is dat niet de oplossing die ik zelf bedacht had, duidelijk!

2 likes

Wat hierboven al gezegd werd idd, het gaat net langzamer
Ik gebruik zelf eerst een gewone haardroger om te eindigen met fohnborstel op bijna droog haar om het wat meer in model te krijgen, omdat het anders een eeuwigheid duurt

2 likes

Misschien een andere föhn kopen? Daar vind ik wel veel verschil tussen zitten

7 likes

Waarom denk je dat slapen met natte haren niet goed voor ze zou zijn?

1 like

Nou ja, het is ook niet echt goed voor je haar en hoofdhuid.

4 likes

O, dat wist ik niet. Omdat het dan gaat broeien of zo? Ik ga zelf alsnog niet met nat haar slapen, maar meer omdat het dan ‘s ochtends beter zit.

Fohnen is ook slecht voor je haar, dus lekker met nat haar slapen als je dat wil

Ja sneller breken, maar vooral schimmels e.d. op je hoofdhuid.

3 likes

Nee als je het gewoon goed doet is föhnen niet slecht voor je haar. Met nat haar slapen wel want dat kan je haar een klein beetje afbreken.

Nee geen niet schadelijke föhn, maar gewoon je haar droogfohnen op zo’n 15 cm van je hoofdhuid en dan niet op de heetste stand kan echt geen kwaad. Is gewoon lucht die je door je haar blaast.

1 like

Dus waarom ga je dat niet weer gewoon doen. As je haar er dan goed en gezond uitziet is het goed toch. Net als dat het voor sommige mensen wel werkt om iedere dag hun haar te wassen. Prima toch.

6 likes

Omdat bij dochter 1 haar haar eigenlijk de volgende dag al vettig is bij de hoofdhuid en bij de ander het idee dat het s’ ochtends nog nat is en het gaat broeien. Zij heeft ook een periode enorm veel roos achtige schilfers gehad. Dus daarom begonnen met fohnen en nu is bij beide het een stuk beter (maar ben ik te ongeduldig)

1 like

Ik heb een tijdje terug een föhn van ghd gekocht en dat is echt een mega verschil met m’n carmen föhn van 30 euro die ik eerst had!

1 like