Haar/ kapsel topic #2

Klopt ook hoor! Veel haartypes hebben er baat bij, maar als je veel siliconen gebruikt in bijv je conditioner of haarolie oid dan krijg je dat er zonder sls moeilijk uitgewassen. Mijn haar (stijl en fijn) gaat er sowieso slecht op maar dat verschilt echt per persoon.

1 like

Ik heb ook fijn en stijl haar, heb jij toevallig de holy grail!?

1 like

Dat is voor mij precies de reden dat ik weer terug ben bij Andrelon (specifiek perfecte krul, want de rest doet niets voor mijn haar). Het is vloeken in de kerk, maar met een fohnborstel zit het hiermee beter dan met welke andere shampoo dan ook.

3 likes

Ik gebruik het liefst matrix food for soft of uit de drogist elvive dream lenghts.

4 likes

Ik ben ook terug naar een gewone shampoo gegaan. De pantene volume & body shampoo. 2x wassen. Deze shampoo haalt al het vet en stylingproducten uit m’n haar. Dan L’OrĂ©al bond repair masker en conditioner. Ik heb veel gehad aan de video’s van Abbey Yung

4 likes

Ik gebruik dankzij de tip van @Nude ook food for soft en mijn haar zit sindsdien echt top ( en t ruikt lekker).

3 likes

Ik vind het zoooo jammer dat we die pantene niet in NL kunnen krijgen. Waar haal jij die?

1 like

Ik bestel het altijd bij Notino!

3 likes

Ik vind het echt verfrissend om dit te horen!!

1 like

Ik heb via de zoekfunctie geprobeert mijn antwoord te vinden, maar nog niet gevonden. Zouden jullie een fohnborstel aanraden om je haren gewoon droog te krijgen? Dus niet om krullen te maken oid? Ik fohn nu sinds kort de haren van mn dochters droog na het douchen omdat ik het idee heb dat slapen mer natte haren niet goed is voor ze. Maar dat fohnen duurt eeuwig en hoop dat een fohnborstel sneller is. Weet hier iemand dit?

Ik vind een Dyson föhn wel sneller drogen, maar een gewone föhnborstel zou ik eigenlijk niet snel gebruiken. Die beschadigen en drogen je haar veel meer uit.

3 likes

Ik vind dat niet sneller werken, het droogt je haar niet perse goed

4 likes

Ik sluit me aan bij @Pax, het gaat zeker niet sneller, eerder langzamer. In mijn ervaring is de blaaskracht minder en moet je echt werken met het oppervlak van de borstel. Waardoor je al het haar in banen moet aflopen wil je het goed droog krijgen. Anders blijf je met stukken nat haar zitten. (Op basis van mijn ervaring met een Babyliss föhnborstel)

3 likes

Dank jullie wel! Dan is dat niet de oplossing die ik zelf bedacht had, duidelijk!

2 likes

Wat hierboven al gezegd werd idd, het gaat net langzamer
Ik gebruik zelf eerst een gewone haardroger om te eindigen met fohnborstel op bijna droog haar om het wat meer in model te krijgen, omdat het anders een eeuwigheid duurt

2 likes

Misschien een andere föhn kopen? Daar vind ik wel veel verschil tussen zitten

7 likes

Waarom denk je dat slapen met natte haren niet goed voor ze zou zijn?

1 like

Nou ja, het is ook niet echt goed voor je haar en hoofdhuid.

4 likes

O, dat wist ik niet. Omdat het dan gaat broeien of zo? Ik ga zelf alsnog niet met nat haar slapen, maar meer omdat het dan ‘s ochtends beter zit.

Fohnen is ook slecht voor je haar, dus lekker met nat haar slapen als je dat wil