Haar/ kapsel topic #2

Ja sneller breken, maar vooral schimmels e.d. op je hoofdhuid.

3 likes

Nee als je het gewoon goed doet is föhnen niet slecht voor je haar. Met nat haar slapen wel want dat kan je haar een klein beetje afbreken.

Nee geen niet schadelijke föhn, maar gewoon je haar droogfohnen op zo’n 15 cm van je hoofdhuid en dan niet op de heetste stand kan echt geen kwaad. Is gewoon lucht die je door je haar blaast.

1 like

Dus waarom ga je dat niet weer gewoon doen. As je haar er dan goed en gezond uitziet is het goed toch. Net als dat het voor sommige mensen wel werkt om iedere dag hun haar te wassen. Prima toch.

6 likes

Omdat bij dochter 1 haar haar eigenlijk de volgende dag al vettig is bij de hoofdhuid en bij de ander het idee dat het s’ ochtends nog nat is en het gaat broeien. Zij heeft ook een periode enorm veel roos achtige schilfers gehad. Dus daarom begonnen met fohnen en nu is bij beide het een stuk beter (maar ben ik te ongeduldig)

1 like

Ik heb een tijdje terug een föhn van ghd gekocht en dat is echt een mega verschil met m’n carmen föhn van 30 euro die ik eerst had!

1 like

Volgens mij is dat een mythe, dat het gaat schimmelen. Misschien als je t nat in een slick back doet en het daardoor niet kan drogen, maar als je gewoon met los haar gaat slapen dan droogt het gewoon.

1 like

Bij kruidvat, maar ik ben van België

1 like

Niet schimmelen zoals brood natuurlijk, maar groei van gist is geen mythe. Niet iedereen heeft daar last van, maar drogen is wel beter als je daar gevoelig voor bent.

Maar als mensen met nat haar willen slapen hou ik ze niet tegen hoor, mot je zelf weten. Ik vind het alleen al verschrikkelijk voelen en word wakker met slecht haar.

7 likes

Ik borstel eerst de haren van mijn dochter door met een tangle teezer, daarna met de gewone föhn, daarna bij half droog haar nog een keer gewoon borstelen en dan nog een keer föhnen.

Ik kwam erachter als ik het gewoon zonder te borstelen ging föhnen dat ze dan van die dikke natte slierten kreeg die niet snel droogden, door het tussendoor nog een keer extra te borstelen spreid je de haren weer wat meer waardoor het sneller droogt.

( hoop dat dit een beetje logisch is uitgelegd :sweat_smile:)

3 likes

Fijne tip, ga ik zeker proberen!

1 like

Ja ik begin ook steeds meer daar naar te neigen. Maar ik hoop dan steeds als ik product X koop, dat dat de oplossing biedt

:money_with_wings::money_with_wings:

Ik kwam dit in de folder tegen en moest aan jouw reactie denken. Is dit degene die je bedoelt?

1 like

Nee, helaas! Die in Amerika is doorzichtig en schijnt je haar echt geweldig schoon te maken (volgens Abbey Yung). Deze in europa is creamy en dus niet de goede versie echt kak. Maar wel heel lief dat je het stuurt đŸ«¶đŸŒ

1 like

Oh wat stom dat het dan dezelfde naam heeft maar een ander product is :unamused: Jammer, ik had gehoopt je blij te maken :pensive:

1 like

Ik kan die op Notino ook niet vinden, welke is het dan precies?

2 likes

Ik kon ‘m daar ook niet vinden. Dit is de ‘juiste’ versie in ieder geval:

@Virago Toch heel lief!!!

2 likes

Die doorzichtige hebben we in Italië ook. Het was toen we naar school gingen de lievelingsshampoo van mijn zusje (misschien nog steeds haha), maar imo echt niets anders dan de meeste shampoos met sulfaten/zonder siliconen, hoor! Zou zeker niet rouwig zijn omdat je hem niet kunt vinden.

4 likes

Op naar Italië.

Iemand die tips heeft voor mijn haar?

Ik heb dik krullend haar, mijn haarkleur is donkerblond maar de bovenkant is van de zon vaak wat lichter blond. Probleem is dat ik best veel grijze haren heb en het erg snel groeit.
Ik heb een tijd zelf geverft, dit was bijna niet te doen omdat mijn haar heel dik en veel is. Nu laat ik elke 10 weken highlights zetten maar na 4 weken ziet het er eigenlijk al niet meer uit. En omdat ik veel haar heb is het ook duur.
Iemand die dit probleem ook heeft? Ik heb het in corona laten uitgroeien maar mijn haar is vooral bij de slapen erg grijs dus dit vond ik echt vreselijk.

1 like