Haar/ kapsel topic #2

heb je last van je hoofdhuid? jeuk enzo. kan een allergie zijn maar je kan bijvoorbeeld ook een vitaminetekort hebben

2 likes

Jeuk niet wel gevoelig alsof mijn haar in een strakke staart heeft gezeten terwijl dat niet zo was

De haargummies gaan denk ik niet zo veel effect hebben. Zeg ik vanuit eigen gebruik, maar ook las ik laatst veel over dat gummies eigenlijk niks opleveren (voor de gebruiker dan). Misschien idd even uitzoeken of je een bepaald tekort hebt, zodat je gericht kunt aanvullen. Ik herken heel erg hoe rot dit voelt. Bij mij voelt mijn haar vanaf de lente altijd ietsje sterker, deze maanden is het doffe ellende.

4 likes

Heb je veel stress gehad of Corona een tijdje terug?

In beide gevallen is dan hoofdhuid masseren een goed idee. Voor mij werkt de olie van the ordinary beter dan Mielle overigens

3 likes

Als je echt de helft van je haar kwijt bent geraakt zou ik wel een afspraak bij de huisarts maken voor bloedonderzoek. Ik denk dat je dat beter eerst kan doen, voordat je nu supplementen gaat slikken waarvan je eigenlijk niet weet of ze goed voor je zijn.
En een dermatoloog zou misschien ook nog een optie kunnen zijn. Die kunnen naar de gezondheid van je hoofdhuid kijken en ze hebben ook verstand van haaruitval.

En verder is het voor haargroei belangrijk dat je hoofdhuid schoon is, dat de haarzakjes niet verstopt raken door producten of vuil. En de doorbloeding stimuleren kan helpen voor de haargroei. En natuurlijk zorgen dat je haar gezond blijft en niet te veel beschadigt. Dus dat zijn die standaard tips van je haar niet in strakke staarten doen enzo.

7 likes

Ja, mee eens. Gewoon meteen naar de huisarts en als het kan dermatoloog gaan. Had mij een hoop geld en tijd gekost als ik dat meteen gedaan had.

3 likes

Is dit de shampoo waar je het over had? Ik zag het bij de Action staan.

1 like

Ik heb vannacht gedroomd dat ik iemands Dyson Airwrap mocht gebruiken en dat mijn haar daarna echt fantastisch zat.

Ik heb nooit de airwrap overwogen maar misschien is dit een teken?? :joy:

3 likes

Als je fijn haar hebt mag je dit als een teken zien om het niet te doen :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik ben op aanraden van een collega aan SilSolutions van Vitakruid begonnen. Ik ben inmiddels aan de 2e fles bezig. Maar mijn haar is er echt sneller door gegroeid. Dit kon ik makkelijk zien omdat ik ong tegelijkertijd highlights heb laten zetten, en kon dus aan de uitgroei zien hoe veel mijn haar is gegroeid. Qua volume etc merk ik weinig maar dus wel qua lengte. Ik raad wel de aardbei versie aan.

2 likes

Ik dacht altijd dat Vitakruid een scam was

19 likes

Dacht ik ook, en is het waarschijnlijk ook bij het merendeel van de producten. Maar dit helpt bij mij en mijn collega dus echt.

Voor zover ik weet is het dat ook.

3 likes

Ik heb dik haar 🥹 dus ik neem jouw reactie mee als 2e teken om het wél te doen :crazy_face:

7 likes

Ja hoor gewoon doen. Ik kan niet zonder mijn Dyson airwrap.

1 like

De airwrap i.d. komt volgende week uit, denk dat ik dan eindelijk zwicht

Ik heb hem hiervoor nooit echt gewild dus ik denk dat ik “ik had er een droom over” niet ga gebruiken als rechtvaardiging om €500 uit te geven :joy: maar bedankt voor de aanmoediging haha

2 likes

Ik ben op zoek naar een goede shampoo voor snel vet haar of in ieder geval hoofdhuid. Is Food for Soft hier goed voor? Ik heb dik haar, veel ook en ik heb er standaard een slag in. Ik wil mijn haar niet extra verzwaren.

1 like

ik heb lange lagen laten knippen voor meer volume, maar m’n haar lijkt voor mijn gevoel alleen maar dunner :cry: heb het helemaal met m’n shark geföhnd en vanmorgen zat het mooi met volume, maar vind het nu echt niet mooi.

4 likes

IMG_4828

Doe dit in mijn haar voor ik het was (15 min vooraf) en dan een scalp scrub. Daarna een goede reinigende shampoo (liefst ouai) en dan was ik mijn haar wel 3 of 4 keer.

4 likes