Haar/ kapsel topic #2

Wat voor tips zoek je? Volgens mij heb je voor alle mogelijke opties namelijk al beschreven waarom je het niet (meer) wil en moet je dus kiezen wat voor jou de beste optie van deze slechte keuzes is?

3 likes

Misschien dat de manier van highlights zetten nog verschil maakt voor de highlights? Ik heb inmiddels ook aardig wat grijze haren en heb snelgroeiend haar maar doe toch wel een half jaar met m’n highlights. Ik vraag ook altijd om ze zo natuurlijk mogelijk te zetten zodat je de uitgroei zo min mogelijk ziet.

2 likes

Heeft iemand ervaring met Kruidvat Science Bonded Repair als dupe van Olaplex?? Olaplex doet wonderen voor mijn haar maar ik heb VEEL haar dus het gaat er (te) snel doorheen. Werkt het vergelijkbaar?

2 likes

Ik ken het niet, evt een idee om de ingrediënten te vergelijken?

Oeh ja goed idee!!

1 like

Heeft iemand een tip voor een fijne föhn voor fijn, steil haar dat snel pluizig wordt? Het hoeft géén fohnborstel te zijn, want die heb ik al. Puur eentje om je haren droog te maken (goh) zonder dat het pluizig wordt.

Het flyaway opzetstuk voor op de dysonfohn. Wel :money_with_wings::money_with_wings::money_with_wings: maar werkt geweldig tegen springerig haar.

Jaaaa dat geloof ik, alleen ik wil gewoon een föhn van maximaal 100 euro waarvoor ik niet meteen een nier hoef te verkopen :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

2 likes

Shark heeft ook een föhn met flyaway attachment. Wel rond de 200 euro, maar die heeft ook een hoop andere opzetstukken zoals een fohnborstel, misschien kan je dat dan nog voor jezelf goed praten haha. Ken best wat mensen die er goed over te spreken zijn!

Ik heb een aantal jaren geleden een babyliss pro föhn gekocht via een online kapperswinkel, op 3 minuten zijn mijn haren droog en blijft dit goed tot ik het na 4 dagen terug was. Tegen pluizig haar zou ik eventueel een serum adviseren? Maar geen olie aangezien je fijn haar hebt en dit kan verzwaren

Weet je zeker dat je haar steil is en niet wavy? Dat maakte het voor mij namelijk pluizig! Producten voor wavy haar hielpen tegen de pluis.

1 like

Kan iemand mij helpen? Ik heb zo’n droge jeukende hoofdhuid (met schilfers), volgens mij werd er laatst iets getipt hiervoor. Een roze verpakking bij Kruidvat als ik het me goed herinner.

2 likes

Pas is de Umberto Giannini Grow Scalp Scrub hier getipt, misschien was het die?

2 likes

Ja top! Dat is hem.

Ga ik die zo even in mijn pauze halen.

1 like

Naar aanleiding van een tip op het forum Matrix food for soft shampoo & conditioner gekocht, omdat m’n haar na het wassen nog steeds wat vettig voelde, vooral aan de achterkant/onderkant van m’n haar.

Wat een heerlijke producten! M’n haar voelt zacht en Ă©cht schoon. En de geur :smiling_face_with_three_hearts:

Ik ga binnenkort mijn haar laten doneren (dus minimaal 30 cm gaat er af). Ik wil het tot een lange bob laten knippen. Ik heb het echt al zo’n 10 jaar lang en ben echt toe aan verandering maar vind het heel spannend haha!
Ik heb fijn, dun maar heel veel haar. Wat zijn goede producten om er volume in te krijgen? Doordat mijn haar nu zo lang is, is het ook heel zwaar en zakt alles uit/zit er geen volume in. Ik zou ook graag tips willen om er wat meer structuur in te kunnen krijgen gezien mijn haar van zichzelf heel glad is :blush:

Even een snelle foto van niet geborsteld haar:

9 likes

Zeezoutspray of volumepoeder! Tegen die laatste kan ik zelf niet, krijg ik enorme jeuk van maar schijnt niet bij iedereen te zijn.
Tof dat je gaat doneren!

3 likes

Ik vind dit heel fijn spul: https://www.kruidvat.nl/umberto-giannini-volume-boost-dry-texture-mist/p/5972608?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=KV-HBO-NL-SHOP-NB-HLT_-(2)&utm_content=&utm_term=&utm_id=google_ads_18137712148&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA1eO7BhATEiwAm0Ee-K_eLcpnUHHusqNHLTZHmh010iu20iZPZhkyWu54c4fpq5hoAHSo5BoCKC0QAvD_BwE

4 likes

Dry volume spray zou ik proberen bv van living proof.

6 likes

Bij mij helpt shampowder van aveda. Is bedoeld als droogshampoo maar geeft daarnaast ook volume! Alleen kapotduur :smiling_face_with_tear:

1 like