Als ik s’avonds mijn haar was, dan is de ochtend daarna mijn haar zo extreem statisch… iemand tips wat ik daar het beste tegen kan doen?
Gebruik je al serum of haarolie?
Jaa een haar olie in mijn punten wanneer het zo statisch is.
Mijn haar wordt (altijd) ontzettend snel vet, dus moet het om de dag wassen. Alles al voor geprobeerd maar heb gewoon een vette hoofdhuid helaas…
Ik heb heel fijn haar wat ook snel statisch is, vooral als ik gebreide kledingstukken aan heb. Wat bij mij werkt is inderdaad een creme of serum in de lengtes na het wassen en soms doe ik tussendoor ook nog een beetje olie. Ik was het eens in de vier dagen. In mn voorste plukken bij mn aanzet doe ik wat mousse op nat haar en dat werkt ook. Voel je daarna niks meer van maar zorgt er wel voor dat t niet aan mn gezicht plakt.
Ik heb een vraag over haren verven. Sinds januari zit ik aan isotretinoine/roaccutane kuur voor m’n acne. Normaal gezien verf ik 3-4 keer per jaar m’n haar bij een goede haarsalon, in een bruinkleur. Weet iemand of het oké is om je haar gewoon te verven als je dit medicijn gebruikt? Ik zal waarschijnlijk rest van het jaar de kuur moeten slikken, en heb nu wat uitgroei en een paar grijze haren die ik graag zou willen laten bijwerken
Ik zou dit vragen aan degene die je die kuur heeft voorgeschreven eigenlijk
Ik heb mijn haar tijdens de kuur gewoon geverfd/geblondeerd. In principe kan dat naar mijn weten gewoon. Ik had wel een droge en gevoelige hoofdhuid, droger/doder haar en meer last van haaruitval helaas, dus ik zou wel zorgen voor goede hoofdhuid- en haarverzorging.
Ik hoor dit inderdaad vaker! M’n haar wordt bijna niet meer vettig en ik vind m’n haar er ook wat droger uitzien. Aan m’n hoofdhuid merk ik nog niet zo zeer iets, maar zou dit graag voor zijn. Heb je misschien nog tips voor haar- en hoofdhuidverzorging. Volgens mij gebruik ik wel een shampoo van een goed merk. Ik zie sommige mensen het hebben over olies op de hoofdhuid of leave in conditioners, is dat iets?
Omdat ik vrij snel statisch haar heb heb ik een beetje een haat liefde verhouding met texture spray. Ik ben eigenlijk op zoek naar iets zoals de bumble dryspun. Wat dus niet zo suuuper grippy wordt maar wel een oemph geeft. Iemand die de gouden tip heeft?
Kan me bijna niet voorstellen dat het niet mag. Heftige huidbehandelingen worden vaak afgeraden omdat de huid heel droog kan zijn waardoor de huidbariere beschadigd raakt en de behandelingen heftiger uit kunnen pakken. Ook wordt de huid gevoeliger voor (zon)licht waardoor veel niet mag.
Als de hoofdhuid gewoon ‘gezond’ is, als in geen kapotte huid, geen eczeem etc. dan verwacht ik geen problemen.
Mijn haar werd idd ook veel minder vet, ik waste het ongeveer 1x per week en deed dan vooraf idd olie op mijn hoofdhuid (miele rosemary mint) en een haarmasker, vervolgens waste ik mijn haar met de bond repair shampoo en conditioner van L’Oréal. Paar posts hierboven benoemde ik het toevallig ook, super goed verzorgende producten, alleen blijft geen enkele krul/blowout hiermee in mijn haar zitten
Verder zo min mogelijk hitte gebruiken en elke dag olie in de lengtes (elvive extraordinary oil)
Thanks voor je antwoord! Ik verwacht het ook niet echt, maar omdat een bijwerking ook haarverlies kan zijn vroeg ik me opeens af of verven gewoon mag en dacht misschien zitten hier wel mensen die ervaring hebben. Over huid- en laserbehandelingen heb ik inderdaad info gekregen dat het beter is om het niet te doen
Dankjewel voor de tips! Ik ga ernaar kijken!
Het haar van m’n dochter pluist best wel erg. Dan zit het goed als ze naar school gaat maar eenmaal bij school aangekomen zit het al best wel rommelig. Iemand tips hoe je dit kunt voorkomen? Ik spray het nu vaak met een plantenspuit en dan doe ik het in een staart.
Zijn hier mensen die veel zwemmen of gezwommen hebben? Zijn daar ‘haar hacks’ voor?
Mijn haar gaat echt helemaal naar de tering. Ik zwem nu ongeveer 5 x per week. Maak mijn haar eerst nat onder de douche en draag een badmuts. Mijn haar is mega droog en super snel vet nu
ik zwom niet superveel maar ik deed wel eens olie(masker) in mn haar voor ik ging zwemmen, kokos & castor. moet je het alleen wel daarna wassen.
Ja ik zie op tiktok wel eens mensen iets in hun haar doen voor ze gaan zwemmen maar zou die muts dan blijven zitten?
Bij het zwembad in de sportschool zie ik mensen wel eens maskers of conditioner in het haar doen voordat ze de badmuts op doen.
hmm dat is wel tricky ja, misschien een haarband nog om je haar onder je badmuts zodat daar een beetje grip is?
Ik zoek een volumepoeder in spray vorm. Heb nu van die potjes, maar vind dat zo onhandig. Dacht probeer droogshampoo, maar dat werkt niet genoeg. Heeft iemand een wondermiddel?