Haar/ kapsel topic #2

Dan zit het ‘m daarin denk ik, ik heb 6%. Op advies van een kapper trouwens, dus ben lichtelijk verward nu.

Ik verf mijn haar in ongeveer mijn eigen kleur (asbruin of donkerblond, tinten in de 6/7), dus dat valt wel mee.

Ik ga me daar eens meer in verdiepen want snap nu niet meer zo goed wanneer je wat gebruikt :upside_down_face:.

Thanks voor het meedenken!

1 like

Hier staat een overzicht van wat je nodig hebt bij welk haar:

10 volume = 3%
20 volume = 6%
30 volume = 9%
40 volume = 12%

Dus afhankelijk van de hoeveelheid van het grijs haar heb je dus 6% of 9% nodig. Ik gebruik altijd 9 aangezien de kleur dan dieper in het haar dringt en het grijze beter dekt.
Op de lengtes zou ik echter geen 9% gebruiken, zeker niet als je je haar in dezelfde tint verft als je natuurlijke kleur is. Dan zou ik 3% of 6% gebruiken

3 likes

Ik gebruik zelf ook 6% icm igora verf dus dat hoeft niet per se de reden te zijn maar wordt wel minder effectief hoe ouder hij wordt na een jaar dus misschien ligt het toch daaraan. Of een keer andere professionele haarverf uitproberen?

Hoe lang laat je het erin zitten? Ik heb zelf dat m’n haar het altijd slecht pakt dus ik doe minstens 45 mins erin laten zitten.

3 likes

Volgens dit schema zou 6% dan toch goed moeten zijn… denk niet dat ik vreselijk veel grijs haar heb.

Nee klopt, maar dat gaat echt over een enkele grijze haar. Ik heb ook niet heel veel grijs haar maar bij mij pakt het met 6% ook niet genoeg.

Maar het kan inderdaad, zoals Trademark hierboven al aangeeft, ook aan het merk liggen. Ik heb Wella Koleston nooit gebruikt, maar wel best veel andere merken en merkte daar wel echt verschil in qua dekking en houdbaarheid.

Gebruik je trouwens vaak hitte op je haar? Of gebruik je een shampoo met veel sulfaten toevallig?

2 likes

Welk merk pakt bij jou wel goed? Ik heb een Shark Flexstyle die ik gebruik, maar die zet ik niet op de warmste stand.

Qua shampoo gebruik ik meestal de Kitsch rice water shampoo. Die zou wel color safe zijn.

1 like

Ik gebruik nu Revlon revlonissimo voor de lengtes en Subtil Ice voor mijn uitgroei omdat die extra koel is en mijn haar snel de neiging heeft om warm uit te slaan. Maar heb in het verleden ook Subtil Infinite, Igora Royal en Londa Extra Rich gebruikt en daar ben ik ook zeker tevreden over.

Die shampoo zou inderdaad color safe moeten zijn. Dus dat is waarschijnlijk niet de oorzaak. De hitte van de Shark ook niet lijkt me. Die heb ik zelf ook en daarmee merk ik geen verschil.

Heb je dik haar?

1 like

Helaas, dun/fijn haar :smiling_face_with_tear:. De verf van Igora heb ik ook gehad en als mijn geheugen klopt had ik daarmee hetzelfde probleem.

Ik heb net gauw even gezocht naar Subtil Ice; klopt het dat dit gewoon haarverf is en dus niet iets wat je moet toevoegen? Dat warm uitslaan herken ik ook, dus wie weet mogelijk ook interessant voor me. Is er een reden dat je dit niet in de lengtes gebruikt?

Oh nou mijn haar is ook heel dun en zielig hoor. Op dik haar wil verf ook nog wel eens minder pakken dus vandaar dat ik het vroeg.

Ja subtil ice is gewoon haarverf dus met een losse ontwikkelaar. Alleen dan dus in extra koele tinten.
Ik gebruik het niet op de lengtes omdat die wel koel worden met een normale haarverf. Als ik die met ice verf dan wordt het echt grijs. Maar dat is puur omdat mijn haar, en dan vooral in de punten, erg poreus is. Als je dat niet hebt kun je er gewoon je hele haar mee verven of het bijvoorbeeld mixen met een andere kleur om het net wat koeler te krijgen. Ligt er maar net aan wat je wil bereiken natuurlijk. Al zou ik als je je hele haar met Ice verft wel eerst beginnen met de uitgroei en dan pas de lengtes om doorslaan te voorkomen (al geldt dat eigenlijk voor iedere haarverf).

Je zou overigens ook nog een hair primer icm een sealer kunnen gebruiken zoals dit bijvoorbeeld

En

Hiermee zou je kleur ook beter moeten blijven zitten aangezien het de toplaag van je haar afsluit. Toen ik mijn haar nog donker verfde gebruikte ik zoiets op aanraden van de kapper en dat werkte goed. De kleur bleef daar veel langer mee zitten en werd ook egaler omdat het blijkbaar iets met de structuur van je haar doet

1 like

Ik heb hier gezocht op de Mielle haarolie, maar sinds de formule veranderd is heb ik geen berichten meer gevonden.

Gebruikt iemand het hier (de vernieuwde formule) nog met positief resultaat?

Shark flexstyle

• Heb ik en raad ik aan
  • Heb ik (gehad) maa raad ik af
  • Wil ik misschien gaan kopen
  • Wil ik niet

0 stemmers

3 likes

Als je dun haar hebt, raad ik het af. Heb nu wel gewoon een hele fijne (duurdere) föhn :joy:

1 like

Ik heb laatst weer 2 flesjes gekocht! Het ruikt, voelt en werkt tot nu toe precies hetzelfde als de vorige, maar het lange termijn effect weet ik nog niet

Overigens las ik ergens dat Mielle is overgenomen door (of is gaan samenwerken met?) een ander bedrijf en daarom de flesjes er anders uitzien, maar dat de formule verder niet veranderd is. Geen idee of dat klopt, heb ook geen zin om het verder uit te zoeken haha. Maar ik merk dus zo op het eerste gezicht geen verschil. Bron: Our Commitment- MIELLE.

3 likes

Oh fijn! Heb ik niet voor niks een flesje gekocht :sweat_smile:
Hoe gebruik jij het en na hoe lang merkte je verschil? Ik lees online dat je het elke dag zou moeten gebruiken, maar heb geen zin om mijn haren elke dag te wassen (ik gebruik het alleen op mn hoofdhoofd 2x per week).

1 like

Ongeveer 1 keer per week voor het wassen, dan laat ik het een uurtje intrekken voordat ik het eruit was. Ik vind het fijn voor mijn hoofdhuid, voelt echt lekker om het in te masseren. En mijn haar is daarna mooi zacht en shiny. Of het echt voor meer haargroei zorgt vind ik lastig te zeggen, ik heb sowieso al best veel haar en gebruik het daar niet per se voor. Ik gebruik het ook niet heeel consequent, soms een tijdje niet en dan weer wel als ik merk dat mijn hoofdhuid droger is.

3 likes

Heeft iemand hier tips voor een bonnet voor het slapen? Het liefst geen polyester maar die zie ik dus heel erg veel.

Ik ben mijn zielige dunne bosje echt intens zat, om te janken gewoon… ik wil het roer helemaal omgooien en nu echt aan gezonder haar gaan werken, alleen wordt ik zoooo overweldigd op TikTok als ik tips voor producten zoek. Weten jullie misschien een Nederlandse creator met fijne tips? Of hebben jullie zelf een gouden tip?

Amvanvliet

3 likes

Ik heb het roze Kerastase serum heel veel voorbij zien komen.

4 likes

Ik wil in de zomer een iets langere pixie laten knippen en zit op YouTube al naar uitgroeifilmpjes en stylingtips te kijken om me voor te bereiden.

Ik zoek hier eigenlijk vooral een extra duwtje in de rug. Zo ben ik bang dat ik me minder “vrouwelijk” ga voelen, whatever that means en wat is handig qua sport? Zie weleens mensen met zo’n haarband om, maar dat lijkt me ook niet ideaal.
Via de zoekfunctie las ik al het een en ander, maar hoe hebben jullie het ervaren om zo’n kapsel te hebben?

1 like