Haar/ kapsel topic #2

Foto van mijn kalende hoofd.
Woensdag dermatoloog afspraak maar als het inderdaad Alopecia androgenetica is (wat ik vermoed) valt er ook weinig te doen behalve minoxidil en dat is komende tijd eigenlijk ook geen optie.
De pijn die ik aan mijn hoofdhuid heb is ook echt naaarr, is soort van met vlagen/periodes minder pijn en dan dagenlang brandende trekkende pijn en dat gaat dus ook gepaard met meer haaruitval.

Het maakt me echt onzeker, ik ga ook niet de deur uit zonder donkere oogschaduw erop te pleuren eigenlijk 🥹 en de gedachte dat het wss alleen nog maar erger gaat worden is echt k u t.

Samenvatting

4 likes

Vervelend!! Mag je dat nieuwe spul van L’Oréal wel gebruiken? Wellicht helpt dat?

1 like

Zou als je overmorgen naar de dermatoloog gaat gewoon de adviezen daar afwachten. Gemiddelde product van de drogist zal niet helpen bij een aandoening als dit, als er überhaupt al iets bewezen werkt.

9 likes

Welke van got2b heb je gekocht? Alle droogshampoos die ik heb gebruikt ruiken zo typisch.

Werkt die donkere oogschaduw? Die poederkit van wow werkt heel goed en is goed gepigmenteerd.

Verder echt super rot voor je.

1 like

Jawel! Maar thanks voor de tip.
Zou gisteren afspraak hebben maar is afgezegd :sob:
Vind het echt zo kut, die pijn is ook echt intens.

2 likes

Ah nee! Wat een tegenvaller. Sterkte met de pijn, hopelijk kun je snel alsnog terecht.

3 likes

Zo klote. Is vanwege de pijn minoxidol geen optie daardoor?

2 likes

Dat kan je niet nemen als je zwanger wil worden, en dat willen we wel proberen eind dit jaar. :slightly_frowning_face:
En ik ben dus bang dat ik scarring alopecia/lichen planopilaris heb (omdat ik dus zoveel pijn heb en inflammatie) en daarbij komt het haar dus niet eens terug, ook niet met minoxidil.

1 like

Einde van het jaar duurt nog 6 maanden. Als je nu niet actief aan het proberen bent om zwanger te raken dan kun je dat toch overlegden met je arts wat de risico’s zijn om het nu wel een tijd te gebruiken.

3 likes

Niet actief proberen maar ik gebruik momenteel ook geen anticonceptie, dus dat risico is er dan wel. Ik ga het sowieso bespreken met de dermatoloog hoor, maar ik gok dat ze daar dan wel terughoudend in zijn.

1 like

Dan idd het oordeel daar afwachten. Soms kan erg langere kuur van antibiotica ook helpen als het meer een ontsteking is. Succes!

1 like

Zou je willen delen wat je precies gebruikt en in welke verhoudingen?

2 likes

De oranje fles: grapefruit & amber. En de blauwe: lemon & bergamot.

2 likes

Ja super dankjewel! Ik ga het opslaan en als ik er tijd voor heb dit mengseltje brouwen.

1 like

Wat vinden jullie een fijne hittebescherming? Ik heb een steampod en ik gebruik altijd hun crème voor hittebescherming. Ben er erg tevreden over maar vind 30,00 euro per tube wel erg prijzig.

Ik gebruik die van john freida en vind die eigenlijk wel heel fijn! Maakt mn haar ook zacht.

Iemand tips voor een goede stijltang waarmee je ook kan krullen? Het liefst zonder een fortuin kwijt te zijn…

Ik baal zo erg van mijn haar. Het is dun, piekerig, stijl en nog nooit zo lelijk geweest. Ik had zo’n 5-6 jaar geleden echt 3 keer zoveel haar. Ik wil echt een soort nieuwe haarroutine proberen.

Ik heb al wat in het topic gezocht, maar wellicht nog voor nieuwe tips: wat zijn do’s en dont’s bij dun haar en welke producten werken fijn? Ik ben nog opzoek naar een fijne (zilver/dagelijkse)shampoo, conditioner of masker, mousse en/of olie. Ik heb ook snel last van vet haar en droge punten. Helaas wordt de onderkant van mijn haar door conditioner of olie tot dusver altijd slierterig, dus als je de gouden tip hebt let me know.

Ik laat het sowieso iedere 8 weken ongeveer knippen en had voorheen heel veel kleine highlights voor een natuurlijk effect. Ga binnenkort high- en low lights nemen zodat ik niet meer zoveel hoef te blonderen en de kwaliteit van mijn haren hopelijk wat verbetert

Deze shampoo’s werden eerder in het topic aangeraden voor dun haar dat snel vet wordt:

• Kerastase Volumifique of Resistance
  • Redken; Amino Mint en de conditioner van Redken acid bonding
  • Zarqa magnesium shampoo

Aangezien ik niet alles kan proberen (helaas lol): welke zouden jullie hiervan aanraden?

1 like

Ben bang dat shampoo niet echt gaat helpen. Het geeft je misschien tijdelijk wat volume maar het gaat er niet voor zorgen dat je haar beter gaat groeien.

Doe je wel al aan double cleansing?

Zelf gebruik ik Olaplex afwisselend met Redken Volume (roze fles, weet even niet de volledige naam) en vind beide prettig.

Maar kijk ook eens of er intern iets aan de hand is. IJzer of vitamine d tekort, te weinig eiwitten eten, veel stress…

2 likes