Haar/ kapsel topic #2

https://www.douglas.nl/nl/p/5010738122?variant=1051662&trac=DO_NL.01.01_Shopping.P_Shopping.Google.14927595561.134020923811.1051662.online.PM&gad_source=1&gad_campaignid=14927595561&gbraid=0AAAAADuVISuGP6pViX4JHI_ieyPbUqhO0&gclid=Cj0KCQjwjJrCBhCXARIsAI5x66WKuagUDZOMCJ5fh_7d2TwjmxItufzNUawciHKm7UcAMHsNkWEgYbgaAhkEEALw_wcB

Ik gebruik deze altijd als m’n haar stinkt door rook van een bbq oid. Ruikt heel erg lekker, heb hier zelfs eens gevraagd of iemand wist of er een parfum op deze geur leek.
Doordat het een droogshampoo is die voor ‘s nachts is, merk je dat stroeve gevoel ook niet echt.

2 likes

Geen haarparfum, sorry, maar heb pas bij de Action droogshampoos van Got2B meegenomen en die ruiken mega lekker en luxe! Ik ben nog aan het ontzwangeren denk ik en heb echt dikke zweetaanvallen 's nachts en met deze sprays ruikt m’n haar serieus gewoon lekker tussen de wasbeurten door

Als je haarverlies hebt, zou ik de droogshampoo laten staan. Bij lichte haarkleur baking soda evt gebruiken.
Gebruik een parfum of geurende olie in de punten van je haar.

Door het warme weer zweet ik sneller in mn haar en ik merk dat mn haar daardoor sneller vet wordt. Ik was mn haar twee keer: een keer met een basic doorzichtige shampoo die het goed schoonmaakt en een keer met food for soft voor verzorging. Doe ook al minder product in mn haar en droogshampoo na het wassen. Iemand hier een goede tip voor?

Ik zou de droogshampoo laten staan. En vooral vaker wassen. Draag je een hoofddeksel of pet?

En met het warme weer je haar vast, zodat je er minder met vette handen doorheen gaat helpt ook.

1 like

En als je die tweede shampoo even tijdelijk overslaat? Dus die verzorgende even weglaten en het haar en de hoofdhuid alleen schoonspoelen?

2 likes

Ik zou twee keer je haar wassen met gewone shampoo. En verzorging alleen in de lengtes van je haar doen.

5 likes

Foto van mijn kalende hoofd.
Woensdag dermatoloog afspraak maar als het inderdaad Alopecia androgenetica is (wat ik vermoed) valt er ook weinig te doen behalve minoxidil en dat is komende tijd eigenlijk ook geen optie.
De pijn die ik aan mijn hoofdhuid heb is ook echt naaarr, is soort van met vlagen/periodes minder pijn en dan dagenlang brandende trekkende pijn en dat gaat dus ook gepaard met meer haaruitval.

Het maakt me echt onzeker, ik ga ook niet de deur uit zonder donkere oogschaduw erop te pleuren eigenlijk 🥹 en de gedachte dat het wss alleen nog maar erger gaat worden is echt k u t.

Samenvatting

4 likes

Vervelend!! Mag je dat nieuwe spul van L’Oréal wel gebruiken? Wellicht helpt dat?

1 like

Zou als je overmorgen naar de dermatoloog gaat gewoon de adviezen daar afwachten. Gemiddelde product van de drogist zal niet helpen bij een aandoening als dit, als er überhaupt al iets bewezen werkt.

9 likes

Welke van got2b heb je gekocht? Alle droogshampoos die ik heb gebruikt ruiken zo typisch.

Werkt die donkere oogschaduw? Die poederkit van wow werkt heel goed en is goed gepigmenteerd.

Verder echt super rot voor je.

1 like

Jawel! Maar thanks voor de tip.
Zou gisteren afspraak hebben maar is afgezegd :sob:
Vind het echt zo kut, die pijn is ook echt intens.

2 likes

Ah nee! Wat een tegenvaller. Sterkte met de pijn, hopelijk kun je snel alsnog terecht.

3 likes

Zo klote. Is vanwege de pijn minoxidol geen optie daardoor?

2 likes

Dat kan je niet nemen als je zwanger wil worden, en dat willen we wel proberen eind dit jaar. :slightly_frowning_face:
En ik ben dus bang dat ik scarring alopecia/lichen planopilaris heb (omdat ik dus zoveel pijn heb en inflammatie) en daarbij komt het haar dus niet eens terug, ook niet met minoxidil.

1 like

Einde van het jaar duurt nog 6 maanden. Als je nu niet actief aan het proberen bent om zwanger te raken dan kun je dat toch overlegden met je arts wat de risico’s zijn om het nu wel een tijd te gebruiken.

3 likes

Niet actief proberen maar ik gebruik momenteel ook geen anticonceptie, dus dat risico is er dan wel. Ik ga het sowieso bespreken met de dermatoloog hoor, maar ik gok dat ze daar dan wel terughoudend in zijn.

1 like

Dan idd het oordeel daar afwachten. Soms kan erg langere kuur van antibiotica ook helpen als het meer een ontsteking is. Succes!

1 like

@Nysmn heb je pepermunt & rozemarijnolie al geprobeerd? heb meerdere onderzoeken gelezen dat iig een van de twee vergelijkbare resultaten geeft als minoxidil en sinds ik het zelf gebruik heb ik ook veel nieuw haar gekregen.

1 like