Zou je willen delen wat je precies gebruikt en in welke verhoudingen?
De oranje fles: grapefruit & amber. En de blauwe: lemon & bergamot.
yes
belangrijk dat je pepermunt hebt en geen kruizemunt.
ik doe het 1 op 1 in een spray flesje, ik doe eerst stevig mn schedel masseren met een hoofdmassageborstel, dan dit op mn hoofdhuid sprayen en inmasseren met die borstel. ik wilde eigenlijk die mielle olie ooit maar die was steeds uitverkocht en ik ben hier bij blijven hangen.
er wordt wel aangeraden een carrier olie toe te voegen omdat het irriterend kan zijn maar ik heb dat tot nu toe niet gedaan, dus beetje afhankelijk van wat je zelf fijn vind.
als je zonder doet: oppassen met douchen dat het niet in je ogen komt en ook met sprayen want het brand best op je hoofdhuid, als je er mee gaat slapen ff doekje om je hoofd.
en dan in de rest van mn haar doe ik andere oliën afhankelijk van of ik denk dat mn haar proteine of hydratatie nodig heeft. wil nog een keer goed uitzoeken of ik nu licht of hoogporeus haar heb maar mn testen spreken elkaar steeds tegen dus voor nu gebruik ik maar wat ik heb. en dit laat ik meestal bijna een hele dag intrekken omdat ik het in de late ochtend doe en dan te lui ben om ‘s avonds te douchen
Ja super dankjewel! Ik ga het opslaan en als ik er tijd voor heb dit mengseltje brouwen.
Wat vinden jullie een fijne hittebescherming? Ik heb een steampod en ik gebruik altijd hun crème voor hittebescherming. Ben er erg tevreden over maar vind 30,00 euro per tube wel erg prijzig.
Ik gebruik die van john freida en vind die eigenlijk wel heel fijn! Maakt mn haar ook zacht.
Iemand tips voor een goede stijltang waarmee je ook kan krullen? Het liefst zonder een fortuin kwijt te zijn…
Ik baal zo erg van mijn haar. Het is dun, piekerig, stijl en nog nooit zo lelijk geweest. Ik had zo’n 5-6 jaar geleden echt 3 keer zoveel haar. Ik wil echt een soort nieuwe haarroutine proberen.
Ik heb al wat in het topic gezocht, maar wellicht nog voor nieuwe tips: wat zijn do’s en dont’s bij dun haar en welke producten werken fijn? Ik ben nog opzoek naar een fijne (zilver/dagelijkse)shampoo, conditioner of masker, mousse en/of olie. Ik heb ook snel last van vet haar en droge punten. Helaas wordt de onderkant van mijn haar door conditioner of olie tot dusver altijd slierterig, dus als je de gouden tip hebt let me know.
Ik laat het sowieso iedere 8 weken ongeveer knippen en had voorheen heel veel kleine highlights voor een natuurlijk effect. Ga binnenkort high- en low lights nemen zodat ik niet meer zoveel hoef te blonderen en de kwaliteit van mijn haren hopelijk wat verbetert
Deze shampoo’s werden eerder in het topic aangeraden voor dun haar dat snel vet wordt:
- Kerastase Volumifique of Resistance
- Redken; Amino Mint en de conditioner van Redken acid bonding
- Zarqa magnesium shampoo
Aangezien ik niet alles kan proberen (helaas lol): welke zouden jullie hiervan aanraden?
Ben bang dat shampoo niet echt gaat helpen. Het geeft je misschien tijdelijk wat volume maar het gaat er niet voor zorgen dat je haar beter gaat groeien.
Doe je wel al aan double cleansing?
Zelf gebruik ik Olaplex afwisselend met Redken Volume (roze fles, weet even niet de volledige naam) en vind beide prettig.
Maar kijk ook eens of er intern iets aan de hand is. IJzer of vitamine d tekort, te weinig eiwitten eten, veel stress…
Ik heb ook onwijs dun haar en ben een tijdje geleden begonnen met de Bond Repair lijn van Elvive, mijn haar voelt hierdoor heel anders dan voorheen. Het is niet dikker, maar het voelt wel zo.
En stoppen met blonderen heeft ook verschil gemaakt, vind het echt jammer maar heb het er wel voor over!
Vet haar en droge punten kunnen ook wijzen op een droge hoofdhuid in plaats van vet. Een meer voedende shampoo daarvoor zou kunnen helpen!
Voor mij heeft het k18 masker (leave in) een enorm verschil gemaakt. Helaas wel echtttt duur, maar je doet er lang mee. Ook helpt een vaste shampoo (blok) om wat meer volume te krijgen. Ik gebruik het na wassen met een gewone shampoo
Heeft iemand tips voor basisverzorging voor low porosity haar? Mijn haar is altijd heel droog en pluizig en daardoor wil ik altijd zware en verzorgende producten gebruiken, maar ik ben er denk ik achter dat ik juist een lage porositeit heb. Heeft iemand aanraders voor shampoo conditioner en iets van verzorging? Ik heb heel het internet afgespeurd maar kom niet echt iets tegen wat je gewoon hier in Nederland koopt
oké sorry dit is ook niet een heel bekend product, maar wel verkrijgbaar in nl: het tsubaki masker van shiseido. ik heb dit een keer gekocht voor een vriendin met low porosity hair en zij was er heel tevreden over. je kan het vaak kopen bij stylevana en soms ook aziatische of specifiek koreaanse (ook al is het japans) webshops
niet het meest makkelijke product om te kopen maar ik wilde het alsnog delen omdat iedereen zo enthousiast is haha
Moet ik mezelf tegenhouden om John Frieda blond spray aan te schaffen en te gebruiken?
Ik hoef nooit een toner wanneer ik babylights zet bij de kapper.
Het lijkt me heerlijk om net even wat blonder te zijn zonder 150 euro kwijt te zijn.
Tiktok gooit me dood met citroen in haar algoritme, dat kan ik nog weerstaan.
Oh doe t alsjeblieeeeft niet tenzij je je haar echt wil verneuken. Daarna kun je ook geen highlights meer zetten bij de kapper zonder dat t feloranje wordt volgens mij.
Oké genezen. Dit had ik nodig.
![]()
Heeft er iemand een kapsalon aanrader in Deventer?
Ik gebruikte vroeger altijd van die Andrelon creme/leave-in pompjes (paars/geel Verassend Voluma) na het douchen zodat mijn haar gevoed bleef.
Wat zijn nu fijne crèmes/leave-in’s voor het haar. Ik zoek iets voor volume.
Lijkt mij dat je voor je haar voeden en volume geven verschillende producten nodig hebt. Olie of leave in voor het voeden wat je dan in de punten gebruikt en een spray/mouse/poeder oid voor de aanzet. Ik vind de l’oreal elvive extraordinary oil wel chill voor het eerste. Voor volume werkt bij mij vooral droogshampoo/volumepoeder.